HOCKENHEIM - 3. TRÉNINK; V sobotní dopolední části jsme se moc akce nedočkali, kvůli dešti piloti spíše odpočívali v garážích. Nejrychlejší kolo předvedl Charles Leclerc se Sauberem.
Pouze devět pilotů se pustilo do měřeného kola po 30 minutách, kdy se kvůli silnému dešti vůbec nejezdilo, po čtvrt hodině dokonce ještě zesílil a zatopil dráhu.
V padoku se tak probíraly potenciální velké změny u Ferrari - prezident a výkonný ředitel Sergio Marchionne by mohl ve svých funkcích skončit po zasedání správní rady již dnes večer. Nahradit by jej v roli prezidenta mohl John Elkann, který kontroluje mateřskou skupinu Fiat, a v roli výkonného ředitele Louis Carey Camilleri, bývalý šéf tabákové společnosti Phili Morris (nyní hlavní sponzor Scuderie).
Na tým by to mohlo mít velký dopad. Marchionne se podílel na tvorbě pravidel pro další období po roce 2020, zastával se i myšlenky nahradit Räikkönena vítězem třetího tréninku Leclercem, minulý měsíc s ním údajně podepsal smlouvu. Situace by se však mohl dnes ve prospěch Kimiho rapidně změnit.
It's very slippery out there, as @Charles_Leclerc is finding out 💧#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/NyhdNXzu2D
— Formula 1 (@F1) July 21, 2018Sauber obsadil první dvě příčky ve výsledkové listině, když se za Leclerca prosadil Marcus Ericsson, který byl o 0,423 sekundy pomalejší. Třetí příčka patří Sirotkinovi z Williamsu, až za ním skončil Vettel s Ferrari. Piloti Red Bullu a Mercedesu žádná měřená kola nezajeli, úřadující mistr světa Hamilton je tak paradoxně klasifikován až jako poslední.
O záludných podmínkách na dráze se při svých smycích přesvědčili Gasly, Vettel i Stroll. Po 35 min se na okruhu vůbec nic nedělo, až 11 min před koncem zajel Hülkenberg kolo za 1:36,873 min.
Sainz gets in a spin 🔄A lot of standing water on the track 💧#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/OPCYhgMQkD
— Formula 1 (@F1) July 21, 2018Ještě pár řádků k zákulisním spekulacím týkajících se výměn jezdců, tak je berte s rezervou. Poté, co Mercedes potvrdil své piloty a Red Bull si také ponechá stávající dvojici, jsme se dozvěděli, že Ocon podepsal s Renaultem, i když je pilotem Mercedesu. Ve Francii měli zájem i o Alonsa, jenže ten je příliš drahý. Hülkenberg by měl ve žlutém dresu zůstat.
U Force Indie by se tím uvolnilo místo pro Strolla, kde má drobnou šanci Kubica, Pérez by šel z kola ven. Pod Vandoornem se u McLarenu hodně houpe křeslo a má se za to, že by se týmovým kolegou Alonsa mohl stát Sainz. Pokud by ale Red Bull na něj uplatnil svou opci (vyprší koncem září), pak by musel Carlos zpět do Toro Rosso ke Gaslymu. U Haase má jistější místo Magnussen, spekuluje se o nahrazení Grosjeana Pérezem či případně Sainzem.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.