Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok
Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 13. července 2018 06:20
Sdílej:

Renault si uvědomuje, že mu v F1 po posledním zlepšení soupeřů ujíždí vlak. S výsledkem ve Velké ceně Británie sice byl spokojený, prohlubující se ztráta na čelo pole je pro něj podle šéfa Cyrila Abiteboula ale varováním.

Před 2 týdny v Rakousku francouzský tým letos poprvé nebodoval. V Silverstone minulý týden sice dojel Nico Hülkenberg na šestém místě jako nejlepší ze "zbytku pole". Po víkendu má ale o pár vrásek na čele více, když vozy s jeho motory výkonnostně citelně ztrácely. Naštvanému Maxovi Verstappenovi to například připadalo, jako by měl vůz z nižší formulové série, a ztrátu na rovinkách odhadoval na 1 sekundu.

Soupeři zrychlují, udržet čtvrté místo bude těžké"I po tomto rušném období jsme stále na čtvrtém místě v šampionátu, ale tato pozice neodráží budíček, který jsme dostali v posledních závodech uprostřed sezóny," přiznává Abiteboul.

Renault má se 70 body na svém kontě náskok jen 19 bodů před Haasem, který jich letos po chybách zbytečně o spoustu přišel. "Jsme si plně vědomi toho, že boj o čtvrté místo nebude jednoduchý a potáhne se celou druhou polovinou sezóny," pokračuje Abiteboul.

"V Silverstone, na trati, která nenahrává našim silným stránkám, jsme po špatné kvalifikaci zachránili bodově dobrý finiš poté, co Nico předvedl profesionální a soustředěnou jízdu za šestým místem. Carlos měl také skvělý start a dostal se do pozice, z níž mohl bojovat o body, ale závodní incident zhatil jeho šance. To se v F1 stává," hodnotí šéf Renaultu, který za loňský rok dosáhl skromného zisku ve výši 32 mil. Kč - poprvé od roku 2009.

Špatná práce s pneumatikami a šok z Rakouska vedl k jedinečné strategii U svých pilotů použil jako jediný tvrdé směsi. Jedinečná strategie vycházela z šoku, který zažil v Rakousku, kde se na jeho vozech v průběhu závodu objevily puchýře, jimiž trpěl více než ostatní.

"Strategii jsme museli nasadit kvůli současným vlastnostem vozu. Stále se vzpamatováváme ze šoku v Rakousku, kde naše strategie byla zničena poté, co se u Carlose objevily puchýře, jinak by odjel skvělý závod. Vycházelo to tedy ze situace, a po obdržené lekci jsme se rozhodli použít středně-tvrdou a tvrdou směs."

Jako jediní nejtvrdší směs Pirelli modré barvy zkoušeli už v pátek odpoledne. "Viděli jsme, že na ní máme dobrou rychlost ve srovnání s ostatními týmy, a tak jsme se do ní rozhodli jít," říká Abiteboul. Renault má horší práci s pneumatikami, což je další oblast, na které musí tvrdě pracovat. "Víme, že naše auto degraduje pneumatiky mnohem více než kterékoliv jiné. To je fakt, víme to. Naší soupeři to také vědí, takže to nemá cenu skrývat. Musíme se na to soustředit tím, že budeme pracovat na přítlaku a celkových vlastnostech vozu... máme určitá řešení, ale chvíli to potrvá."

Nadcházející závody v Německu a v Maďarsku by jejich vozu RS18 měly sedět více. Renault příští týden představí nové přední křídlo, zabrat však potřebuje také na straně pohonné jednotky. Její novou specifikaci, která by měla přinést znatelné zlepšení, hodlá nasadit po letní přestávce kolem závodů v Belgii a v Monze.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.