Piloti stáje Ferrari včera po Velké ceně Maďarska prozradili, co je čeká v následujících čtyřech týdnech během přestávky před dalším závodem na konci srpna v Belgii.
Co mají v plánu? Budou během prázdnit odpočívat nebo pracovat? "Pojedu s rodinou domů, ve středu se vrátím k testování. Potom pojedu opět domů, takže první týden v podstatě strávím létáním mezi Maďarskem a Švýcarskem, až pak budeme mít očividně nějaký čas na trávení s rodinou, což je příjemné," odpovídá Räikkönen.
"Ale nevím, nakonec ty přestávka není moc dlouhá, abych byl upřímný. Jde nanejvýš o pár týdnů a nepřijde vám to moc jako dovolená, když přicházejí další věci. Nejde tedy o naprosté relaxování. Je to příjemné mít přestávku také pro týmy. Pro všechny mechaniky to byl hodně náročný poslední měsíc, měsíc a půl, proto je to pro ně fajn a důležité, aby se dostali trochu volna a odpočinuli si," pokračuje finský jezdec.
Like father, like son...🍦🇫🇮#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/I1lyUGBYn1
— Formula 1 (@F1) July 28, 2018"Kdybyste byla mužem, tak bych vám řekl, že vám do toho nic není, ale vzhledem k tomu, že jste žena, tak budu slušný," reaguje Vettel na dotaz britské reportérky z The Times. "Nepůjde o nic velkolepého, budu jen doma, abych byl upřímný."
"Samozřejmě si myslím, že cestování letadly máme dost, takže nehodlám zas někam letět. Jsem hodně spokojený s tím, že budu sedět na jednom místě a zkrátka si to užívat," plánuje jezdec Ferrari, který po závodě v Maďarsku ztrácí v šampionátu na lídra Lewise Hamiltona 24 bodů. Ve druhé části sezóny ale na ně čeká ještě 9 velkých cen, v nichž bude mít možnost boj o titul zvrátit.
"Podle mě jsme zatím měli úžasné léto. Doufám, že se to nezlomí, protože teď pro nás nastává čas, kdy budeme mít chvíli volna. Myslím si, že kromě jednodenních výletů na kole nebo - nevím, dělání nějakých nudných věcí, jako je rybaření nebo... - nevím, bude to celkem nudné a já jsem s tím spokojený," dodává Vettel.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.