HOCKENHEIM - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely deštivou Velkou cenu Německa 2018?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedlo Ferrari v 25. kole, kdy Vettela přezulo za 2,09 sekundy. U jeho týmového kolegy Räikkönena, který jej na dráze musel pouštět na příkaz z boxové zídky před sebe, už to tak slavné nebylo - obě trvaly přes tři vteřiny.
2:09 seconds = Fastest pit stop of the season so far 😲 @DHL_Motorsports #GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/wcOJYoLgVL
— Formula 1 (@F1) July 24, 2018Z klasifikovaných pilotů byl na tom nejlépe Verstappen, jenž se u mechaniků Red Bullu zdržel v 48. kole pouze 2,31 s. Zbylé dvě zastávky se ale také protáhly nad tři sekundy.
Sauber pokračuje ve skvělých výkonech při výměnách kol, přezutí Ericssona zabralo jen 2,33 s. Švéd byl pilotem, jenž dnes strávil v boxové uličce nejkratší čas - 18,84 s. Pro srovnání Magnussen z Haasu tam dnes setrvával 1:22,296 min a připravil se o výborný výsledek (jezdil na pátém místě). U Leclerca jsme zaznamenali zastávku za 2,81 s, devátou nejrychlejší.
McLaren se v této statistice zvedá, během Velké ceny Německa předvedl čtvrtou a pátou nejrychlejší zastávku když Vandoornea odbavil v 48. kole za 2,49 s a Alonsa v 31. kole za 2,66 s. Z deštěm nabídnutých příležitostí a chaosu ale moc nevytěžil, s oběma vozy skončil za body.
Do závodu startovala většina na ultra-měkké směsi - prvních deset jezdců muselo, k nim se přidal Ocon na šestnácté pozici. Ricciardo si jako jediný vybral středně-tvrdé, které dlouho nemohl pořádně zahřát, zbylých osm si zvolilo měkkou směs.
Původně se mělo jet na jednu zastávku, do průběhu však promluvil těžko předvídatelný déšť. Původního plánu se dokázala držet čtveřice pilotů, kteří se nenechali vtáhnout do chaotických výměn: Ericsson, Hamilton a oba jezdci Force Indie - ta zachovala chladnou hlavu a dostala je na body.
Počasí se postaralo o velmi dramatický a nepředvídatelný závod, když několik jezdců na chvíli zajelo pro přechodné pneumatiky (Gasly dokonce pro pneumatiky do deště), aby se po chvíli vrátilo zpět na slicky.
Deštěm byl dotčen pouze jeden sektor, zbylé dva zůstávaly po celou dobu závodu suché! Ultra-měkké pneumatiky za těchto smíšených podmínek fungovaly nejlépe, jak správně vytušili u Mercedesu s Hamiltonem, jenž si dojel po další stíhací jízdě pro vítězství.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedl Pérez: 45 z celkových 67 kol závodu (tj. 67% vzdálenosti). Na středně-tvrdých zvládl Hülkenberg 33 kol, na ultra-měkkých Ericsson s Verstappenem 29 kol, na přechodných Sainz 6 a na pneumatikách do deště Gasly 3 kola.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.