Mercedes se sice v šampionátu konstruktérů propadl na druhou příčku za Ferrari, podle sportovního ředitele Tota Wolffa za to ale nemůže rychlost jejich letošního monopostu F1 W09.
"Nezískali jsme během třech závodů po sobě tolik bodů, v kolik jsme doufali. Hodně z toho připadá na vrub našim vlastním chybám. Má to však i pozitivní hledisko: i když jsme nezískali maximum bodů, ve všech třech závodech jsme měli nejrychlejší auto," hodnotí Wolff poslední šňůru tří závodů ve Francii, v Rakousku a ve Velké Británii.
Ferrari během nich nasbíralo 98 bodů, Red Bull 65, Mercedes 61, Haas 32, Force India 24, Renault 14, McLaren 5 a Sauber 4 body, zatímco Toro Rosso a Williams neskórovali. Mezi piloty si připsali Sebastian Vettel 50, Kimi Räikkönen 48 (mezi piloty se posunul o 2 místa výše), Lewis Hamilton a Max Verstappen 43, Daniel Ricciardo 22 a smolař Valtteri Bottas 18 bodů (klesl o dvě místa).
"Hockenheim ohraničí polovinu sezóny 2018. První půlku jsme měli slušnou. Na jedné straně jsme na stole nechali nějaké body a museli omezovat škody více, než jsme chtěli. Na druhé jsme jich získali dobré množství. Oba piloti předvádějí výborné výkony a máme rychlé auto. Existuje proto řada důvodů, proč se těšíme na druhou polovinu sezóny. Jsme hladoví, ambiciózní a od toho se chceme odpíchnout," pokračuje Wolff.
"Když míříme na Hockenheim, tak to je vždy jako návrat domů. Nachází se jen 90 minut od centrály Daimleru ve Stuttgartu. Zatímco jsme v Silverstone měli skvělou příležitost závodit před mnoha našimi kolegy z Brackley a z Brixworthu, teď se těšíme na přivítání německých členů rodiny Mercedesu na okruhu a na to, že trojcípá hvězda se bude na domácí půdě nacházet hodně vysoko," přeje si Wolff.
"Budeme bojovat tvrdě nejen kvůli předvedení dobré show pro naše přátele a fanoušky na Hockenheimu, ale také proto, abychom získali výsledek, ve který doufáme," dodává sportovní ředitel Mercedesu, který před víkendovou Velkou cenou Německa na Ferrari ztrácí 20 bodů, zatímco Hamiltonovi jich na Vettela schází osm.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.