HOCKENHEIM - 3. TRÉNINK; V sobotní dopolední části jsme se moc akce nedočkali, kvůli dešti piloti spíše odpočívali v garážích. Nejrychlejší kolo předvedl Charles Leclerc se Sauberem.
Pouze devět pilotů se pustilo do měřeného kola po 30 minutách, kdy se kvůli silnému dešti vůbec nejezdilo, po čtvrt hodině dokonce ještě zesílil a zatopil dráhu.
V padoku se tak probíraly potenciální velké změny u Ferrari - prezident a výkonný ředitel Sergio Marchionne by mohl ve svých funkcích skončit po zasedání správní rady již dnes večer. Nahradit by jej v roli prezidenta mohl John Elkann, který kontroluje mateřskou skupinu Fiat, a v roli výkonného ředitele Louis Carey Camilleri, bývalý šéf tabákové společnosti Phili Morris (nyní hlavní sponzor Scuderie).
Na tým by to mohlo mít velký dopad. Marchionne se podílel na tvorbě pravidel pro další období po roce 2020, zastával se i myšlenky nahradit Räikkönena vítězem třetího tréninku Leclercem, minulý měsíc s ním údajně podepsal smlouvu. Situace by se však mohl dnes ve prospěch Kimiho rapidně změnit.
It's very slippery out there, as @Charles_Leclerc is finding out 💧#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/NyhdNXzu2D
— Formula 1 (@F1) July 21, 2018Sauber obsadil první dvě příčky ve výsledkové listině, když se za Leclerca prosadil Marcus Ericsson, který byl o 0,423 sekundy pomalejší. Třetí příčka patří Sirotkinovi z Williamsu, až za ním skončil Vettel s Ferrari. Piloti Red Bullu a Mercedesu žádná měřená kola nezajeli, úřadující mistr světa Hamilton je tak paradoxně klasifikován až jako poslední.
O záludných podmínkách na dráze se při svých smycích přesvědčili Gasly, Vettel i Stroll. Po 35 min se na okruhu vůbec nic nedělo, až 11 min před koncem zajel Hülkenberg kolo za 1:36,873 min.
Sainz gets in a spin 🔄A lot of standing water on the track 💧#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/OPCYhgMQkD
— Formula 1 (@F1) July 21, 2018Ještě pár řádků k zákulisním spekulacím týkajících se výměn jezdců, tak je berte s rezervou. Poté, co Mercedes potvrdil své piloty a Red Bull si také ponechá stávající dvojici, jsme se dozvěděli, že Ocon podepsal s Renaultem, i když je pilotem Mercedesu. Ve Francii měli zájem i o Alonsa, jenže ten je příliš drahý. Hülkenberg by měl ve žlutém dresu zůstat.
U Force Indie by se tím uvolnilo místo pro Strolla, kde má drobnou šanci Kubica, Pérez by šel z kola ven. Pod Vandoornem se u McLarenu hodně houpe křeslo a má se za to, že by se týmovým kolegou Alonsa mohl stát Sainz. Pokud by ale Red Bull na něj uplatnil svou opci (vyprší koncem září), pak by musel Carlos zpět do Toro Rosso ke Gaslymu. U Haase má jistější místo Magnussen, spekuluje se o nahrazení Grosjeana Pérezem či případně Sainzem.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.