Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff i po včerejší Velké ceně Británie věří, že jsou komisaři při udělování penalizací konzistentní.
Kimi Räikkönen včera dostal desetisekundový trest poté, co najel do Lewise Hamiltona, který poté dostal smyk a propadl se na konec pole jezdců. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel přitom před dvěma týdny za podobný prohřešek obdržel pouze pět trestných vteřin.
Nejsou v rozhodování komisařů podle Tota Wolffa rozpory? "Myslím, že ne. S penalizacemi jsou konzistentní. Jsou takové, jaké jsou. Komisaři mají ve svém arzenálu určité tresty: pětisekundovou penalizaci, desetisekundovou nebo trestný průjezd boxy. Přitom se ohlížejí na precedenty," odpovídá.
"Musíme mezi námi všemi probrat to, když dojde k určitým závodním incidentům, které mají obrovský dopad na vítězství a jaké budou následky - to je podle mě věc druhá. Ale pokud jde o samotné penalizace, jsou takové, jaké určují pravidla," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.
I když tedy souhlasil s trestem pro Räikkönena, tak byl po závodě evidentně frustrovaný kvůli tomu, jak závod Mercedesu opět narušil jezdec Ferrari - podruhé v posledních třech závodech: "S incidentem nejsem vůbec spokojený, protože to je únavné, když vás vyřazují v prvním kole," dodává Wolff.
Dalším potrestaným byl včera Pierre Gasly za vytlačení Sergia Péreze z dráhy při jejich souboji v samotném závěru. Kvůli trestným pěti sekundám se propadl z 10. na 13. místo, na body se tak vrátil Mexičan, o jednu příčku výše postoupili také Stoffel Vandoorne a Lance Stroll.
Vyjádření všech jezdců včetně naštvaného Gaslyho a šéfů týmů po Velké ceně Británie 2018 najdete hezky pohromadě zde.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.