HUNGARORING - 2. TRÉNINK; Odpoledne na Hungaroringu zajel nejrychlejší čas Sebastian Vettel s Ferrari, Max Verstappen s Red Bullem ale za ním zaostal jen o 74 tisícin sekundy. Mercedesy zaostávaly výrazněji, Lewis Hamilton byl o tři čtvrtě sekundy zpět.
Odpoledne se vydal na rozpálenou trať (50 °C) jako první Magnussen následovaný týmovým kolegou Grosjeanem. Oba bez okolků zahájili měřená kola - Kevin na středně-tvrdých pneumatikách 1:21,072, Romain na měkkých 1:20,600 min.
After his exploits in FP1, could @danielricciardo stay at the top of the timesheets?FP2 highlights 👀 ⬇️#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/QMJRtxXfZs
— Formula 1 (@F1) July 27, 2018Ricciardo jezdí s první specifikací motoru Renault, protože ta novější, poprvé nasazená v Kanadě, se mu v Německu společně s turbem porouchala. Jeho týmový kolega Verstappen má k dispozici novější verzi. Smlouvu s Red Bullem přecházejícím k Hondě stále nemá podepsanou, jedna věc je ale už jistá - pokud zůstane, dostane nového závodního inženýra: Mikea Lugga.
Do čela se po prvních jízdách dostal Verstappen (1:17,509) na měkkých pneumatikách, Hamilton při svém nejlepším pokusu (1:17,587) málem havaroval, zatímco Alonso hlásil problémy s pohonem Renaultu: "Nemám žádný výkon." "Scénář 1, prošetřujeme to, do boxů v tomto kole," reagoval jeho závodní inženýr.
Rozdíly na čele byly velmi těsné, Verstappena od Hamiltona oddělil zmíněný Ricciardo (1:17,556) na měkké směsi pneumatik. Všechny tři od sebe dělilo pouze 78 tisícin vteřiny. Alonso se brzy vrátil do hry 10. časem (1:19,444).
Po půl hodině nazul ultra-měkkou směs Vettel a s velkým přehledem překonal konkurenty - 1:16,834 min (311 km/h na speed-trapu). Jeho týmový kolega Räikkönen se nacházel na třetím místě se ztrátou 0,319 s.
Teprve v polovině tréninku poprvé vyrazil na trať Hülkenberg, u něhož Renault řešil problémy s elektroinstalací. Měnili mu baterie, ale zřejmě použily ty staré, aby se vyhnuli penalizaci podobně jako Ricciardo, který si tou dobou rádiem stěžoval, že jeho "vyvážení je trochu mimo."
Red Bully se postupně dotahovaly na Vettela, Verstappen (1:16,908) se dostal na dostřel 74 tisícin, Ricciardo (1:17,061) ztrácel přes 2 desetiny. Před poslední třetinou se kolem okruhu začaly formovat bouřkové mraky. "Je tady docela tma," oznámil Max svému týmu.
Vandoorne předvedl divoké hodiny v zatáčce č. 5 a teplota začala znatelně klesat. Verstappen si stěžoval na to, že nemůže v provozu najít žádnou mezeru a že jeho kolo pokaždé někdo naruší. Většina se tou dobou už věnovala delším jízdám s větším množstvím paliva.
Ericsson krátce po výjezdu z boxů dostal příkaz, aby hned zastavil. Učinil tak na konci boxové uličky, kam si pro něj mechanici sprintem doběhli. Že by špatně upevněné kolo?
Kubica na otázku, na kolik Williamsu pomohly minule v Německu nové díly (především přední křídlo), odpovídá váhavě: "Bylo to pro nás trochu lepší. No, nevím, jak moc za zlepšením stály nové díly nebo počasí. Tady nás čeká těžký víkend, spousta pomalých zatáček, naše auto není nejsilnější, možná by nám mohlo opět pomoci počasí."
#F1 #HungarianGP FP2 tyre usage:- #RedBull 45 laps on ultrasofts- #ForceIndia 48 laps on softs- #Williams 29 laps on mediums, 90 laps in total (Stroll & Sirotkin both 45 laps) pic.twitter.com/AHRyYHwtXL
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 27, 2018Nejrychlejší kolo předvedlo v 2. tréninku Ferrari, Red Bullu na ně ale moc nechybí. S Mercedesy to vypadá o něco hůře, pokud moc neskrývaly karty, tak jsou až třetí nejsilnější. V nejlepší pozici ze zbytku pole byl Haas, Sainzovi s Renaultem na Grosjeana chyběly 4 desetiny. Mírným překvapením je Gaslyho 9. místo před oběma Force Indiemi, s jejichž finanční situací to je velmi špatné - dnes ji řeší britské soudy.
#F1 #HungarianGP FP2 Best sectors vs. Fastest lap-times set 📊:- #Vettel fastest in S1, #Verstappen in S2, #Raikkonen in S3- #Ocon P8 ahead of Gasly & Sainz- Top 3 drivers nailed it in their fastest laps on ultrasofts pic.twitter.com/C9b2hCtKD1
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 27, 2018#F1 #HungarianGP FP2 Max. Speeds📊:- Ferrari, Force India & Mercedes over 311kph- #Verstappen powered by #Renault only 3kph off- #Honda loosing 7kph- #McLaren #Vandoorne slowest missing 12kph pic.twitter.com/pLcyTo4RsU
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 27, 2018Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.