HOCKENHEIM - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely deštivou Velkou cenu Německa 2018?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedlo Ferrari v 25. kole, kdy Vettela přezulo za 2,09 sekundy. U jeho týmového kolegy Räikkönena, který jej na dráze musel pouštět na příkaz z boxové zídky před sebe, už to tak slavné nebylo - obě trvaly přes tři vteřiny.
2:09 seconds = Fastest pit stop of the season so far 😲 @DHL_Motorsports #GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/wcOJYoLgVL
— Formula 1 (@F1) July 24, 2018Z klasifikovaných pilotů byl na tom nejlépe Verstappen, jenž se u mechaniků Red Bullu zdržel v 48. kole pouze 2,31 s. Zbylé dvě zastávky se ale také protáhly nad tři sekundy.
Sauber pokračuje ve skvělých výkonech při výměnách kol, přezutí Ericssona zabralo jen 2,33 s. Švéd byl pilotem, jenž dnes strávil v boxové uličce nejkratší čas - 18,84 s. Pro srovnání Magnussen z Haasu tam dnes setrvával 1:22,296 min a připravil se o výborný výsledek (jezdil na pátém místě). U Leclerca jsme zaznamenali zastávku za 2,81 s, devátou nejrychlejší.
McLaren se v této statistice zvedá, během Velké ceny Německa předvedl čtvrtou a pátou nejrychlejší zastávku když Vandoornea odbavil v 48. kole za 2,49 s a Alonsa v 31. kole za 2,66 s. Z deštěm nabídnutých příležitostí a chaosu ale moc nevytěžil, s oběma vozy skončil za body.
Do závodu startovala většina na ultra-měkké směsi - prvních deset jezdců muselo, k nim se přidal Ocon na šestnácté pozici. Ricciardo si jako jediný vybral středně-tvrdé, které dlouho nemohl pořádně zahřát, zbylých osm si zvolilo měkkou směs.
Původně se mělo jet na jednu zastávku, do průběhu však promluvil těžko předvídatelný déšť. Původního plánu se dokázala držet čtveřice pilotů, kteří se nenechali vtáhnout do chaotických výměn: Ericsson, Hamilton a oba jezdci Force Indie - ta zachovala chladnou hlavu a dostala je na body.
Počasí se postaralo o velmi dramatický a nepředvídatelný závod, když několik jezdců na chvíli zajelo pro přechodné pneumatiky (Gasly dokonce pro pneumatiky do deště), aby se po chvíli vrátilo zpět na slicky.
Deštěm byl dotčen pouze jeden sektor, zbylé dva zůstávaly po celou dobu závodu suché! Ultra-měkké pneumatiky za těchto smíšených podmínek fungovaly nejlépe, jak správně vytušili u Mercedesu s Hamiltonem, jenž si dojel po další stíhací jízdě pro vítězství.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedl Pérez: 45 z celkových 67 kol závodu (tj. 67% vzdálenosti). Na středně-tvrdých zvládl Hülkenberg 33 kol, na ultra-měkkých Ericsson s Verstappenem 29 kol, na přechodných Sainz 6 a na pneumatikách do deště Gasly 3 kola.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.