Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve opět zpochybňuje spravedlnost komisařů. Podle něj by Kimi Räikkönen dostal mírnější penalizaci, pokud by v úvodu Velké ceny Británie narazil do Valtteriho Bottase místo do domácího Lewise Hamiltona, který navíc bojuje o pátý mistrovský titul.
Kimi od komisařů obdržel po nárazu do Lewise desetisekundovou penalizaci, zatímco Sebastian Vettel dostal za podobný kousek ve Velké ceně Francie, kde po startu najel do Valtteriho Bottase, pouze pět trestných vteřin. Tento rozdíl podle Villeneuve jasně dokládá, jak nespravedliví jsou komisaři při posuzování stejných incidentů.
"Nechápu, proč to je jednou deset a jindy pět sekund, někdy nic. To je špatně! Jde o závodění. Nemám rád, když se udílejí penalizace. Ty by měli dávat za podlou jízdu, což je něco jiného, nebo za hloupou jízdu," komentuje Villeneuve. Samotný Hamilton situaci s Kimim na druhý den označil jako závodní incident.
"Rozhodli se tak, protože to je Lewis, jsme ve Spojeném království a bojuje o titul, tak to má hodnotu 10 sekund. Pokud by to byl Bottas, tak by z toho bylo 5 sekund - a to je to!" poukazuje Kanaďan, jenž v roce 1997 získal s Williamsem mistrovský titul poté, co v předchozím roce skončil celkově druhý.
Video: Verstappen v Rakousku vráží do Räikkönena, u komisařů to prošlo bez trestu
Jako další důkaz pro své tvrzení si vybírá kolizi Räikkönena s Verstappenem krátce po startu předchozí Velké ceny Rakouska. Verstappen se po kontaktu dostal před něj, ale žádný trest nedostal.
"Někdy vidíte věci, jako u Verstappena v Rakousku, kdy se dotkl Kimiho. Proč tam nedošlo na penalizaci? Jen proto, že Kimi nevyjel mimo trať? A kdyby mimo vyjel, byla by z toho penalizace? To je špatně. Záleží hlavně na akci, ne na tom, co se stane potom," zdůrazňuje Villeneuve.
Hamilton za kolizi v Silverstone nakonec může být vlastně vděčný, jinak by se nedostal ani na druhé místo, natož na první, jak tvrdil Mercedes: "Pokud by do sebe nenarazili, tak by jezdil celý závod třetí. Lidé by mu neuhýbali z cesty, zničil by si pneumatiky."
"U něj to fungovalo, protože byl později v boxech, takže byl tím, kdo měl ke konci pneumatiky, které byly na rozdíl od Bottase stále OK. Skončil po podělaném startu druhý, takže by s tím měl být spokojený, protože by ten závod stejně nevyhrál. Nemá si na co stěžovat," dodává kontroverzní Villeneuve.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.