Kimi Räikkönen chtěl v průběhu Velké ceny Německa slyšet od svého týmu jasný pokyn místo obecných řečí o nutnosti šetřit pneumatiky. Sebastiana Vettela nakonec před sebe pustil, na výsledku závodu se toho ale po havárii Němce moc nezměnilo.
Sebastian Vettel se v průběhu závodu ocitl za ním a vytrvale si stěžoval na to, že ho jeho týmový kolega zdržuje a že si jen ničí pneumatiky. Požadoval proto, aby ho pustil na příkaz z boxové zídky před sebe. K tomu došlo s mírným zpožděním po komunikaci s oběma piloty až v 39. kole.
"Máme určitá pravidla, ale nebylo to dostatečně jasné," vysvětluje Räikkönen svou odpověď, kdy po týmu chtěl konkrétní pokyn. V boxech byl o 11 kol dříve a vypadalo to, že bude muset na rozdíl od Sebastiana do boxů podruhé, i kdyby nepršelo.
Jak vypadala komunikace Ferrari s jezdcem?Jock Clear: "Takže Kimi, tady je Jock. Jak si uvědomuješ, musíme si dávat pozor na pneumatiky. Obě auta o ně musí pečovat a vy dva jste na odlišných strategiích. Tvá strategie je mírně odlišná a my bychom byli rádi, kdybys Seba nezdržoval. Děkuji."Kimi Räikkönen: "Nejsem si jistý tím, co myslíš. Co po mě chceš?"Jock Clear: "Samozřejmě ztrácet co nejméně času, ale pokud bys to dokázal, Seb je schopný jezdit rychleji, ale, ehm... ničí si pneumatiky a ty taky, musíme si je hlídat."Kimi Räikkönen: "Takže chcete, abych ho pustil? Jen mi to řekněte."
Audio: Komunikace s Räikkönenem v průběhu závodu v Německu
Pokyn týmu nakonec uposlechlFin se obával toho, že by zbytečně ztrácel čas, kdyby Vettela pouštěl v danou chvíli před sebe: "Měl jsem rychlost a šlo očividně o okamžik závodu, ve kterém nebylo ideální zastavovat. To je to, co se dělo." Týmového kolegu později před sebe nicméně pustil. "Nakonec to moc nezměnilo," hodnotí.
"S tím deštěm šlo o těžký závod a na několika místech bylo hodně kluzko. Zažil jsem také jeden moment s vozem o kolo zpět, se Sauberem při brždění, a Valtteri se dostal přede mne, takže to nebyl jednoduchý závod. Jsem rád, že jsem ho dokončil. Jsem trochu zklamaný, ale dnes to beru, pokusíme se o to příště," dodává Kimi.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.