Piloti stáje Ferrari včera po Velké ceně Maďarska prozradili, co je čeká v následujících čtyřech týdnech během přestávky před dalším závodem na konci srpna v Belgii.
Co mají v plánu? Budou během prázdnit odpočívat nebo pracovat? "Pojedu s rodinou domů, ve středu se vrátím k testování. Potom pojedu opět domů, takže první týden v podstatě strávím létáním mezi Maďarskem a Švýcarskem, až pak budeme mít očividně nějaký čas na trávení s rodinou, což je příjemné," odpovídá Räikkönen.
"Ale nevím, nakonec ty přestávka není moc dlouhá, abych byl upřímný. Jde nanejvýš o pár týdnů a nepřijde vám to moc jako dovolená, když přicházejí další věci. Nejde tedy o naprosté relaxování. Je to příjemné mít přestávku také pro týmy. Pro všechny mechaniky to byl hodně náročný poslední měsíc, měsíc a půl, proto je to pro ně fajn a důležité, aby se dostali trochu volna a odpočinuli si," pokračuje finský jezdec.
Like father, like son...🍦🇫🇮#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/I1lyUGBYn1
— Formula 1 (@F1) July 28, 2018"Kdybyste byla mužem, tak bych vám řekl, že vám do toho nic není, ale vzhledem k tomu, že jste žena, tak budu slušný," reaguje Vettel na dotaz britské reportérky z The Times. "Nepůjde o nic velkolepého, budu jen doma, abych byl upřímný."
"Samozřejmě si myslím, že cestování letadly máme dost, takže nehodlám zas někam letět. Jsem hodně spokojený s tím, že budu sedět na jednom místě a zkrátka si to užívat," plánuje jezdec Ferrari, který po závodě v Maďarsku ztrácí v šampionátu na lídra Lewise Hamiltona 24 bodů. Ve druhé části sezóny ale na ně čeká ještě 9 velkých cen, v nichž bude mít možnost boj o titul zvrátit.
"Podle mě jsme zatím měli úžasné léto. Doufám, že se to nezlomí, protože teď pro nás nastává čas, kdy budeme mít chvíli volna. Myslím si, že kromě jednodenních výletů na kole nebo - nevím, dělání nějakých nudných věcí, jako je rybaření nebo... - nevím, bude to celkem nudné a já jsem s tím spokojený," dodává Vettel.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.