Max Verstappen se zastal Sebastiana Vettela, který havaroval ve Velké ceně Německa, když v ní vedl. V šampionátu se tak propadl za Lewise Hamiltona z Mercedesu, totéž platí mezi konstruktéry pro jeho Ferrari.
Patnáct kol před cílem závodu na Hockenheimu Vettel probrzdil na stadionu na mokré trati a v zatáčce Sachskurve narazil do zdi. Tím zahodil 25 mistrovských bodů a nabídl prostor Hamiltonovi, jenž po startu ze 14. pozice zvítězil a v šampionátu nyní vede o 17 bodů. Chyba, která pilota Ferrari bude ještě dlouho mrzet.
Verstappen ale jeho náhlé zaváhání chápe, podle něj se to mohlo přihodit komukoliv: "Bylo to na trati velmi náročné. A obzvlášť v té zatáčce. I kdybyste zažili jen to nejdrobnější zablokování kol, tak hned vyjedete mimo. Byly to obtížné podmínky, takže se takové věci stávají."
Na Hockenheim se přihnal déšť, ale nebylo ho tolik, aby se piloti byli rychlejší na přechodných pneumatikách či pneumatikách do deště, navíc pršelo jen v jednom sektoru ze tří.
"Zkrátka se snažíte všude hledat přilnavost, ale nechcete moc riskovat, protože už máte nějaké body v kapse. Nechcete o ně přijít tím, že někde vyjedete mimo. Vypořádat se s tím rizikem je velmi náročné. Když jen na okamžik zablokujete kola, vyletíte z dráhy," popisuje Verstappen.
On sám si na chvíli vyzkoušel přechodné pneumatiky, ale o dvě kola později se vrátil na ultra-měkké slicky: "Nevyšlo nám to. Normálně se modlím za déšť, ale tentokrát mi nepomohl. Čtvrté místo bylo to nejlepší, co jsem mohl získat... Rozhodl jsem se zariskovat a nevyšlo to."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.