"Bottas není dvojkou," Wolff týmovou režii odmítá. Ferrari z nelegálního motoru nepodezřívá

Valtteri Bottas na Hockenheimu za Lewisem Hamiltonem
Valtteri Bottas na Hockenheimu za Lewisem Hamiltonem, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 25. července 2018 6:30
Sdílej:

Sportovní ředitel Toto Wolff po Velké ceně Německa uvedl, že odmítá používat v dalších závodech týmovou režii. Valtteri Bottas podle něj není jezdcem číslo dva, Ferrari nepodezřívá z využívání nelegálního systému pro rekuperaci energie (ERS) ve své pohonné jednotce.

V závěru závodu na Hockenheimu sice Bottasovi zakázali útočit na svého týmového kolegu Hamiltona, ale podle Wolffa nyní nebudou používat týmovou režii v jeho neprospěch. Kdyby bylo pořadí jejich jezdců opačné, dostal by údajně stejný pokyn také Hamilton. Poslechl by ale?

Sportovní šéf Mercedes po Velké ceně Německa 2018 dostal otázku, zda je finský pilot nyní dvojkou. "Ne," odpověděl rezolutně. "Nejdůležitější věcí ve Formuli 1 je závodění."

Zdůrazňuje, že jeho postoj k týmové režii se nemění: "Vždy jsme říkali, že když se dostaneme do poslední čtvrtiny šampionátu a jeden s jezdců bude mít velkou [bodovou] výhodu, pak bychom mohli přijmout určitá nepopulární opatření. Ale k tomu čas ještě nenadešel."

Na Hockenheimu "jsme využili týmovou taktiku, aby oba vozy dojely bezpečně do cíle. A jak jsem řekl, pokud by vedl Valtteri, pak bychom učinili rozhodnutí v jeho prospěch," dušuje se Wolff.

V padoku se hodně hovoří o zlepšení výkonu pohonné jednotky Ferrari a podezření z toho, že používá v oblasti ERS nekalých triků. Sportovní ředitel Mercedesu ale své soupeře neobviňuje z toho, že používají něco proti pravidlům.

"Na tohle se sami sebe neptáme, není to náš přístup. Neukazujeme prstem na jiné výrobce. Místo toho se ptáme sami sebe: 'Nepřehlédli jsme něco?'" vysvětluje Wolff. Za zavřenými dveřmi však o konstrukčním řešení konkurenčního motoru s FIA v Německu jednal, jak jsme vás informovali v sobotní analýze sektorů.

"Úzce spolupracujeme s FIA a také s dalšími výrobci, ale většina z toho není veřejná. Takové schůzky se konají neustále, abychom prodiskutovali různá témata, která nemají nic co do činění specificky s motorem Ferrari," pokračuje.

 Dělá mu nárůst výkonu pohonné jednotky Ferrari starosti? "Ano, dělá. Ale pokud Ferrari dokáže udělat takový pokrok, pak my toho musíme být schopní také," dodává Wolff.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.