Sportovní ředitel Toto Wolff po Velké ceně Německa uvedl, že odmítá používat v dalších závodech týmovou režii. Valtteri Bottas podle něj není jezdcem číslo dva, Ferrari nepodezřívá z využívání nelegálního systému pro rekuperaci energie (ERS) ve své pohonné jednotce.
V závěru závodu na Hockenheimu sice Bottasovi zakázali útočit na svého týmového kolegu Hamiltona, ale podle Wolffa nyní nebudou používat týmovou režii v jeho neprospěch. Kdyby bylo pořadí jejich jezdců opačné, dostal by údajně stejný pokyn také Hamilton. Poslechl by ale?
Sportovní šéf Mercedes po Velké ceně Německa 2018 dostal otázku, zda je finský pilot nyní dvojkou. "Ne," odpověděl rezolutně. "Nejdůležitější věcí ve Formuli 1 je závodění."
Zdůrazňuje, že jeho postoj k týmové režii se nemění: "Vždy jsme říkali, že když se dostaneme do poslední čtvrtiny šampionátu a jeden s jezdců bude mít velkou [bodovou] výhodu, pak bychom mohli přijmout určitá nepopulární opatření. Ale k tomu čas ještě nenadešel."
Na Hockenheimu "jsme využili týmovou taktiku, aby oba vozy dojely bezpečně do cíle. A jak jsem řekl, pokud by vedl Valtteri, pak bychom učinili rozhodnutí v jeho prospěch," dušuje se Wolff.
V padoku se hodně hovoří o zlepšení výkonu pohonné jednotky Ferrari a podezření z toho, že používá v oblasti ERS nekalých triků. Sportovní ředitel Mercedesu ale své soupeře neobviňuje z toho, že používají něco proti pravidlům.
"Na tohle se sami sebe neptáme, není to náš přístup. Neukazujeme prstem na jiné výrobce. Místo toho se ptáme sami sebe: 'Nepřehlédli jsme něco?'" vysvětluje Wolff. Za zavřenými dveřmi však o konstrukčním řešení konkurenčního motoru s FIA v Německu jednal, jak jsme vás informovali v sobotní analýze sektorů.
"Úzce spolupracujeme s FIA a také s dalšími výrobci, ale většina z toho není veřejná. Takové schůzky se konají neustále, abychom prodiskutovali různá témata, která nemají nic co do činění specificky s motorem Ferrari," pokračuje.
Dělá mu nárůst výkonu pohonné jednotky Ferrari starosti? "Ano, dělá. Ale pokud Ferrari dokáže udělat takový pokrok, pak my toho musíme být schopní také," dodává Wolff.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.