Sportovní ředitel Toto Wolff po Velké ceně Německa uvedl, že odmítá používat v dalších závodech týmovou režii. Valtteri Bottas podle něj není jezdcem číslo dva, Ferrari nepodezřívá z využívání nelegálního systému pro rekuperaci energie (ERS) ve své pohonné jednotce.
V závěru závodu na Hockenheimu sice Bottasovi zakázali útočit na svého týmového kolegu Hamiltona, ale podle Wolffa nyní nebudou používat týmovou režii v jeho neprospěch. Kdyby bylo pořadí jejich jezdců opačné, dostal by údajně stejný pokyn také Hamilton. Poslechl by ale?
Sportovní šéf Mercedes po Velké ceně Německa 2018 dostal otázku, zda je finský pilot nyní dvojkou. "Ne," odpověděl rezolutně. "Nejdůležitější věcí ve Formuli 1 je závodění."
Zdůrazňuje, že jeho postoj k týmové režii se nemění: "Vždy jsme říkali, že když se dostaneme do poslední čtvrtiny šampionátu a jeden s jezdců bude mít velkou [bodovou] výhodu, pak bychom mohli přijmout určitá nepopulární opatření. Ale k tomu čas ještě nenadešel."
Na Hockenheimu "jsme využili týmovou taktiku, aby oba vozy dojely bezpečně do cíle. A jak jsem řekl, pokud by vedl Valtteri, pak bychom učinili rozhodnutí v jeho prospěch," dušuje se Wolff.
V padoku se hodně hovoří o zlepšení výkonu pohonné jednotky Ferrari a podezření z toho, že používá v oblasti ERS nekalých triků. Sportovní ředitel Mercedesu ale své soupeře neobviňuje z toho, že používají něco proti pravidlům.
"Na tohle se sami sebe neptáme, není to náš přístup. Neukazujeme prstem na jiné výrobce. Místo toho se ptáme sami sebe: 'Nepřehlédli jsme něco?'" vysvětluje Wolff. Za zavřenými dveřmi však o konstrukčním řešení konkurenčního motoru s FIA v Německu jednal, jak jsme vás informovali v sobotní analýze sektorů.
"Úzce spolupracujeme s FIA a také s dalšími výrobci, ale většina z toho není veřejná. Takové schůzky se konají neustále, abychom prodiskutovali různá témata, která nemají nic co do činění specificky s motorem Ferrari," pokračuje.
Dělá mu nárůst výkonu pohonné jednotky Ferrari starosti? "Ano, dělá. Ale pokud Ferrari dokáže udělat takový pokrok, pak my toho musíme být schopní také," dodává Wolff.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.