SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v průběhu Velké ceny Británie 2018 v boxech a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší zastávky dnes předváděli mechanici Red Bullu, když Ricciarda v 30. kole odbavili za 2,26 sekundy a Verstappena v 33. kole za 2,29 s.
Druhý skončil Sauber, jenž se v této činnosti letos mohutně zlepšil. Dnes Leclerca v 18. kole přezul za 2,36 s a Ericssona v 24. kole za 2,66 vteřiny.
Two for @redbullracing and one for @WilliamsRacing: we present the DHL Fastest Pit Stop from Silverstone. #BritishGP #DHLMotorsports #F1➡️Read more: https://t.co/8BOkAyH7wp pic.twitter.com/5NkONKLUY7
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) July 11, 2018Do 2,5 sekundy se kromě nich vlezli už jen u Williamsu, když Strolla zdrželi jen 2,38 s (Sirotkina 2,69 s) a u Mercedesu, jemuž se povedla pouze zastávka Bottase - 2,45 s. Smolaře Hamiltona, který to nakonec dotáhl na druhé místo, přezouvali podprůměrných 3,4 s.
Ferrari zaznamenalo až šestou nejrychlejší zastávku (Vettel v 33. kole za 2,53 s), do Top 10 se s oběma vozy dostal McLaren - Vandoorne si užil sedmou nejlepší zastávku (2,61 s) a Alonso devátou (2,66 s).
Do závodu startovalo 16 pilotů na měkké směsi, pouze čtyři (Hartley, Hülkenberg, Sainz a Stroll) si pro začátek vybrali středně-tvrdou. Sedm klasifikovaných jezdců (Bottas, Hamilton, Hülkenberg, Magnussen, Ocon, Sirotkin a Stroll) si vystačilo s jedinou zastávkou, zbytek navštívil své mechaniky dvakrát.
Viděli jsme pestrou škálu pneumatikových strategií, využity dnes byly všechny tři směsi. Hülkenberg si díky své alternativní pneumatikové strategií (středně-tvrdá - tvrdá směs) v závodě polepšil o šest míst.
Odpoledne ovlivnily výjezdy safety caru, kvůli nimž týmy musely přehodnocovat své plánované strategie. Teplota dráhy dosahovala 50 °C. Pneumatiky předvedly solidní výdrž a spolehlivost na náročném okruhu z pohledu jejich energetické zátěže.
Nejdelší stint na měkké směsi odjel Grosjean (26 kol), na tvrdé Hülkenberg (32 kol) a Ocon na středně-tvrdé vydržel 33 z celkových 52 kol, na které byla Velká cena Británie vypsána, tj. 63,5 % závodu.
Pirelli dnes odjelo svou 350. velkou cenu, gratulujeme!
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.