HOCKENHEIM - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely deštivou Velkou cenu Německa 2018?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedlo Ferrari v 25. kole, kdy Vettela přezulo za 2,09 sekundy. U jeho týmového kolegy Räikkönena, který jej na dráze musel pouštět na příkaz z boxové zídky před sebe, už to tak slavné nebylo - obě trvaly přes tři vteřiny.
2:09 seconds = Fastest pit stop of the season so far 😲 @DHL_Motorsports #GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/wcOJYoLgVL
— Formula 1 (@F1) July 24, 2018Z klasifikovaných pilotů byl na tom nejlépe Verstappen, jenž se u mechaniků Red Bullu zdržel v 48. kole pouze 2,31 s. Zbylé dvě zastávky se ale také protáhly nad tři sekundy.
Sauber pokračuje ve skvělých výkonech při výměnách kol, přezutí Ericssona zabralo jen 2,33 s. Švéd byl pilotem, jenž dnes strávil v boxové uličce nejkratší čas - 18,84 s. Pro srovnání Magnussen z Haasu tam dnes setrvával 1:22,296 min a připravil se o výborný výsledek (jezdil na pátém místě). U Leclerca jsme zaznamenali zastávku za 2,81 s, devátou nejrychlejší.
McLaren se v této statistice zvedá, během Velké ceny Německa předvedl čtvrtou a pátou nejrychlejší zastávku když Vandoornea odbavil v 48. kole za 2,49 s a Alonsa v 31. kole za 2,66 s. Z deštěm nabídnutých příležitostí a chaosu ale moc nevytěžil, s oběma vozy skončil za body.
Do závodu startovala většina na ultra-měkké směsi - prvních deset jezdců muselo, k nim se přidal Ocon na šestnácté pozici. Ricciardo si jako jediný vybral středně-tvrdé, které dlouho nemohl pořádně zahřát, zbylých osm si zvolilo měkkou směs.
Původně se mělo jet na jednu zastávku, do průběhu však promluvil těžko předvídatelný déšť. Původního plánu se dokázala držet čtveřice pilotů, kteří se nenechali vtáhnout do chaotických výměn: Ericsson, Hamilton a oba jezdci Force Indie - ta zachovala chladnou hlavu a dostala je na body.
Počasí se postaralo o velmi dramatický a nepředvídatelný závod, když několik jezdců na chvíli zajelo pro přechodné pneumatiky (Gasly dokonce pro pneumatiky do deště), aby se po chvíli vrátilo zpět na slicky.
Deštěm byl dotčen pouze jeden sektor, zbylé dva zůstávaly po celou dobu závodu suché! Ultra-měkké pneumatiky za těchto smíšených podmínek fungovaly nejlépe, jak správně vytušili u Mercedesu s Hamiltonem, jenž si dojel po další stíhací jízdě pro vítězství.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedl Pérez: 45 z celkových 67 kol závodu (tj. 67% vzdálenosti). Na středně-tvrdých zvládl Hülkenberg 33 kol, na ultra-měkkých Ericsson s Verstappenem 29 kol, na přechodných Sainz 6 a na pneumatikách do deště Gasly 3 kola.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.