HUNGARORING - 2. TRÉNINK; Odpoledne na Hungaroringu zajel nejrychlejší čas Sebastian Vettel s Ferrari, Max Verstappen s Red Bullem ale za ním zaostal jen o 74 tisícin sekundy. Mercedesy zaostávaly výrazněji, Lewis Hamilton byl o tři čtvrtě sekundy zpět.
Odpoledne se vydal na rozpálenou trať (50 °C) jako první Magnussen následovaný týmovým kolegou Grosjeanem. Oba bez okolků zahájili měřená kola - Kevin na středně-tvrdých pneumatikách 1:21,072, Romain na měkkých 1:20,600 min.
After his exploits in FP1, could @danielricciardo stay at the top of the timesheets?FP2 highlights 👀 ⬇️#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/QMJRtxXfZs
— Formula 1 (@F1) July 27, 2018Ricciardo jezdí s první specifikací motoru Renault, protože ta novější, poprvé nasazená v Kanadě, se mu v Německu společně s turbem porouchala. Jeho týmový kolega Verstappen má k dispozici novější verzi. Smlouvu s Red Bullem přecházejícím k Hondě stále nemá podepsanou, jedna věc je ale už jistá - pokud zůstane, dostane nového závodního inženýra: Mikea Lugga.
Do čela se po prvních jízdách dostal Verstappen (1:17,509) na měkkých pneumatikách, Hamilton při svém nejlepším pokusu (1:17,587) málem havaroval, zatímco Alonso hlásil problémy s pohonem Renaultu: "Nemám žádný výkon." "Scénář 1, prošetřujeme to, do boxů v tomto kole," reagoval jeho závodní inženýr.
Rozdíly na čele byly velmi těsné, Verstappena od Hamiltona oddělil zmíněný Ricciardo (1:17,556) na měkké směsi pneumatik. Všechny tři od sebe dělilo pouze 78 tisícin vteřiny. Alonso se brzy vrátil do hry 10. časem (1:19,444).
Po půl hodině nazul ultra-měkkou směs Vettel a s velkým přehledem překonal konkurenty - 1:16,834 min (311 km/h na speed-trapu). Jeho týmový kolega Räikkönen se nacházel na třetím místě se ztrátou 0,319 s.
Teprve v polovině tréninku poprvé vyrazil na trať Hülkenberg, u něhož Renault řešil problémy s elektroinstalací. Měnili mu baterie, ale zřejmě použily ty staré, aby se vyhnuli penalizaci podobně jako Ricciardo, který si tou dobou rádiem stěžoval, že jeho "vyvážení je trochu mimo."
Red Bully se postupně dotahovaly na Vettela, Verstappen (1:16,908) se dostal na dostřel 74 tisícin, Ricciardo (1:17,061) ztrácel přes 2 desetiny. Před poslední třetinou se kolem okruhu začaly formovat bouřkové mraky. "Je tady docela tma," oznámil Max svému týmu.
Vandoorne předvedl divoké hodiny v zatáčce č. 5 a teplota začala znatelně klesat. Verstappen si stěžoval na to, že nemůže v provozu najít žádnou mezeru a že jeho kolo pokaždé někdo naruší. Většina se tou dobou už věnovala delším jízdám s větším množstvím paliva.
Ericsson krátce po výjezdu z boxů dostal příkaz, aby hned zastavil. Učinil tak na konci boxové uličky, kam si pro něj mechanici sprintem doběhli. Že by špatně upevněné kolo?
Kubica na otázku, na kolik Williamsu pomohly minule v Německu nové díly (především přední křídlo), odpovídá váhavě: "Bylo to pro nás trochu lepší. No, nevím, jak moc za zlepšením stály nové díly nebo počasí. Tady nás čeká těžký víkend, spousta pomalých zatáček, naše auto není nejsilnější, možná by nám mohlo opět pomoci počasí."
#F1 #HungarianGP FP2 tyre usage:- #RedBull 45 laps on ultrasofts- #ForceIndia 48 laps on softs- #Williams 29 laps on mediums, 90 laps in total (Stroll & Sirotkin both 45 laps) pic.twitter.com/AHRyYHwtXL
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 27, 2018Nejrychlejší kolo předvedlo v 2. tréninku Ferrari, Red Bullu na ně ale moc nechybí. S Mercedesy to vypadá o něco hůře, pokud moc neskrývaly karty, tak jsou až třetí nejsilnější. V nejlepší pozici ze zbytku pole byl Haas, Sainzovi s Renaultem na Grosjeana chyběly 4 desetiny. Mírným překvapením je Gaslyho 9. místo před oběma Force Indiemi, s jejichž finanční situací to je velmi špatné - dnes ji řeší britské soudy.
#F1 #HungarianGP FP2 Best sectors vs. Fastest lap-times set 📊:- #Vettel fastest in S1, #Verstappen in S2, #Raikkonen in S3- #Ocon P8 ahead of Gasly & Sainz- Top 3 drivers nailed it in their fastest laps on ultrasofts pic.twitter.com/C9b2hCtKD1
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 27, 2018#F1 #HungarianGP FP2 Max. Speeds📊:- Ferrari, Force India & Mercedes over 311kph- #Verstappen powered by #Renault only 3kph off- #Honda loosing 7kph- #McLaren #Vandoorne slowest missing 12kph pic.twitter.com/pLcyTo4RsU
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 27, 2018
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.