Kimi Räikkönen dojel ve Velké ceně Rakouska těsně před svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem. Někteří lidé proto očekávali, že Ferrari sáhne k prohození pozic svých jezdců. Nakonec k tomu ale nedošlo, podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa by to byla hloupost
Vettel se po třetím místě v Rakousku dostal znovu do čela šampionátu, Lewis Hamilton musel ze závodu kvůli technickým problémům odstoupit a ztrácí na něj bod. Jeho deficit mohl být o tři body vyšší, pokud by Ferrari přistoupilo v závěru k týmové režii, protože německý pilot projel cílem jen o 1,677 sekundy za Räikkönen.
Po penalizaci za zdržování Carlose Sainze startoval ze šestého místa, zatímco Kimi měl na roštu třetí příčku za oběma Mercedesy. Vettel se postupně prokousal za svého týmového kolegu, ale Ferrari nakonec týmovou režii nepoužilo.
"Bylo by to brutální, my bychom týmovou režii také nepoužili""My bychom to neudělali a nepřekvapuje mě, že to neudělali ani oni. Myslím si, že pro dobro sportu, fanoušků a jezdců by rozhodnutí prohodit piloty bylo brutální v této fázi sezóny, na začátku července," sdělil nám na tiskové konferenci Wolff.
Ani po svém jezdci Valtterim Bottasovi by nechtěl, aby hrál druhé housle: "Jsme v devátém závodě, zbývá ujít dlouhý kus cesty a myslím, že to dlužíme fanouškům. Navíc máme závodní rozpoložení mysli - nebudeme to hrát v červnu či v červenci na šampionát jezdců. Ke konci sezóny, když vstupujete do poslední třetiny šampionátu a existuje solidní náskok jednoho z pilotů, pak je to nešťastná situace v každém týmu, kdy se samozřejmě na takovou situaci musíte podívat. Ale nikoliv teď!"
Vettel zákrok svého týmu neočekávalVettel uvedl, že takovou pomoc týmu ani nečekal: "Ne, proč? Kimi dělal všechno, co mohl, aby dohnal Verstappena. Já jsem naháněl oba dva. Kimi na to tlačil tak tvrdě, jak jen mohl, a já rovněž. Oba jsme se přibližovali, ale nestačilo to."
Ferrari se po devátém podniku dostalo v šampionátu konstruktérů o 10 bodů před Mercedes a Räikkönen se po zisku 18 bodů posunul mezi piloty na třetí příčku. Na svého týmového kolegu ale ztrácí už 45 bodů. Očekává se, že příští rok dá Ferrari místo něj místo svému talentu Charlesovi Leclercovi, který letos tříbí své dovednosti u Sauberu.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.