Nejrychlejší zastávky předváděl Red Bull, Sauber druhý. Jaké strategie volily týmy v Británii?

Daniel Ricciardo u mechaniků Red Bullu
Daniel Ricciardo u mechaniků Red Bullu, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 8. července 2018 22:00
Sdílej:

SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v průběhu Velké ceny Británie 2018 v boxech a s jakými strategiemi ji odjely?

Nejrychlejší zastávky dnes předváděli mechanici Red Bullu, když Ricciarda v 30. kole odbavili za 2,26 sekundy a Verstappena v 33. kole za 2,29 s.

Druhý skončil Sauber, jenž se v této činnosti letos mohutně zlepšil. Dnes Leclerca v 18. kole přezul za 2,36 s a Ericssona v 24. kole za 2,66 vteřiny.

Two for @redbullracing and one for @WilliamsRacing: we present the DHL Fastest Pit Stop from Silverstone. #BritishGP #DHLMotorsports #F1➡️Read more: https://t.co/8BOkAyH7wp pic.twitter.com/5NkONKLUY7

— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) July 11, 2018

Do 2,5 sekundy se kromě nich vlezli už jen u Williamsu, když Strolla zdrželi jen 2,38 s (Sirotkina 2,69 s) a u Mercedesu, jemuž se povedla pouze zastávka Bottase - 2,45 s. Smolaře Hamiltona, který to nakonec dotáhl na druhé místo, přezouvali podprůměrných 3,4 s.

Ferrari zaznamenalo až šestou nejrychlejší zastávku (Vettel v 33. kole za 2,53 s), do Top 10 se s oběma vozy dostal McLaren - Vandoorne si užil sedmou nejlepší zastávku (2,61 s) a Alonso devátou (2,66 s).

Do závodu startovalo 16 pilotů na měkké směsi, pouze čtyři (Hartley, Hülkenberg, Sainz a Stroll) si pro začátek vybrali středně-tvrdou. Sedm klasifikovaných jezdců (Bottas, Hamilton, Hülkenberg, Magnussen, Ocon, Sirotkin a Stroll) si vystačilo s jedinou zastávkou, zbytek navštívil své mechaniky dvakrát.

Viděli jsme pestrou škálu pneumatikových strategií, využity dnes byly všechny tři směsi. Hülkenberg si díky své alternativní pneumatikové strategií (středně-tvrdá - tvrdá směs) v závodě polepšil o šest míst.

Odpoledne ovlivnily výjezdy safety caru, kvůli nimž týmy musely přehodnocovat své plánované strategie. Teplota dráhy dosahovala 50 °C. Pneumatiky předvedly solidní výdrž a spolehlivost na náročném okruhu z pohledu jejich energetické zátěže.

Nejdelší stint na měkké směsi odjel Grosjean (26 kol), na tvrdé Hülkenberg (32 kol) a Ocon na středně-tvrdé vydržel 33 z celkových 52 kol, na které byla Velká cena Británie vypsána, tj. 63,5 % závodu.

Pirelli dnes odjelo svou 350. velkou cenu, gratulujeme!

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.