SPA-FRANCHORCHAMPS - 3. TRÉNINK; V dopoledním sobotním tréninku skončili oba piloti Ferrari před Stříbrnými šípy. Sebastian Vettel byl nejrychlejší, jeho týmový kolega Kimi Räikkönen zaostal o 63 tisícin, lídr šampionátu Lewis Hamilton 137 tisícin sekundy.
Stáj z Maranella potvrzuje dobrou formu po letní přestávce, po nasazení nových motorů se na rychlém okruhu v Belgii drží před Mercedesy. Ty táhne především Hamilton, jenž téměř o 7 desetin vteřiny předčil svého týmového kolegu Bottase, jenž bude kvůli výměně komponent pohonné jednotky stejně startovat až z konce roštu.
Through Eau Rouge... 😵 #BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/dnBpUkJfby
— Formula 1 (@F1) August 25, 2018Třetím nejrychlejším týmem je Red Bull, ovšem Verstappen byl o 1,387 s pomalejší, Ricciardo ztrácel už skoro 2 sekundy. Oba jezdili s odlišnými křídly a nastavením přítlaku - Australan ho měl více. Za nimi se překvapivě umístil talentovaný Leclerc se Sauberem poháněným aktuální specifikací pohonné jednotky Ferrari - předčil obě Force Indie i Renaulty.
📻 VAN: "What the hell was that Mercedes doing?! He (Bottas) just pushed me onto the grass" #BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/3ERr4kRHnX
— Formula 1 (@F1) August 25, 2018Nejpomalejším je stále McLaren, Alonso končí devatenáctý, Vandoorne se ztrátou 4,4 s dvacátý. Ten se ke konci postaral o červené vlajky poté, co byl dle svých slov vytlačen Bottasem na trávu a dostal smyk na rovince Kemmel.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.