SPIELBERG - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly své piloty a s jakými pneumatikovými strategiemi odjely Velkou cenu Rakouska 2018?
Nejlepší zastávku doma předvedl Red Bull, jenž Ricciarda v 38. kole odbavil za 2,18 sekundy. První byla o něco pomalejší, k mechanikům totiž v 15. kole během virtuálního safety caru zamířily oba vozy domácí stáje. Verstappen byl před ním, jeho odbavení trvalo 2,32 s.
O něco rychlejší byl Sauber, který v hektickém okamžiku závodu zdržel Leclerca jen 2,3 sekundy. Švýcarská stáj předvádí v boxech perfektní výkony, když v předchozích závodech byla třikrát dokonce ze všech nejrychlejší. Ericssonovo přezutí ze 45. kola se vešlo mezi nejrychlejší pětici: 2,45 s-
Mercedesu patří čtvrtá příčka za výkon z 52. kola, kdy mechanici odbavili Hamiltona za 2,44 s. Ferrari se zařadilo až za Stříbrné šípy, zastávka Räikkönena v 15. kole trvala 2,64 s, šlo o druhou vydařenou dvojzastávku (kromě zmíněného Red Bullu) po odstoupení Bottase.
Většina (12) pilotů startovala na super-měkké směsi, sedm na ultra-měkké a pouze Ericsson na nejpomalejší měkké. Týmy chtěli Velkou cenu Rakouska odjet s jedinou zastávkou, kvůli vysokým teplotám (asfalt měl téměř 40 °C, mnohem více než v předchozích dvou dnech) se ale u některých objevily puchýře, proto do boxů šestice pilotů zamířila dvakrát.
Setkali jsme se s neobvykle vysokým množstvím mechanických odstoupení, která měla dopad i na boj o titul. Puchýře se objevovali ve druhém stintu, kdy většina volila měkkou směs. Ta se opotřebovává pomaleji než ostatní dvě nominované, takže si udržuje více gumy a tepla - k jejich tvorbě je tudíž náchylnější. S puchýři ale neměl problémy nikdo z jezdců, kteří se umístili na pódiu.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách předvedl Magnussen (28 kol), na super-měkkých Hartley (54 kol) a na měkkých zvládla trojice Räikkönen - Verstappen - Vettel: 56 kol tvořilo 79 % velké ceny vypsané na 71 okruhů.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.