Šéf závodního týmu Ferrari Maurizio Arrivabene snižuje očekávání před nadcházející Velkou cenou Británie. Podle něj by se tam mohli trápit a na Mercedes více ztrácet.
V Rakousku se Scuderia dostala díky odstoupení obou monopostů Mercedesu startujících z první řady do čela šampionátu. Před závodem v Silverstone si však Maurizio Arrivabene není jistý tím, zda si své vedení udrží, což platí i pro Sebastiana Vettela s hubeným jednobodovým náskokem mezi jezdci.
"Papírově pro nás vypadá Silverstone docela obtížně. Aerodynamika je velmi důležitá a pro nás půjde o těžký závod, musíme proto zůstat soustředění," uvádí šéf Ferrari, které Velkou cenu Rakouska zakončilo na druhém a třetím místě, a připsalo si tak 33 bodů.
"Někdy mluvíte příliš nahlas. Ve Formuli 1 můžete nasadit zajímavý balík vylepšení, může se však příliš oteplit a vy skončíte," varuje Arrivabene v rozhovoru pro Sky Italia. Stáj z Maranella do Velké Británie zamíří s vylepšením aerodynamiky a doufá, že vše bude fungovat, jak má.
Minulou neděli nechalo Ferrari dokončit závod Kimiho Räikkönena o 1,6 vteřiny před Sebastianem Vettelem. Šéf Ferrari vysvětluje: "Rozhodli jsme se nechat Kimiho, který je mistrem světa, jet. Oba bojovali celý závod."
Vettel byl na startovním roštu odsunut o tři místa svět za neúmyslné zdržení Carlose Sainze v kvalifikaci, což těžce trávil: "No, tak o tom bych mohl ještě dlouho mluvit! I Sainz řekl, že o nic nešlo. Dobrá, někteří si stěžovali, ale závodění nerovná se stěžování. Měli bychom jezdce nechávat, aby si to mezi sebou vyřídili."
"Naše závodní rychlost je v pořádku, ale v kvalifikaci jsme v současnosti stále trochu pozadu, takže si musíme vyhrnout rukávy. V Silverstone na tom obvykle nejsme nejlépe. Mercedes podle mě tedy bude favoritem," dodává Vettel.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.