"Co po mě chcete?" Räikkönenovi nebyla týmová režie Ferrari dostatečně jasná + AUDIO

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Německa před Sebastianem Vettelem
Kimi Räikkönen ve Velké ceně Německa před Sebastianem Vettelem, foto: Formula1.com
Petr Hlawiczka 23. července 2018 06:40
Sdílej:

Kimi Räikkönen chtěl v průběhu Velké ceny Německa slyšet od svého týmu jasný pokyn místo obecných řečí o nutnosti šetřit pneumatiky. Sebastiana Vettela nakonec před sebe pustil, na výsledku závodu se toho ale po havárii Němce moc nezměnilo.

Sebastian Vettel se v průběhu závodu ocitl za ním a vytrvale si stěžoval na to, že ho jeho týmový kolega zdržuje a že si jen ničí pneumatiky. Požadoval proto, aby ho pustil na příkaz z boxové zídky před sebe. K tomu došlo s mírným zpožděním po komunikaci s oběma piloty až v 39. kole.

"Máme určitá pravidla, ale nebylo to dostatečně jasné," vysvětluje Räikkönen svou odpověď, kdy po týmu chtěl konkrétní pokyn. V boxech byl o 11 kol dříve a vypadalo to, že bude muset na rozdíl od Sebastiana do boxů podruhé, i kdyby nepršelo.

Jak vypadala komunikace Ferrari s jezdcem?Jock Clear: "Takže Kimi, tady je Jock. Jak si uvědomuješ, musíme si dávat pozor na pneumatiky. Obě auta o ně musí pečovat a vy dva jste na odlišných strategiích. Tvá strategie je mírně odlišná a my bychom byli rádi, kdybys Seba nezdržoval. Děkuji."Kimi Räikkönen: "Nejsem si jistý tím, co myslíš. Co po mě chceš?"Jock Clear: "Samozřejmě ztrácet co nejméně času, ale pokud bys to dokázal, Seb je schopný jezdit rychleji, ale, ehm... ničí si pneumatiky a ty taky, musíme si je hlídat."Kimi Räikkönen: "Takže chcete, abych ho pustil? Jen mi to řekněte."

Audio: Komunikace s Räikkönenem v průběhu závodu v Německu

Pokyn týmu nakonec uposlechlFin se obával toho, že by zbytečně ztrácel čas, kdyby Vettela pouštěl v danou chvíli před sebe: "Měl jsem rychlost a šlo očividně o okamžik závodu, ve kterém nebylo ideální zastavovat. To je to, co se dělo." Týmového kolegu později před sebe nicméně pustil. "Nakonec to moc nezměnilo," hodnotí.

"S tím deštěm šlo o těžký závod a na několika místech bylo hodně kluzko. Zažil jsem také jeden moment s vozem o kolo zpět, se Sauberem při brždění, a Valtteri se dostal přede mne, takže to nebyl jednoduchý závod. Jsem rád, že jsem ho dokončil. Jsem trochu zklamaný, ale dnes to beru, pokusíme se o to příště," dodává Kimi.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.