Piloty Formule 1 čeká třetí závodní víkend v řadě za sebou. Ve Velké ceně Británie 2018 budou moci poprvé využívat tři DRS zóny, ta nová povede poprvé skrz dvě zatáčky za sebou.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) se snaží zpestřit závodění, proto na přidává další DRS zónu na letos již čtvrtý okruh. Zvláštností je to, že povede i dvěma rychlými zatáčkami za sebou.
A pikantní to je proto, že s vozem plným paliva v nich možná na začátku závodu nebudou využívat svůj systém pro redukci odporu (DRS), i když by dle pravidel jinak mohli, aby nevylétli mimo trať. Bude na pilotech, zda ji projedou naplno.
"Nejde o velkou zónu, ale zajímavé na ní je to, že s otevřeným zadním křídlem budou moci projíždět zatáčkou č. 1, budou-li chtít. Jakmile ji aktivují na výjezdu z poslední zatáčky č. 18, tak se zavře jen tehdy, pokud budou brzdit nebo uberou. Teoreticky by mohli projet s otevřeným křídlem první a druhou zatáčkou. Uvidíme," usmívá se ředitel závodů FIA, Charlie Whiting.
S tím, jak fungovala třetí DRS zóna včera v Rakousku, byl spokojený: "Myslím, že trochu pomohla. Rozhodně pomohla v F2. Ale věřím, že poskytla lepší šanci na předjetí. Mohli jste celkem často vidět, že se auta k sobě dostala před zatáčkou č. 3 blíže, než by tomu bylo normálně. Pak jsme viděli častá předjíždění před zatáčkou č. 4, ne? Proto si myslím, že fungovala celkem dobře. Nebylo to příliš jednoduché, jak někteří piloti mysleli."
Své obavy z příliš snadného předjíždění serveru F1news.cz na čtvrteční tiskové konferenci před Velkou cenou Rakouska sdělili Kimi Räikkönen a Daniel Ricciardo. Sebastian Vettel pak dokonce uvedl, že mu Red Bull Ring se 3 DRS zónami připomíná motokárovou hru Mario Kart z konzolí.
DRS open in Turn 1 at Silverstone... ?? Old news that... 2011 pole lap..squeeze that throttle hard boys.. 😘🕺 pic.twitter.com/KIHWwhQass
— Mark Webber (@AussieGrit) July 3, 2018
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.