Sportovní ředitel Renaultu Cyril Abiteboul si cení služeb Nica Hülkenberga, jenž minulý víkend na Hockenheimringu předvedl další ze svých skvělých výkonů.
Německý pilot byl nejlepší ze "zbytku pole" za vozy Ferrari, Mercedesu a Red Bull, i když v boxech strávil 14. nejdelší čas ze všech. V 51. kole tam totiž zamířil pro přechodné pneumatiky, což se ukázalo jako zbytečný krok, a tak se o 4 kola zpět vracel na použitou ultra-měkkou směs.
Pro Renault je klíčové, že vybojoval dalších deset bodů, a tak se francouzský tým mezi konstruktéry drží na čtvrté příčce před Force Indií, Haasem, jehož oba piloti se kvalifikovali před ním.
"Bylo to fajn vidět jeden z těch závodů, v nichž je Nico opravdu úžasný. Přihodila se řada věcí, ale on se zkrátka dokázal soustředit na to, co musí dělat a poskytoval týmu ty správné instrukce - nic víc, nic míň. Mimořádný závod," chválí Abiteboul.
"Byl bych rád, kdyby udělal krok či dva blíže k pódium, ale to se nestalo. Ale před svými fanoušky a skvělým zástupem lidí byl očividně velmi motivovaný," hodnotí šéf Renaultu Hülkenbergův výkon. Jeho týmový kolega Carlos Sainz startoval osmý, ale cílem projel jako desátý. Po penalizaci za předjetí Marcuse Ericssona během výjezdu safety caru se však propadl až na 12. příčku.
Španěl však nedostal nové přední křídlo, které měl k dispozici pouze Hülkenberg. "Je to trochu frustrující, jelikož to vypadalo, že by se Nica mohl držet. Po startu se ale dostal trochu do úzkých. Nicméně mohl mít hodně podobný závod," říká Abiteboul.
"Příčiny frustrací jsou dvě. Myslím, že zastávka mu moc nevyšla, a pak ten incident s Ericssonem, za jehož předjetí dostal 10 trestných sekund. Ericsson byl pomalý, mysleli jsme si, že má problém s autem. Věřím, že dostal instrukci, aby mu vrátil pozici, ale komunikace byla tak intenzivní, že než někoho obviníme, tak si musíme přehrát, co přesně se stalo," dodal šéf Renaultu.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.