K testování v Bahrajnu místo Barcelony příští rok nedojde. Stabilita počasí na Středním východě by týmy vyšla hodně draho, Sákhír je od továren hodně daleko. Schůdná alternativa by se však v Evropě podle technického ředitele Williamsu Paddyho Lowea našla.
I když se v některých médiích objevily spekulace o tom, že příští rok se týmy poprvé sejdou k testování v Bahrajnu místo v Barceloně, kde letos bylo velmi chladno a přes noc dokonce sněžilo, tak tento krok mezi týmy nemá moc velkou podporu.
Liberty Media sice byla ochotna pomoci s úhradou přepravních nákladů, přesto se objevily výhrady. "Pokud vím, tak momentálně k tomu nedojde. Myslím si, že to během týdne bylo celkem jasné, že to nemá dostatečnou podporu," uvedl Paddy Lowe k možnosti testovat před sezónou 2019 v Bahrajnu.
Kde by se tedy našlo v Evropě vhodnější místo s větší jistotou teplého počasí na konci zimního období? Nabízí se Jerez, který na rozdíl od Barcelony leží úplně na jihu Španělska. Na této trati týmy navíc společně již několikrát testovaly - naposledy v roce 2015.
"Myslím, že Barcelona je stále ve hře a Jerez je možností. Existují i další místa pro zvážení, tato dvě jsou však nejpravděpodobnější," potvrzuje technický ředitel Williamsu.
Ve hře pro předsezónní testy jsou stále dva čtyřdenní termíny, a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března - o jeden týden dříve, než tomu bylo letos.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.