Williams se svým vozem FW41 dosáhl v posledních závodech pokroku, ten je ale podle závodního pilota Sergeje Sirotkina maskován dalšími faktory.
Agresivní nová filozofie konstrukce vozu u FW41 selhala. Sirotkinovi se letos zatím nepodařilo získat jediný bod, jeho týmový kolega Lance Stroll skóroval pouze jednou.
Na vině je nekonzistentní aerodynamika, kdy vůz ztrácí přítlak v nájezdu do zatáček. Sirotkin ale pro F1news.cz prozradil, že i když je ona hlavním problémem, zaostávají také v mechanické oblasti - soupeři pokročili také v oblasti systému zavěšení a tlumičů, což se snaží dohnat.
Po Velké ceně Británie navíc řekl: "Je to velmi těžké. Upřímně máme tu a tam nějaké nové díly, díky kterým dosahujeme pokroku. Jediným problémem je to, že ostatní dělají totéž, takže se toho na našem postavení ve srovnání s ostatními moc nemění."
"Zlepšujeme se a v určitých oblastech jsme se zlepšili opravdu hodně, ale velmi často to je překryto, řekněme dalšími většími faktory. Jako příklad může posloužit to, co jsme zažili s novým zadním křídlem nebo ty nepravděpodobné a pro nás nejhorší trať a počasí. To všechno zakrývá a maskuje naše zlepšení, které jsme dosáhli, takže to je těžké," pokračuje ruský pilot.
V určitých ohledech jsou podle něj vůči středu pole "celkem konkurenceschopní," v jiných ale ztrácejí. S jinou strategií - zastávkou během safety caru, podle něj mohli v Silverstone dokonce dojet na bodech, přestože kvůli změně zadního křídla s oběma vozy museli startovat z boxové uličky.
Svým 14. místem byl velmi zklamaný, zatímco Stroll dojel 12. Po první zastávce před výjezdem safety caru měl "velké vibrace a absolutně žádnou přilnavost. Po restartu byla první dvě kola jen o udržení auta na trati. Jen jet a doufat, že po určitém množství kol se situace vrátí pod kontrolu."
"Částečně se to stalo, ale když se podíváte kolem, tak všichni byli na čerstvých měkkých pneumatikách. Přilnavost se nedala srovnávat, a to žel v můj neprospěch. Když jste závodním jezdcem a chcete bojovat o pozice, tak to je zkrátka velmi bolestivé cítit to, co jsem pociťoval v posledním stintu," dodává Sirotkin.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.