SILVERSTONE - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si vedli piloti během kvalifikace na Velkou cenu Británie 2018 v jednotlivých sektorech okruhu a jakých rychlostí dosahovali? Jak jsou na tom s pneumatikami a jaké strategie můžeme zítra očekávat?
Piloti měli letos poprvé možnost využívat v Silverstone tří DRS zón, naplno s otevřeným křídlem ji dokázaly projíždět bez problémů většinou jen špičkové týmy, podle technického ředitele Force Indie Andyho Greena ale nešlo o ten nejefektivnější průjezd první zatáčkou.
There are sexy laps and then there are laps like this one... 😍😍😍@LewisHamilton at the very top of his game for his fourth consecutive #BritishGP pole! pic.twitter.com/vZr5GbUK07
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 7, 2018Ne všechny týmy měly dostatečně stabilní vozy bez přítlaku na zádi. Někteří piloti se o to včera pokoušeli, ale získali tím maximálně spornou desetinu. Podle Hamiltona FIA novou DRS zónou vystavila piloty zbytečnému riziku, byť je vždy na nich, zda ji využijí či nikoliv: "Je tam fakt zbytečná. Není to náročné, ale jde o zbytečnou a tak trochu nebezpečnou věc."
Hamilton sice získal svou 76. pole-position v hezkém souboji o 44 tisícin před Vettelem, nejrychlejší byl však pouze v nejdelším prostředním sektoru, kde získal rozhodující náskok.
Ideální kolo se povedlo Räikkönenovi, jenž oba nechal za sebou v prvním i v třetím sektoru, jenže v tom druhém ztratil před 2 desetiny, což mu stačilo jen na třetí příčku. Těšit ho může skalp druhého Mercedesu řízeného Bottasem.
Fin s Ferrari byl nejrychlejší i na rovinkách - jak na konci prvního sektoru (317,5 km/h), tak i na speed trapu, kde mu bylo naměřeno 325,6 km/h. Vettel s podobně nastaveným vozem zde ztrácel jen 0,7 km/h, Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem 2,3 km/h.
Nejlepším zástupcem s motorem Renault byl o 6,6 km/h pomalejší Verstappen. Ten byl ze svého deficitu velmi zklamaný: "Když vám schází 70 - 80 koní, pak víte, že se budete trápit. S těmito auty teď dá několik zatáček projíždět naplno, takže je to ještě těžší. Je to problém, když projíždíte naplno zatáčku, na výjezdu z ní přidáváte a motor zkrátka netáhne. Zkrátka víte, že vám schází ten výkon. Když ztrácíte přes sekundu na rovinkách, pak víte, že vás čeká těžký víkend."
Gasly s Hondou za Räikkönenem zaostával o 8,8 km/h. Konec tabulky uzavírá McLaren a Williams - oba se potýkají s aerodynamikou, na pohonnou jednotku si stěžovat nemůžou. Paddy Lowe, technický ředitel druhé jmenované stáje, z potíží v Silverstone viní kombinaci podlahy s novým zadním křídlem, kvůli níž docházelo k odrtžení proudění, jež se pak znovu nespojovalo po zavření DRS. A to vedlo ke smykům jeho pilotů.
McLaren v Silverstone znatelně konkurenceschopnější než před týdnem v Rakousku - zlepšila se o 0,24 %, zatímco Williams si o 0,68 % pohoršil. Vandoorne opět prohrál s Alonsem, dnes si stěžoval na "neovladatelný" vůz poté, co po testování odlišných nastavení inženýři zkopírovali to od jeho španělskéo kolegy. Největším skokanem za tento týden je Sauber, který získal 0,47 %.
Pneumatiky a strategieHamilton zajel nejrychlejší kolo na měkké směsi, která v kvalifikaci využívali všichni piloti (tvrdou si v Q1 vyzkoušely pouze Mercedesy a Räikkönen). Tvrdá pneumatika (modré barvy) je o sekundu na kolo pomalejší než středně-tvrdá (bílá) a o 2 sekundy na kolo pomalejší než měkká (žlutá).
Teplota asfaltu dosáhla 40 °C, vzduch 27 °C. Podobné podmínky se očekávají i pro zítřejší závod. Nejrychlejší je dle simulací jednozastávková strategie, pokud ale bude degradace na měkké směsi vyšší, což je za horka docela možné, pak by podle Pirelli byla lepší dvouzastávková strategie.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.