Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff i po včerejší Velké ceně Británie věří, že jsou komisaři při udělování penalizací konzistentní.
Kimi Räikkönen včera dostal desetisekundový trest poté, co najel do Lewise Hamiltona, který poté dostal smyk a propadl se na konec pole jezdců. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel přitom před dvěma týdny za podobný prohřešek obdržel pouze pět trestných vteřin.
Nejsou v rozhodování komisařů podle Tota Wolffa rozpory? "Myslím, že ne. S penalizacemi jsou konzistentní. Jsou takové, jaké jsou. Komisaři mají ve svém arzenálu určité tresty: pětisekundovou penalizaci, desetisekundovou nebo trestný průjezd boxy. Přitom se ohlížejí na precedenty," odpovídá.
"Musíme mezi námi všemi probrat to, když dojde k určitým závodním incidentům, které mají obrovský dopad na vítězství a jaké budou následky - to je podle mě věc druhá. Ale pokud jde o samotné penalizace, jsou takové, jaké určují pravidla," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.
I když tedy souhlasil s trestem pro Räikkönena, tak byl po závodě evidentně frustrovaný kvůli tomu, jak závod Mercedesu opět narušil jezdec Ferrari - podruhé v posledních třech závodech: "S incidentem nejsem vůbec spokojený, protože to je únavné, když vás vyřazují v prvním kole," dodává Wolff.
Dalším potrestaným byl včera Pierre Gasly za vytlačení Sergia Péreze z dráhy při jejich souboji v samotném závěru. Kvůli trestným pěti sekundám se propadl z 10. na 13. místo, na body se tak vrátil Mexičan, o jednu příčku výše postoupili také Stoffel Vandoorne a Lance Stroll.
Vyjádření všech jezdců včetně naštvaného Gaslyho a šéfů týmů po Velké ceně Británie 2018 najdete hezky pohromadě zde.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.