Mercedes se sice v šampionátu konstruktérů propadl na druhou příčku za Ferrari, podle sportovního ředitele Tota Wolffa za to ale nemůže rychlost jejich letošního monopostu F1 W09.
"Nezískali jsme během třech závodů po sobě tolik bodů, v kolik jsme doufali. Hodně z toho připadá na vrub našim vlastním chybám. Má to však i pozitivní hledisko: i když jsme nezískali maximum bodů, ve všech třech závodech jsme měli nejrychlejší auto," hodnotí Wolff poslední šňůru tří závodů ve Francii, v Rakousku a ve Velké Británii.
Ferrari během nich nasbíralo 98 bodů, Red Bull 65, Mercedes 61, Haas 32, Force India 24, Renault 14, McLaren 5 a Sauber 4 body, zatímco Toro Rosso a Williams neskórovali. Mezi piloty si připsali Sebastian Vettel 50, Kimi Räikkönen 48 (mezi piloty se posunul o 2 místa výše), Lewis Hamilton a Max Verstappen 43, Daniel Ricciardo 22 a smolař Valtteri Bottas 18 bodů (klesl o dvě místa).
"Hockenheim ohraničí polovinu sezóny 2018. První půlku jsme měli slušnou. Na jedné straně jsme na stole nechali nějaké body a museli omezovat škody více, než jsme chtěli. Na druhé jsme jich získali dobré množství. Oba piloti předvádějí výborné výkony a máme rychlé auto. Existuje proto řada důvodů, proč se těšíme na druhou polovinu sezóny. Jsme hladoví, ambiciózní a od toho se chceme odpíchnout," pokračuje Wolff.
"Když míříme na Hockenheim, tak to je vždy jako návrat domů. Nachází se jen 90 minut od centrály Daimleru ve Stuttgartu. Zatímco jsme v Silverstone měli skvělou příležitost závodit před mnoha našimi kolegy z Brackley a z Brixworthu, teď se těšíme na přivítání německých členů rodiny Mercedesu na okruhu a na to, že trojcípá hvězda se bude na domácí půdě nacházet hodně vysoko," přeje si Wolff.
"Budeme bojovat tvrdě nejen kvůli předvedení dobré show pro naše přátele a fanoušky na Hockenheimu, ale také proto, abychom získali výsledek, ve který doufáme," dodává sportovní ředitel Mercedesu, který před víkendovou Velkou cenou Německa na Ferrari ztrácí 20 bodů, zatímco Hamiltonovi jich na Vettela schází osm.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.