Šéf Renaultu chválí Hülkenberga za jeho "mimořádný" výkon v GP Německa

Nico Hülkenberg ve Velké ceně Německa 2018
Nico Hülkenberg ve Velké ceně Německa 2018, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 25. července 2018 06:20
Sdílej:

Sportovní ředitel Renaultu Cyril Abiteboul si cení služeb Nica Hülkenberga, jenž minulý víkend na Hockenheimringu předvedl další ze svých skvělých výkonů.

Německý pilot byl nejlepší ze "zbytku pole" za vozy Ferrari, Mercedesu a Red Bull, i když v boxech strávil 14. nejdelší čas ze všech. V 51. kole tam totiž zamířil pro přechodné pneumatiky, což se ukázalo jako zbytečný krok, a tak se o 4 kola zpět vracel na použitou ultra-měkkou směs.

Pro Renault je klíčové, že vybojoval dalších deset bodů, a tak se francouzský tým mezi konstruktéry drží na čtvrté příčce před Force Indií, Haasem, jehož oba piloti se kvalifikovali před ním.

"Bylo to fajn vidět jeden z těch závodů, v nichž je Nico opravdu úžasný. Přihodila se řada věcí, ale on se zkrátka dokázal soustředit na to, co musí dělat a poskytoval týmu ty správné instrukce - nic víc, nic míň. Mimořádný závod," chválí Abiteboul.

"Byl bych rád, kdyby udělal krok či dva blíže k pódium, ale to se nestalo. Ale před svými fanoušky a skvělým zástupem lidí byl očividně velmi motivovaný," hodnotí šéf Renaultu Hülkenbergův výkon. Jeho týmový kolega Carlos Sainz startoval osmý, ale cílem projel jako desátý. Po penalizaci za předjetí Marcuse Ericssona během výjezdu safety caru se však propadl až na 12. příčku.

Španěl však nedostal nové přední křídlo, které měl k dispozici pouze Hülkenberg. "Je to trochu frustrující, jelikož to vypadalo, že by se Nica mohl držet. Po startu se ale dostal trochu do úzkých. Nicméně mohl mít hodně podobný závod," říká Abiteboul.

"Příčiny frustrací jsou dvě. Myslím, že zastávka mu moc nevyšla, a pak ten incident s Ericssonem, za jehož předjetí dostal 10 trestných sekund. Ericsson byl pomalý, mysleli jsme si, že má problém s autem. Věřím, že dostal instrukci, aby mu vrátil pozici, ale komunikace byla tak intenzivní, že než někoho obviníme, tak si musíme přehrát, co přesně se stalo," dodal šéf Renaultu.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.