Renault si uvědomuje, že mu v F1 po posledním zlepšení soupeřů ujíždí vlak. S výsledkem ve Velké ceně Británie sice byl spokojený, prohlubující se ztráta na čelo pole je pro něj podle šéfa Cyrila Abiteboula ale varováním.
Před 2 týdny v Rakousku francouzský tým letos poprvé nebodoval. V Silverstone minulý týden sice dojel Nico Hülkenberg na šestém místě jako nejlepší ze "zbytku pole". Po víkendu má ale o pár vrásek na čele více, když vozy s jeho motory výkonnostně citelně ztrácely. Naštvanému Maxovi Verstappenovi to například připadalo, jako by měl vůz z nižší formulové série, a ztrátu na rovinkách odhadoval na 1 sekundu.
Soupeři zrychlují, udržet čtvrté místo bude těžké"I po tomto rušném období jsme stále na čtvrtém místě v šampionátu, ale tato pozice neodráží budíček, který jsme dostali v posledních závodech uprostřed sezóny," přiznává Abiteboul.
Renault má se 70 body na svém kontě náskok jen 19 bodů před Haasem, který jich letos po chybách zbytečně o spoustu přišel. "Jsme si plně vědomi toho, že boj o čtvrté místo nebude jednoduchý a potáhne se celou druhou polovinou sezóny," pokračuje Abiteboul.
"V Silverstone, na trati, která nenahrává našim silným stránkám, jsme po špatné kvalifikaci zachránili bodově dobrý finiš poté, co Nico předvedl profesionální a soustředěnou jízdu za šestým místem. Carlos měl také skvělý start a dostal se do pozice, z níž mohl bojovat o body, ale závodní incident zhatil jeho šance. To se v F1 stává," hodnotí šéf Renaultu, který za loňský rok dosáhl skromného zisku ve výši 32 mil. Kč - poprvé od roku 2009.
Špatná práce s pneumatikami a šok z Rakouska vedl k jedinečné strategii U svých pilotů použil jako jediný tvrdé směsi. Jedinečná strategie vycházela z šoku, který zažil v Rakousku, kde se na jeho vozech v průběhu závodu objevily puchýře, jimiž trpěl více než ostatní.
"Strategii jsme museli nasadit kvůli současným vlastnostem vozu. Stále se vzpamatováváme ze šoku v Rakousku, kde naše strategie byla zničena poté, co se u Carlose objevily puchýře, jinak by odjel skvělý závod. Vycházelo to tedy ze situace, a po obdržené lekci jsme se rozhodli použít středně-tvrdou a tvrdou směs."
Jako jediní nejtvrdší směs Pirelli modré barvy zkoušeli už v pátek odpoledne. "Viděli jsme, že na ní máme dobrou rychlost ve srovnání s ostatními týmy, a tak jsme se do ní rozhodli jít," říká Abiteboul. Renault má horší práci s pneumatikami, což je další oblast, na které musí tvrdě pracovat. "Víme, že naše auto degraduje pneumatiky mnohem více než kterékoliv jiné. To je fakt, víme to. Naší soupeři to také vědí, takže to nemá cenu skrývat. Musíme se na to soustředit tím, že budeme pracovat na přítlaku a celkových vlastnostech vozu... máme určitá řešení, ale chvíli to potrvá."
Nadcházející závody v Německu a v Maďarsku by jejich vozu RS18 měly sedět více. Renault příští týden představí nové přední křídlo, zabrat však potřebuje také na straně pohonné jednotky. Její novou specifikaci, která by měla přinést znatelné zlepšení, hodlá nasadit po letní přestávce kolem závodů v Belgii a v Monze.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.