Ze severu Itálie se již opět ozývají varovné signály. Tradiční okruh nacházející se v královském parku města Monza nedaleko Milána, kde se již po desetiletí konají závody Formule 1, i přes velký zájem fanoušků nemá po finanční stránce na růžích ustláno.
Na nejrychlejším okruhu v kalendáři s oficiálním názvem Autodromo Nazionale Monza se motorsport usadil již v roce 1922 a téměř po celou existenci šampionátu F1 je jeho nedílnou součástí. I přes letošní formu Ferrari, které se snaží dosáhnout nejvyšších cílů a pro které představuje tato ikonická trať domácí půdu s podporou věrných tifosi, ale dochází u prodejů vstupenek k poklesu.
V posledních letech se opakuje téměř shodný scénář, kdykoli se blíží aktuální kontrakt s majitelem obchodních práv Formule 1 ke svému konci. Promotéři okruhu si stěžují, že nejsou schopni za současných podmínek zaručit budoucnost konání Grand Prix. V nedávné minulosti se takto dohadovali s Bernie Ecclestonem, „královské žezlo“ v F1 již ale loni převzala společnost Liberty Media v čele s Chasem Careym.
A ta chvíle příchází opět, protože současná smlouva na pořádání italského podniku vyprší na konci příštího roku. Nutno dodat, že tento krátkodobý kontrakt byl podepsán po těžkých jednáních v roce 2016.
„Loňský závod jsme uzavřeli s velkou ztrátou a ani rozpočet pro rok 2018 nebude odlišný,“ říká prezident italského autoklubu Angelo Sticchi Damiani pro Gazzetto dello Sport. „Je jasné, že taková situace je z dlouhodobého hlediska neudržitelná. ACI (Automobile Club d’Italia, pozn. red.) je připraven přispět svým dílem, ale ne za jakýchkoli podmínek. [Chase] Carey mi vždycky říkal, že F1 bez Monzy je nemyslitelná a za čtyři roky bude slavit sto let. My s tím souhlasíme, nicméně musíme vzít do úvahy fakta.“
S nadějemi hledí též na průběh letošního šampionátu, jehož výsledky by mohly italskému okruhu pomoci. Sebastian Vettel po posledním závodě v Maďarsku ztrácí na vedoucího Lewise Hamiltona 24 bodů, zatímco Ferrari na Mercedes ztrácí pouze 10 bodů. „Před rokem odjížděl Vettel na dovolenou jako lídr, letos se nachází v roli pronásledovatele. Mým přáním je přesný opak toho, co se odehrálo loni, kdy od Monzy dále se nastartoval Mercedes,“ dodává Damiani.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.