SPIELBERG - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly své piloty a s jakými pneumatikovými strategiemi odjely Velkou cenu Rakouska 2018?
Nejlepší zastávku doma předvedl Red Bull, jenž Ricciarda v 38. kole odbavil za 2,18 sekundy. První byla o něco pomalejší, k mechanikům totiž v 15. kole během virtuálního safety caru zamířily oba vozy domácí stáje. Verstappen byl před ním, jeho odbavení trvalo 2,32 s.
O něco rychlejší byl Sauber, který v hektickém okamžiku závodu zdržel Leclerca jen 2,3 sekundy. Švýcarská stáj předvádí v boxech perfektní výkony, když v předchozích závodech byla třikrát dokonce ze všech nejrychlejší. Ericssonovo přezutí ze 45. kola se vešlo mezi nejrychlejší pětici: 2,45 s-
Mercedesu patří čtvrtá příčka za výkon z 52. kola, kdy mechanici odbavili Hamiltona za 2,44 s. Ferrari se zařadilo až za Stříbrné šípy, zastávka Räikkönena v 15. kole trvala 2,64 s, šlo o druhou vydařenou dvojzastávku (kromě zmíněného Red Bullu) po odstoupení Bottase.
Většina (12) pilotů startovala na super-měkké směsi, sedm na ultra-měkké a pouze Ericsson na nejpomalejší měkké. Týmy chtěli Velkou cenu Rakouska odjet s jedinou zastávkou, kvůli vysokým teplotám (asfalt měl téměř 40 °C, mnohem více než v předchozích dvou dnech) se ale u některých objevily puchýře, proto do boxů šestice pilotů zamířila dvakrát.
Setkali jsme se s neobvykle vysokým množstvím mechanických odstoupení, která měla dopad i na boj o titul. Puchýře se objevovali ve druhém stintu, kdy většina volila měkkou směs. Ta se opotřebovává pomaleji než ostatní dvě nominované, takže si udržuje více gumy a tepla - k jejich tvorbě je tudíž náchylnější. S puchýři ale neměl problémy nikdo z jezdců, kteří se umístili na pódiu.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách předvedl Magnussen (28 kol), na super-měkkých Hartley (54 kol) a na měkkých zvládla trojice Räikkönen - Verstappen - Vettel: 56 kol tvořilo 79 % velké ceny vypsané na 71 okruhů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.