SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v průběhu Velké ceny Británie 2018 v boxech a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší zastávky dnes předváděli mechanici Red Bullu, když Ricciarda v 30. kole odbavili za 2,26 sekundy a Verstappena v 33. kole za 2,29 s.
Druhý skončil Sauber, jenž se v této činnosti letos mohutně zlepšil. Dnes Leclerca v 18. kole přezul za 2,36 s a Ericssona v 24. kole za 2,66 vteřiny.
Two for @redbullracing and one for @WilliamsRacing: we present the DHL Fastest Pit Stop from Silverstone. #BritishGP #DHLMotorsports #F1➡️Read more: https://t.co/8BOkAyH7wp pic.twitter.com/5NkONKLUY7
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) July 11, 2018Do 2,5 sekundy se kromě nich vlezli už jen u Williamsu, když Strolla zdrželi jen 2,38 s (Sirotkina 2,69 s) a u Mercedesu, jemuž se povedla pouze zastávka Bottase - 2,45 s. Smolaře Hamiltona, který to nakonec dotáhl na druhé místo, přezouvali podprůměrných 3,4 s.
Ferrari zaznamenalo až šestou nejrychlejší zastávku (Vettel v 33. kole za 2,53 s), do Top 10 se s oběma vozy dostal McLaren - Vandoorne si užil sedmou nejlepší zastávku (2,61 s) a Alonso devátou (2,66 s).
Do závodu startovalo 16 pilotů na měkké směsi, pouze čtyři (Hartley, Hülkenberg, Sainz a Stroll) si pro začátek vybrali středně-tvrdou. Sedm klasifikovaných jezdců (Bottas, Hamilton, Hülkenberg, Magnussen, Ocon, Sirotkin a Stroll) si vystačilo s jedinou zastávkou, zbytek navštívil své mechaniky dvakrát.
Viděli jsme pestrou škálu pneumatikových strategií, využity dnes byly všechny tři směsi. Hülkenberg si díky své alternativní pneumatikové strategií (středně-tvrdá - tvrdá směs) v závodě polepšil o šest míst.
Odpoledne ovlivnily výjezdy safety caru, kvůli nimž týmy musely přehodnocovat své plánované strategie. Teplota dráhy dosahovala 50 °C. Pneumatiky předvedly solidní výdrž a spolehlivost na náročném okruhu z pohledu jejich energetické zátěže.
Nejdelší stint na měkké směsi odjel Grosjean (26 kol), na tvrdé Hülkenberg (32 kol) a Ocon na středně-tvrdé vydržel 33 z celkových 52 kol, na které byla Velká cena Británie vypsána, tj. 63,5 % závodu.
Pirelli dnes odjelo svou 350. velkou cenu, gratulujeme!
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.