Kimi Räikkönen přiznal, že stále čeká na to, jak se Ferrari rozhodne ohledně své jezdecké sestavy pro rok 2019. Zdůrazňuje, že si se současným týmovým kolegou Sebastianem Vettelem rozumí a že táhnou za jeden provaz, aby tým dovedli k titulu.
Nedávno zesnulý šéf Scuderie Sergio Marchionne chtěl dát příští rok šanci mladému Charlesovi Leclercovi, se změnou vedení, jemuž se tento krok zatím příliš nezamlouvá, se však šance finského matadora na pokračování v Maranellu zvyšují.
"Samozřejmě, že bych rád zůstal, ale rozhodnutí je výlučně na Ferrari. Čekám na něj stejně jako vy," uvedl tento týden po testech v Maďarsku pro Sport Bild Räikkönen, jenž poté odletěl za svou rodinou do Švýcarska, kde bydlí stejně jako Vettel.
Spolupráci se svým týmovým kolegou si užívá: "Je velmi upřímný a jeho úspěchy ho nezměnili. Když zajedeme do bodů, tak po vzájemném rozhovoru už nikdy nemáme problém. Ani po naší havárii v Singapuru 2017 nebyly žádné dlouhé diskuse či ticho. Je to kluk, který řekne, že šlo o jeho chybu - a já jsem stejný. V takové atmosféře se mnohem lépe pracuje. A také to zrychluje auto."
Samotný Vettel se netají tím, že by byl rád, kdyby Iceman po jeho boku zůstal: "To je každopádně lepší, než kdyby říkal, že jsem idiot. To říká taky, ale ne tak často (smích). vážně - vycházíme spolu dobře. U něj není žádná politika či další s*****, ale normální chlapské přátelství," pochvaluje si vztahy v garáži.
Osmatřicetiletý Räikkönen sní stále o titulu: "Máme oba stejný cíl - učinit z Ferrari mistra světa." Zatím má po 12 závodech šanci i na individuální triumf mezi jezdci - na prvního Hamiltona ztrácí 67 bodů, na svého týmového kolegu 43 bodů.
Scuderia ale ve velkých cenách často upřednostňuje Vettela a Kimi je připraven hrát druhé housle: "V určitém okamžiku šampionátu tým určí, kdo má přednost, to mi je už jasné. Nepůsobím tady teprve od včerejška."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.