Mercedes se sice v šampionátu konstruktérů propadl na druhou příčku za Ferrari, podle sportovního ředitele Tota Wolffa za to ale nemůže rychlost jejich letošního monopostu F1 W09.
"Nezískali jsme během třech závodů po sobě tolik bodů, v kolik jsme doufali. Hodně z toho připadá na vrub našim vlastním chybám. Má to však i pozitivní hledisko: i když jsme nezískali maximum bodů, ve všech třech závodech jsme měli nejrychlejší auto," hodnotí Wolff poslední šňůru tří závodů ve Francii, v Rakousku a ve Velké Británii.
Ferrari během nich nasbíralo 98 bodů, Red Bull 65, Mercedes 61, Haas 32, Force India 24, Renault 14, McLaren 5 a Sauber 4 body, zatímco Toro Rosso a Williams neskórovali. Mezi piloty si připsali Sebastian Vettel 50, Kimi Räikkönen 48 (mezi piloty se posunul o 2 místa výše), Lewis Hamilton a Max Verstappen 43, Daniel Ricciardo 22 a smolař Valtteri Bottas 18 bodů (klesl o dvě místa).
"Hockenheim ohraničí polovinu sezóny 2018. První půlku jsme měli slušnou. Na jedné straně jsme na stole nechali nějaké body a museli omezovat škody více, než jsme chtěli. Na druhé jsme jich získali dobré množství. Oba piloti předvádějí výborné výkony a máme rychlé auto. Existuje proto řada důvodů, proč se těšíme na druhou polovinu sezóny. Jsme hladoví, ambiciózní a od toho se chceme odpíchnout," pokračuje Wolff.
"Když míříme na Hockenheim, tak to je vždy jako návrat domů. Nachází se jen 90 minut od centrály Daimleru ve Stuttgartu. Zatímco jsme v Silverstone měli skvělou příležitost závodit před mnoha našimi kolegy z Brackley a z Brixworthu, teď se těšíme na přivítání německých členů rodiny Mercedesu na okruhu a na to, že trojcípá hvězda se bude na domácí půdě nacházet hodně vysoko," přeje si Wolff.
"Budeme bojovat tvrdě nejen kvůli předvedení dobré show pro naše přátele a fanoušky na Hockenheimu, ale také proto, abychom získali výsledek, ve který doufáme," dodává sportovní ředitel Mercedesu, který před víkendovou Velkou cenou Německa na Ferrari ztrácí 20 bodů, zatímco Hamiltonovi jich na Vettela schází osm.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.