Williams se svým vozem FW41 dosáhl v posledních závodech pokroku, ten je ale podle závodního pilota Sergeje Sirotkina maskován dalšími faktory.
Agresivní nová filozofie konstrukce vozu u FW41 selhala. Sirotkinovi se letos zatím nepodařilo získat jediný bod, jeho týmový kolega Lance Stroll skóroval pouze jednou.
Na vině je nekonzistentní aerodynamika, kdy vůz ztrácí přítlak v nájezdu do zatáček. Sirotkin ale pro F1news.cz prozradil, že i když je ona hlavním problémem, zaostávají také v mechanické oblasti - soupeři pokročili také v oblasti systému zavěšení a tlumičů, což se snaží dohnat.
Po Velké ceně Británie navíc řekl: "Je to velmi těžké. Upřímně máme tu a tam nějaké nové díly, díky kterým dosahujeme pokroku. Jediným problémem je to, že ostatní dělají totéž, takže se toho na našem postavení ve srovnání s ostatními moc nemění."
"Zlepšujeme se a v určitých oblastech jsme se zlepšili opravdu hodně, ale velmi často to je překryto, řekněme dalšími většími faktory. Jako příklad může posloužit to, co jsme zažili s novým zadním křídlem nebo ty nepravděpodobné a pro nás nejhorší trať a počasí. To všechno zakrývá a maskuje naše zlepšení, které jsme dosáhli, takže to je těžké," pokračuje ruský pilot.
V určitých ohledech jsou podle něj vůči středu pole "celkem konkurenceschopní," v jiných ale ztrácejí. S jinou strategií - zastávkou během safety caru, podle něj mohli v Silverstone dokonce dojet na bodech, přestože kvůli změně zadního křídla s oběma vozy museli startovat z boxové uličky.
Svým 14. místem byl velmi zklamaný, zatímco Stroll dojel 12. Po první zastávce před výjezdem safety caru měl "velké vibrace a absolutně žádnou přilnavost. Po restartu byla první dvě kola jen o udržení auta na trati. Jen jet a doufat, že po určitém množství kol se situace vrátí pod kontrolu."
"Částečně se to stalo, ale když se podíváte kolem, tak všichni byli na čerstvých měkkých pneumatikách. Přilnavost se nedala srovnávat, a to žel v můj neprospěch. Když jste závodním jezdcem a chcete bojovat o pozice, tak to je zkrátka velmi bolestivé cítit to, co jsem pociťoval v posledním stintu," dodává Sirotkin.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.