Talentovaný Charles Leclerc, jenž letos předvádí své umění se Sauberem, by neměl spěchat se svým přestupem k Ferrari. Spekuluje se o něm totiž jako o možné náhradě Kimiho Räikkönena již od příští sezóny.
Mladík z Monaka letos dosahuje se švýcarským týmem skvělé výsledky, když bodoval v pěti z posledních sedmi závodů. Na svém kontě má 12 bodů, jeho týmový kolega Marcus Ericsson třikrát méně. Proto se o juniorovi Ferrari hovoří jako o velké hvězdě budoucnosti a potenciální náhradě Räikkönena.
Vettel včera na otázku, zda by měl po svém boku příští rok raději zkušenějšího Fina než Leclerca, odpověděl: "Rád bych pokračoval takto, ale není to na mě, abych to rozebíral nebo o tom rozhodoval. Myslím, že Charles bude mít tak či onak skvělou kariéru."
"Je to výborný kluk, je rychlý a má všechno. Nemusí spěchat. Je mladý, jenže když jste mladí, tak se vším spěcháte. Nevím nic, pokud jde o mého týmového kolegu, ani kdo jím bude. Ale... opravdu mi na tom nezáleží. U mě je jasné, kde příští rok budu, ale myslím, že oba by do týmu seděli," hodnotí lídr šampionátu F1.
Na svého současného týmového kolegu si ale nemůže stěžovat: "Kimiho mám rád. Vycházíme spolu a nikdy jsme neměli žádné potíže. Vzpomínám si, že se občas stalo, že jsem na dráze do něj najel a havarovali jsme, ale způsob, jakým jsme k těmto věcem přistoupili, je velmi podobný a velmi přímočarý."
Samotný Leclerc spekulacím o svém přestupu k Ferrari moc pozornosti nevěnuje: "Samozřejmě, že to je vždy příjemné, když vyjdou články o tom, že půjdu k Ferrari, protože to byl samozřejmě můj dětský sen. Na druhé straně to ale pro mě není těžké dorazit na závodní víkend, zaměřit svou mysl na závodění a plně se soustředit na svou práci. Ať už jsem na kterémkoliv okruhu, rozhodně nepřemýšlím o žádných fámách nebo o čemkoliv vůbec."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.