Sportovní ředitel Renaultu Cyril Abiteboul si cení služeb Nica Hülkenberga, jenž minulý víkend na Hockenheimringu předvedl další ze svých skvělých výkonů.
Německý pilot byl nejlepší ze "zbytku pole" za vozy Ferrari, Mercedesu a Red Bull, i když v boxech strávil 14. nejdelší čas ze všech. V 51. kole tam totiž zamířil pro přechodné pneumatiky, což se ukázalo jako zbytečný krok, a tak se o 4 kola zpět vracel na použitou ultra-měkkou směs.
Pro Renault je klíčové, že vybojoval dalších deset bodů, a tak se francouzský tým mezi konstruktéry drží na čtvrté příčce před Force Indií, Haasem, jehož oba piloti se kvalifikovali před ním.
"Bylo to fajn vidět jeden z těch závodů, v nichž je Nico opravdu úžasný. Přihodila se řada věcí, ale on se zkrátka dokázal soustředit na to, co musí dělat a poskytoval týmu ty správné instrukce - nic víc, nic míň. Mimořádný závod," chválí Abiteboul.
"Byl bych rád, kdyby udělal krok či dva blíže k pódium, ale to se nestalo. Ale před svými fanoušky a skvělým zástupem lidí byl očividně velmi motivovaný," hodnotí šéf Renaultu Hülkenbergův výkon. Jeho týmový kolega Carlos Sainz startoval osmý, ale cílem projel jako desátý. Po penalizaci za předjetí Marcuse Ericssona během výjezdu safety caru se však propadl až na 12. příčku.
Španěl však nedostal nové přední křídlo, které měl k dispozici pouze Hülkenberg. "Je to trochu frustrující, jelikož to vypadalo, že by se Nica mohl držet. Po startu se ale dostal trochu do úzkých. Nicméně mohl mít hodně podobný závod," říká Abiteboul.
"Příčiny frustrací jsou dvě. Myslím, že zastávka mu moc nevyšla, a pak ten incident s Ericssonem, za jehož předjetí dostal 10 trestných sekund. Ericsson byl pomalý, mysleli jsme si, že má problém s autem. Věřím, že dostal instrukci, aby mu vrátil pozici, ale komunikace byla tak intenzivní, že než někoho obviníme, tak si musíme přehrát, co přesně se stalo," dodal šéf Renaultu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.