Sportovní ředitel Renaultu Cyril Abiteboul si cení služeb Nica Hülkenberga, jenž minulý víkend na Hockenheimringu předvedl další ze svých skvělých výkonů.
Německý pilot byl nejlepší ze "zbytku pole" za vozy Ferrari, Mercedesu a Red Bull, i když v boxech strávil 14. nejdelší čas ze všech. V 51. kole tam totiž zamířil pro přechodné pneumatiky, což se ukázalo jako zbytečný krok, a tak se o 4 kola zpět vracel na použitou ultra-měkkou směs.
Pro Renault je klíčové, že vybojoval dalších deset bodů, a tak se francouzský tým mezi konstruktéry drží na čtvrté příčce před Force Indií, Haasem, jehož oba piloti se kvalifikovali před ním.
"Bylo to fajn vidět jeden z těch závodů, v nichž je Nico opravdu úžasný. Přihodila se řada věcí, ale on se zkrátka dokázal soustředit na to, co musí dělat a poskytoval týmu ty správné instrukce - nic víc, nic míň. Mimořádný závod," chválí Abiteboul.
"Byl bych rád, kdyby udělal krok či dva blíže k pódium, ale to se nestalo. Ale před svými fanoušky a skvělým zástupem lidí byl očividně velmi motivovaný," hodnotí šéf Renaultu Hülkenbergův výkon. Jeho týmový kolega Carlos Sainz startoval osmý, ale cílem projel jako desátý. Po penalizaci za předjetí Marcuse Ericssona během výjezdu safety caru se však propadl až na 12. příčku.
Španěl však nedostal nové přední křídlo, které měl k dispozici pouze Hülkenberg. "Je to trochu frustrující, jelikož to vypadalo, že by se Nica mohl držet. Po startu se ale dostal trochu do úzkých. Nicméně mohl mít hodně podobný závod," říká Abiteboul.
"Příčiny frustrací jsou dvě. Myslím, že zastávka mu moc nevyšla, a pak ten incident s Ericssonem, za jehož předjetí dostal 10 trestných sekund. Ericsson byl pomalý, mysleli jsme si, že má problém s autem. Věřím, že dostal instrukci, aby mu vrátil pozici, ale komunikace byla tak intenzivní, že než někoho obviníme, tak si musíme přehrát, co přesně se stalo," dodal šéf Renaultu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.