Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve opět zpochybňuje spravedlnost komisařů. Podle něj by Kimi Räikkönen dostal mírnější penalizaci, pokud by v úvodu Velké ceny Británie narazil do Valtteriho Bottase místo do domácího Lewise Hamiltona, který navíc bojuje o pátý mistrovský titul.
Kimi od komisařů obdržel po nárazu do Lewise desetisekundovou penalizaci, zatímco Sebastian Vettel dostal za podobný kousek ve Velké ceně Francie, kde po startu najel do Valtteriho Bottase, pouze pět trestných vteřin. Tento rozdíl podle Villeneuve jasně dokládá, jak nespravedliví jsou komisaři při posuzování stejných incidentů.
"Nechápu, proč to je jednou deset a jindy pět sekund, někdy nic. To je špatně! Jde o závodění. Nemám rád, když se udílejí penalizace. Ty by měli dávat za podlou jízdu, což je něco jiného, nebo za hloupou jízdu," komentuje Villeneuve. Samotný Hamilton situaci s Kimim na druhý den označil jako závodní incident.
"Rozhodli se tak, protože to je Lewis, jsme ve Spojeném království a bojuje o titul, tak to má hodnotu 10 sekund. Pokud by to byl Bottas, tak by z toho bylo 5 sekund - a to je to!" poukazuje Kanaďan, jenž v roce 1997 získal s Williamsem mistrovský titul poté, co v předchozím roce skončil celkově druhý.
Video: Verstappen v Rakousku vráží do Räikkönena, u komisařů to prošlo bez trestu
Jako další důkaz pro své tvrzení si vybírá kolizi Räikkönena s Verstappenem krátce po startu předchozí Velké ceny Rakouska. Verstappen se po kontaktu dostal před něj, ale žádný trest nedostal.
"Někdy vidíte věci, jako u Verstappena v Rakousku, kdy se dotkl Kimiho. Proč tam nedošlo na penalizaci? Jen proto, že Kimi nevyjel mimo trať? A kdyby mimo vyjel, byla by z toho penalizace? To je špatně. Záleží hlavně na akci, ne na tom, co se stane potom," zdůrazňuje Villeneuve.
Hamilton za kolizi v Silverstone nakonec může být vlastně vděčný, jinak by se nedostal ani na druhé místo, natož na první, jak tvrdil Mercedes: "Pokud by do sebe nenarazili, tak by jezdil celý závod třetí. Lidé by mu neuhýbali z cesty, zničil by si pneumatiky."
"U něj to fungovalo, protože byl později v boxech, takže byl tím, kdo měl ke konci pneumatiky, které byly na rozdíl od Bottase stále OK. Skončil po podělaném startu druhý, takže by s tím měl být spokojený, protože by ten závod stejně nevyhrál. Nemá si na co stěžovat," dodává kontroverzní Villeneuve.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.