SPA-FRANCHORCHAMPS - 3. TRÉNINK; V dopoledním sobotním tréninku skončili oba piloti Ferrari před Stříbrnými šípy. Sebastian Vettel byl nejrychlejší, jeho týmový kolega Kimi Räikkönen zaostal o 63 tisícin, lídr šampionátu Lewis Hamilton 137 tisícin sekundy.
Stáj z Maranella potvrzuje dobrou formu po letní přestávce, po nasazení nových motorů se na rychlém okruhu v Belgii drží před Mercedesy. Ty táhne především Hamilton, jenž téměř o 7 desetin vteřiny předčil svého týmového kolegu Bottase, jenž bude kvůli výměně komponent pohonné jednotky stejně startovat až z konce roštu.
Through Eau Rouge... 😵 #BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/dnBpUkJfby
— Formula 1 (@F1) August 25, 2018Třetím nejrychlejším týmem je Red Bull, ovšem Verstappen byl o 1,387 s pomalejší, Ricciardo ztrácel už skoro 2 sekundy. Oba jezdili s odlišnými křídly a nastavením přítlaku - Australan ho měl více. Za nimi se překvapivě umístil talentovaný Leclerc se Sauberem poháněným aktuální specifikací pohonné jednotky Ferrari - předčil obě Force Indie i Renaulty.
📻 VAN: "What the hell was that Mercedes doing?! He (Bottas) just pushed me onto the grass" #BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/3ERr4kRHnX
— Formula 1 (@F1) August 25, 2018Nejpomalejším je stále McLaren, Alonso končí devatenáctý, Vandoorne se ztrátou 4,4 s dvacátý. Ten se ke konci postaral o červené vlajky poté, co byl dle svých slov vytlačen Bottasem na trávu a dostal smyk na rovince Kemmel.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.