Talentovaný Charles Leclerc, jenž letos předvádí své umění se Sauberem, by neměl spěchat se svým přestupem k Ferrari. Spekuluje se o něm totiž jako o možné náhradě Kimiho Räikkönena již od příští sezóny.
Mladík z Monaka letos dosahuje se švýcarským týmem skvělé výsledky, když bodoval v pěti z posledních sedmi závodů. Na svém kontě má 12 bodů, jeho týmový kolega Marcus Ericsson třikrát méně. Proto se o juniorovi Ferrari hovoří jako o velké hvězdě budoucnosti a potenciální náhradě Räikkönena.
Vettel včera na otázku, zda by měl po svém boku příští rok raději zkušenějšího Fina než Leclerca, odpověděl: "Rád bych pokračoval takto, ale není to na mě, abych to rozebíral nebo o tom rozhodoval. Myslím, že Charles bude mít tak či onak skvělou kariéru."
"Je to výborný kluk, je rychlý a má všechno. Nemusí spěchat. Je mladý, jenže když jste mladí, tak se vším spěcháte. Nevím nic, pokud jde o mého týmového kolegu, ani kdo jím bude. Ale... opravdu mi na tom nezáleží. U mě je jasné, kde příští rok budu, ale myslím, že oba by do týmu seděli," hodnotí lídr šampionátu F1.
Na svého současného týmového kolegu si ale nemůže stěžovat: "Kimiho mám rád. Vycházíme spolu a nikdy jsme neměli žádné potíže. Vzpomínám si, že se občas stalo, že jsem na dráze do něj najel a havarovali jsme, ale způsob, jakým jsme k těmto věcem přistoupili, je velmi podobný a velmi přímočarý."
Samotný Leclerc spekulacím o svém přestupu k Ferrari moc pozornosti nevěnuje: "Samozřejmě, že to je vždy příjemné, když vyjdou články o tom, že půjdu k Ferrari, protože to byl samozřejmě můj dětský sen. Na druhé straně to ale pro mě není těžké dorazit na závodní víkend, zaměřit svou mysl na závodění a plně se soustředit na svou práci. Ať už jsem na kterémkoliv okruhu, rozhodně nepřemýšlím o žádných fámách nebo o čemkoliv vůbec."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.