Talentovaný Charles Leclerc, jenž letos předvádí své umění se Sauberem, by neměl spěchat se svým přestupem k Ferrari. Spekuluje se o něm totiž jako o možné náhradě Kimiho Räikkönena již od příští sezóny.
Mladík z Monaka letos dosahuje se švýcarským týmem skvělé výsledky, když bodoval v pěti z posledních sedmi závodů. Na svém kontě má 12 bodů, jeho týmový kolega Marcus Ericsson třikrát méně. Proto se o juniorovi Ferrari hovoří jako o velké hvězdě budoucnosti a potenciální náhradě Räikkönena.
Vettel včera na otázku, zda by měl po svém boku příští rok raději zkušenějšího Fina než Leclerca, odpověděl: "Rád bych pokračoval takto, ale není to na mě, abych to rozebíral nebo o tom rozhodoval. Myslím, že Charles bude mít tak či onak skvělou kariéru."
"Je to výborný kluk, je rychlý a má všechno. Nemusí spěchat. Je mladý, jenže když jste mladí, tak se vším spěcháte. Nevím nic, pokud jde o mého týmového kolegu, ani kdo jím bude. Ale... opravdu mi na tom nezáleží. U mě je jasné, kde příští rok budu, ale myslím, že oba by do týmu seděli," hodnotí lídr šampionátu F1.
Na svého současného týmového kolegu si ale nemůže stěžovat: "Kimiho mám rád. Vycházíme spolu a nikdy jsme neměli žádné potíže. Vzpomínám si, že se občas stalo, že jsem na dráze do něj najel a havarovali jsme, ale způsob, jakým jsme k těmto věcem přistoupili, je velmi podobný a velmi přímočarý."
Samotný Leclerc spekulacím o svém přestupu k Ferrari moc pozornosti nevěnuje: "Samozřejmě, že to je vždy příjemné, když vyjdou články o tom, že půjdu k Ferrari, protože to byl samozřejmě můj dětský sen. Na druhé straně to ale pro mě není těžké dorazit na závodní víkend, zaměřit svou mysl na závodění a plně se soustředit na svou práci. Ať už jsem na kterémkoliv okruhu, rozhodně nepřemýšlím o žádných fámách nebo o čemkoliv vůbec."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.