Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown si je jistý tím, že James Key k ním přestoupí a stane se jejich technickým ředitelem. Otázkou ale je, kdy se tak stane.
Minulý týden jsme vás informovali o přestupu technického ředitele Toro Rosso Jamese Keye k McLarenu, který tuto informaci potvrdil. U Red Bullu jsou ale rozzlobeni tím, že jím konkurent přetáhl schopného inženýra a nechtějí ho jen tak pustit.
Šéf stáje z Faenzy Franz Tost jen uvedl, že má dlouhodobou smlouvu a v brzké době nikam nepůjde. Key má smlouvu na příští sezónu s opcí do konce roku 2020.
Kdy se tedy u McLarenu objeví? "Nemáme datum, kdy začne pracovat. V současnosti má kontrakt s Toro Rosso, a to my samozřejmě respektujeme. O jeho smluvní situaci jsme věděli, když jsme jej získali, a nemáme s ní problém," říká Brown.
Toro Rosso bude tlačit na to, aby získalo co nejlepší kompenzaci. Nemůže Keyovi zabránit v přestupu, musí ale dojít k finanční kompenzaci. Mohou rozhovory zahrnovat i přestup Landa Norrise z McLarenu do Itálie? Zájem by o něj měli, ale minimálně na rok či dva. A ve Wokingu budou potřebovat dalšího hrdinu, pokud by odešel Alonso. Ale třeba se domluví.
"Ve světě Formule 1 jsou vždy cesty a prostředky ke změně situace, a my máme plán," usmívá se Brown. A jak si vysvětlují nespokojenost Red Bullu a Toro Rosso a jejich zamítavé stanovisko? "Je považován za jednoho z nejlepších technický ředitelů v celém padoku. Proto budeme velmi potěšeni, až u nás začne v patřičnou dobu pracovat."
U McLarenu ale řeší, kdo dostane na starost návrh a vývoj vozu pro rok 2019. Tim Goss je pryč a Mat Morris také skončil, jak tým uvedl při oznámení o získání Jamese Keye. Oba si spolu navíc moc nerozuměli během společného období u Sauberu. U Toro Rosso problém není, to má případnou náhradu v osobě Jodyho Eggintona.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.