Mercedes má po Velké ceně Rakouska určité obavy o to, zda všechny komponenty jejich pohonných jednotek budou po nestandardním vypnutí v pořádku.
Závod na Red Bull Ringu byl pro Mercedes doslova katastrofou. Po startu to vypadalo výtečně, když se jeho vozy pohybovaly na čele, jenže po 13. okruzích poklesl tlak hydrauliky u Valtteriho Bottase, takže nemohl řadit, a v 62. selhalo palivové čerpadlo v monopostu Lewise Hamiltona.
Budou jejich pohonné jednotky v pořádku a vyhnou se ve Velké ceně Británie penalizacím? "Myslíme si, že obě selhání se omezí jen na ty díly, které vypověděly službu. Jde o věci, které mohou být vyměněny, aniž bychom museli porušit pečetě v oblastech vozu, po nichž by přišly sportovní penalizace," doufá technický ředitel James Allison.
Jenže: "Pokaždé, když auto zastaví neřízeným způsobem, když se objeví porucha a systém je vypnut neobvyklým způsobem, může auto utrpět dalšími neznámými selháními. Nemůžete si být 100% jisti, dokud neprovedete všechny kontroly, abyste se ujistili, že zapečetěné díly, s nimiž penalizace souvisejí, nejsou nikterak dotčeny těmito neřízenými vypnutími."
"Momentálně nás tedy čeká trocha práce, abychom se ujistili, že nebudeme zbytečně riskovat s díly, které sice nesouvisely s poruchou, ale mohly by být jejím následkem poškozeny. Nemyslíme si to ale - měli bychom být v Silverstone v dobré formě," přeje si Allison.
Pokud by teoreticky došlo k penalizaci, určitě by to nebylo kvůli převodovkám - ty totiž týmy mohou vyměnit, když ze závodu odstoupí, aniž by měly za sebou celý cyklus 6 podniků. Trestu se nemusí bát ani Lewis Hamilton, jenž může vyměnit kompletní pohonnou jednotku. Riziko hrozí pouze u Valtteriho Bottase, pokud by měnil baterie nebo řídicí elektroniku - šlo by o 10 míst v případě výměny pouze jedné části nebo o 15 míst, pokud by měnil obě.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.