Kimi Räikkönen dojel ve Velké ceně Rakouska těsně před svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem. Někteří lidé proto očekávali, že Ferrari sáhne k prohození pozic svých jezdců. Nakonec k tomu ale nedošlo, podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa by to byla hloupost
Vettel se po třetím místě v Rakousku dostal znovu do čela šampionátu, Lewis Hamilton musel ze závodu kvůli technickým problémům odstoupit a ztrácí na něj bod. Jeho deficit mohl být o tři body vyšší, pokud by Ferrari přistoupilo v závěru k týmové režii, protože německý pilot projel cílem jen o 1,677 sekundy za Räikkönen.
Po penalizaci za zdržování Carlose Sainze startoval ze šestého místa, zatímco Kimi měl na roštu třetí příčku za oběma Mercedesy. Vettel se postupně prokousal za svého týmového kolegu, ale Ferrari nakonec týmovou režii nepoužilo.
"Bylo by to brutální, my bychom týmovou režii také nepoužili""My bychom to neudělali a nepřekvapuje mě, že to neudělali ani oni. Myslím si, že pro dobro sportu, fanoušků a jezdců by rozhodnutí prohodit piloty bylo brutální v této fázi sezóny, na začátku července," sdělil nám na tiskové konferenci Wolff.
Ani po svém jezdci Valtterim Bottasovi by nechtěl, aby hrál druhé housle: "Jsme v devátém závodě, zbývá ujít dlouhý kus cesty a myslím, že to dlužíme fanouškům. Navíc máme závodní rozpoložení mysli - nebudeme to hrát v červnu či v červenci na šampionát jezdců. Ke konci sezóny, když vstupujete do poslední třetiny šampionátu a existuje solidní náskok jednoho z pilotů, pak je to nešťastná situace v každém týmu, kdy se samozřejmě na takovou situaci musíte podívat. Ale nikoliv teď!"
Vettel zákrok svého týmu neočekávalVettel uvedl, že takovou pomoc týmu ani nečekal: "Ne, proč? Kimi dělal všechno, co mohl, aby dohnal Verstappena. Já jsem naháněl oba dva. Kimi na to tlačil tak tvrdě, jak jen mohl, a já rovněž. Oba jsme se přibližovali, ale nestačilo to."
Ferrari se po devátém podniku dostalo v šampionátu konstruktérů o 10 bodů před Mercedes a Räikkönen se po zisku 18 bodů posunul mezi piloty na třetí příčku. Na svého týmového kolegu ale ztrácí už 45 bodů. Očekává se, že příští rok dá Ferrari místo něj místo svému talentu Charlesovi Leclercovi, který letos tříbí své dovednosti u Sauberu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.