Piloty Formule 1 čeká třetí závodní víkend v řadě za sebou. Ve Velké ceně Británie 2018 budou moci poprvé využívat tři DRS zóny, ta nová povede poprvé skrz dvě zatáčky za sebou.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) se snaží zpestřit závodění, proto na přidává další DRS zónu na letos již čtvrtý okruh. Zvláštností je to, že povede i dvěma rychlými zatáčkami za sebou.
A pikantní to je proto, že s vozem plným paliva v nich možná na začátku závodu nebudou využívat svůj systém pro redukci odporu (DRS), i když by dle pravidel jinak mohli, aby nevylétli mimo trať. Bude na pilotech, zda ji projedou naplno.
"Nejde o velkou zónu, ale zajímavé na ní je to, že s otevřeným zadním křídlem budou moci projíždět zatáčkou č. 1, budou-li chtít. Jakmile ji aktivují na výjezdu z poslední zatáčky č. 18, tak se zavře jen tehdy, pokud budou brzdit nebo uberou. Teoreticky by mohli projet s otevřeným křídlem první a druhou zatáčkou. Uvidíme," usmívá se ředitel závodů FIA, Charlie Whiting.
S tím, jak fungovala třetí DRS zóna včera v Rakousku, byl spokojený: "Myslím, že trochu pomohla. Rozhodně pomohla v F2. Ale věřím, že poskytla lepší šanci na předjetí. Mohli jste celkem často vidět, že se auta k sobě dostala před zatáčkou č. 3 blíže, než by tomu bylo normálně. Pak jsme viděli častá předjíždění před zatáčkou č. 4, ne? Proto si myslím, že fungovala celkem dobře. Nebylo to příliš jednoduché, jak někteří piloti mysleli."
Své obavy z příliš snadného předjíždění serveru F1news.cz na čtvrteční tiskové konferenci před Velkou cenou Rakouska sdělili Kimi Räikkönen a Daniel Ricciardo. Sebastian Vettel pak dokonce uvedl, že mu Red Bull Ring se 3 DRS zónami připomíná motokárovou hru Mario Kart z konzolí.
DRS open in Turn 1 at Silverstone... ?? Old news that... 2011 pole lap..squeeze that throttle hard boys.. 😘🕺 pic.twitter.com/KIHWwhQass
— Mark Webber (@AussieGrit) July 3, 2018
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.