Kimi Räikkönen přiznal, že stále čeká na to, jak se Ferrari rozhodne ohledně své jezdecké sestavy pro rok 2019. Zdůrazňuje, že si se současným týmovým kolegou Sebastianem Vettelem rozumí a že táhnou za jeden provaz, aby tým dovedli k titulu.
Nedávno zesnulý šéf Scuderie Sergio Marchionne chtěl dát příští rok šanci mladému Charlesovi Leclercovi, se změnou vedení, jemuž se tento krok zatím příliš nezamlouvá, se však šance finského matadora na pokračování v Maranellu zvyšují.
"Samozřejmě, že bych rád zůstal, ale rozhodnutí je výlučně na Ferrari. Čekám na něj stejně jako vy," uvedl tento týden po testech v Maďarsku pro Sport Bild Räikkönen, jenž poté odletěl za svou rodinou do Švýcarska, kde bydlí stejně jako Vettel.
Spolupráci se svým týmovým kolegou si užívá: "Je velmi upřímný a jeho úspěchy ho nezměnili. Když zajedeme do bodů, tak po vzájemném rozhovoru už nikdy nemáme problém. Ani po naší havárii v Singapuru 2017 nebyly žádné dlouhé diskuse či ticho. Je to kluk, který řekne, že šlo o jeho chybu - a já jsem stejný. V takové atmosféře se mnohem lépe pracuje. A také to zrychluje auto."
Samotný Vettel se netají tím, že by byl rád, kdyby Iceman po jeho boku zůstal: "To je každopádně lepší, než kdyby říkal, že jsem idiot. To říká taky, ale ne tak často (smích). vážně - vycházíme spolu dobře. U něj není žádná politika či další s*****, ale normální chlapské přátelství," pochvaluje si vztahy v garáži.
Osmatřicetiletý Räikkönen sní stále o titulu: "Máme oba stejný cíl - učinit z Ferrari mistra světa." Zatím má po 12 závodech šanci i na individuální triumf mezi jezdci - na prvního Hamiltona ztrácí 67 bodů, na svého týmového kolegu 43 bodů.
Scuderia ale ve velkých cenách často upřednostňuje Vettela a Kimi je připraven hrát druhé housle: "V určitém okamžiku šampionátu tým určí, kdo má přednost, to mi je už jasné. Nepůsobím tady teprve od včerejška."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.