Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff při rozhovoru s námi po závodě přiznal, že Lewise Hamiltona včerejší strategií připravili o šanci na vítězství. Brit sice závod kvůli poklesu tlaku paliva nedokončil, přesto si musí vzít ze začátku Velké ceny Rakouska ponaučení.
Stříbrné šípy na rozdíl od ostatních soupeřů na čele nepovolali Hamiltona během fáze virtuálního safety caru do boxů, a tak později při výměně pneumatik ztratil více času, zatímco se jezdilo už plnou rychlostí, a přišel o vedení.
Zpomalení v 15. kole přitom způsobil Bottas s druhým Mercedesem, v rozhodování tedy mohli mít drobný náskok: "Zrovna jsme o tom diskutovali, udělali jsme chybu," uznává pro F1news.cz Wolff. Po prvních zastávkách se tak na čele objevil Max Verstappen s Red Bullem a šéf strategie James Vowles se Hamiltonovi rádiem omlouval s tím, že šlo o jeho chybu, nikoliv o chybu jezdce, kterého popoháněli k vyššímu tempu.
"Myslím, že jsme jeli na prvním a druhém místě a kontrolovali závod. Najednou jsme viděli, jak druhé auto zastavuje. Valtteri zastavil kvůli úniku hydrauliky. Byl vyhlášen virtuální safety car, my jsme měli půl kola na reakci. A nezareagovali jsme. V tuto chvíli jsme prohráli závod," přibližuje sportovní ředitel Mercedesu.
Hamiltonovi soupeři neváhali a do boxů hned zamířili, Red Bull a Ferrari předvedli vzornou dvojzastávku, když mezi jejich piloty byl na trati rozdíl pouhých 4 - 6 sekund.
"Když jsme tam měli jedno auto proti ostatním dvěma u soupeřů, tak jsme přemýšleli o tom, co by se stalo, kdyby ostatní rozdělili strategie mezi svými vozy. Pokud bychom s Lewise zastavili, dostali bychom se za Kimiho, kdyby ho nechali venku, pak za Maxe. Co by to znamenalo pro závod? A celá ta smyčka při přemýšlení. Neřekl bych, že by to odvedlo naší pozornost, ale celá ta myšlenková smyčka -- strávili jsme tím příliš mnoho času," dodává Wolff.
"Mysleli jsme si také, že to bude trvat déle, než Valtteriho uklidí ze svého místa a že budeme moci v příštím kole zareagovat na to, co udělali ostatní za námi. Ale VSC zrušili dříve, než jsme čekali. Zkrátka jsme se rozhodli špatně," uznává.
Hamilton zamířil pro čerstvé pneumatiky až v 25. kole, později musel kvůli potížím s puchýři na měkké směsi zajet do boxů podruhé - v 52. kole dostal super-měkkou směs. Noční můra Mercedesu se naplnila o 9 kol později, když kvůli technickým problémům musel odstoupit.
Díky tomu završil jeden ze zajímavých rekordů Formule 1 - 33 závodů v řadě za sebou dokázal bodovat. Ani jedno z odstoupení podle týmu nesouvisí s novou pohonnou jednotkou, kterou představili v předchozím podniku ve Francii.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.