SPIELBERG - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly své piloty a s jakými pneumatikovými strategiemi odjely Velkou cenu Rakouska 2018?
Nejlepší zastávku doma předvedl Red Bull, jenž Ricciarda v 38. kole odbavil za 2,18 sekundy. První byla o něco pomalejší, k mechanikům totiž v 15. kole během virtuálního safety caru zamířily oba vozy domácí stáje. Verstappen byl před ním, jeho odbavení trvalo 2,32 s.
O něco rychlejší byl Sauber, který v hektickém okamžiku závodu zdržel Leclerca jen 2,3 sekundy. Švýcarská stáj předvádí v boxech perfektní výkony, když v předchozích závodech byla třikrát dokonce ze všech nejrychlejší. Ericssonovo přezutí ze 45. kola se vešlo mezi nejrychlejší pětici: 2,45 s-
Mercedesu patří čtvrtá příčka za výkon z 52. kola, kdy mechanici odbavili Hamiltona za 2,44 s. Ferrari se zařadilo až za Stříbrné šípy, zastávka Räikkönena v 15. kole trvala 2,64 s, šlo o druhou vydařenou dvojzastávku (kromě zmíněného Red Bullu) po odstoupení Bottase.
Většina (12) pilotů startovala na super-měkké směsi, sedm na ultra-měkké a pouze Ericsson na nejpomalejší měkké. Týmy chtěli Velkou cenu Rakouska odjet s jedinou zastávkou, kvůli vysokým teplotám (asfalt měl téměř 40 °C, mnohem více než v předchozích dvou dnech) se ale u některých objevily puchýře, proto do boxů šestice pilotů zamířila dvakrát.
Setkali jsme se s neobvykle vysokým množstvím mechanických odstoupení, která měla dopad i na boj o titul. Puchýře se objevovali ve druhém stintu, kdy většina volila měkkou směs. Ta se opotřebovává pomaleji než ostatní dvě nominované, takže si udržuje více gumy a tepla - k jejich tvorbě je tudíž náchylnější. S puchýři ale neměl problémy nikdo z jezdců, kteří se umístili na pódiu.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách předvedl Magnussen (28 kol), na super-měkkých Hartley (54 kol) a na měkkých zvládla trojice Räikkönen - Verstappen - Vettel: 56 kol tvořilo 79 % velké ceny vypsané na 71 okruhů.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.