Mercedes má po Velké ceně Rakouska určité obavy o to, zda všechny komponenty jejich pohonných jednotek budou po nestandardním vypnutí v pořádku.
Závod na Red Bull Ringu byl pro Mercedes doslova katastrofou. Po startu to vypadalo výtečně, když se jeho vozy pohybovaly na čele, jenže po 13. okruzích poklesl tlak hydrauliky u Valtteriho Bottase, takže nemohl řadit, a v 62. selhalo palivové čerpadlo v monopostu Lewise Hamiltona.
Budou jejich pohonné jednotky v pořádku a vyhnou se ve Velké ceně Británie penalizacím? "Myslíme si, že obě selhání se omezí jen na ty díly, které vypověděly službu. Jde o věci, které mohou být vyměněny, aniž bychom museli porušit pečetě v oblastech vozu, po nichž by přišly sportovní penalizace," doufá technický ředitel James Allison.
Jenže: "Pokaždé, když auto zastaví neřízeným způsobem, když se objeví porucha a systém je vypnut neobvyklým způsobem, může auto utrpět dalšími neznámými selháními. Nemůžete si být 100% jisti, dokud neprovedete všechny kontroly, abyste se ujistili, že zapečetěné díly, s nimiž penalizace souvisejí, nejsou nikterak dotčeny těmito neřízenými vypnutími."
"Momentálně nás tedy čeká trocha práce, abychom se ujistili, že nebudeme zbytečně riskovat s díly, které sice nesouvisely s poruchou, ale mohly by být jejím následkem poškozeny. Nemyslíme si to ale - měli bychom být v Silverstone v dobré formě," přeje si Allison.
Pokud by teoreticky došlo k penalizaci, určitě by to nebylo kvůli převodovkám - ty totiž týmy mohou vyměnit, když ze závodu odstoupí, aniž by měly za sebou celý cyklus 6 podniků. Trestu se nemusí bát ani Lewis Hamilton, jenž může vyměnit kompletní pohonnou jednotku. Riziko hrozí pouze u Valtteriho Bottase, pokud by měnil baterie nebo řídicí elektroniku - šlo by o 10 míst v případě výměny pouze jedné části nebo o 15 míst, pokud by měnil obě.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.