Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown si je jistý tím, že James Key k ním přestoupí a stane se jejich technickým ředitelem. Otázkou ale je, kdy se tak stane.
Minulý týden jsme vás informovali o přestupu technického ředitele Toro Rosso Jamese Keye k McLarenu, který tuto informaci potvrdil. U Red Bullu jsou ale rozzlobeni tím, že jím konkurent přetáhl schopného inženýra a nechtějí ho jen tak pustit.
Šéf stáje z Faenzy Franz Tost jen uvedl, že má dlouhodobou smlouvu a v brzké době nikam nepůjde. Key má smlouvu na příští sezónu s opcí do konce roku 2020.
Kdy se tedy u McLarenu objeví? "Nemáme datum, kdy začne pracovat. V současnosti má kontrakt s Toro Rosso, a to my samozřejmě respektujeme. O jeho smluvní situaci jsme věděli, když jsme jej získali, a nemáme s ní problém," říká Brown.
Toro Rosso bude tlačit na to, aby získalo co nejlepší kompenzaci. Nemůže Keyovi zabránit v přestupu, musí ale dojít k finanční kompenzaci. Mohou rozhovory zahrnovat i přestup Landa Norrise z McLarenu do Itálie? Zájem by o něj měli, ale minimálně na rok či dva. A ve Wokingu budou potřebovat dalšího hrdinu, pokud by odešel Alonso. Ale třeba se domluví.
"Ve světě Formule 1 jsou vždy cesty a prostředky ke změně situace, a my máme plán," usmívá se Brown. A jak si vysvětlují nespokojenost Red Bullu a Toro Rosso a jejich zamítavé stanovisko? "Je považován za jednoho z nejlepších technický ředitelů v celém padoku. Proto budeme velmi potěšeni, až u nás začne v patřičnou dobu pracovat."
U McLarenu ale řeší, kdo dostane na starost návrh a vývoj vozu pro rok 2019. Tim Goss je pryč a Mat Morris také skončil, jak tým uvedl při oznámení o získání Jamese Keye. Oba si spolu navíc moc nerozuměli během společného období u Sauberu. U Toro Rosso problém není, to má případnou náhradu v osobě Jodyho Eggintona.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.