PAUL RICARD - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a rychlostí piloti dosahovali v jednotilvých sektorech francouzského okruhu? Jak se držely pneumatiky a s jakými strategiemi zítra zřejmě nastoupí do závodu?
Nejprve se podívejme na mapu okruhu a rozvržení sektorů. Ten první obsahuje DRS zónu na startovní/cílové rovince, přerušen je středně rychlou zatáčkou a technickou pasáží zatáček 3 - 5.
Druhý sektor se skládá z dlouhé rovinky, kde se nachází další DRS zóna a místo měření maximální rychlostí (speed trap). Dlouhá rovinka je pro závody F1 rozdělena šikanou 8/9, o jejíž zrušení piloti usilují.
Za ní začíná poslední sektor se zatáčkou Signes (č. 10), která se projíždí naplno, ale tomu by tak nebylo, pokud by se zrušila předchozí šikana Mistral. Pak přichází na řadu kombinace rychlých zatáček (13. opět naplno) a brzdění do poslední 15., z níž piloti sprintují do cíle.
Hamilton si připsal nejlepší časy v prvním a třetím sektoru a stanovil nový rekord okruhu Paul Ricard na této konfiguraci trati. Dosáhl tím na 75. pole-position své kariéry.
Jeho týmový kolega Bottas jej předčil jen v prostředním sektoru, celkově za nim ale o desetinku zaostal, a to Hamilton na trati nechal více času.
Mercedesy jezdí ve Francii už s inovovaným motorem (verze 2.1), původně plánovanou novou specifikaci (2.0) pro Kanadu za ty dva týdny ještě vylepšili - nejen spolehlivost v oblasti klikové hřídele, ale také výkon, jenž měl být už v Montrealu vyšší. Podle Laudy jsou s ní o "jednu až dvě desetiny sekundy" rychlejší.
Nejblíže jim bylo Ferrari, Vettel ale ztrácel už téměř čtyři desetiny - a pokud by všichni zajeli ideální kola, ta by jeho deficit byl podstatně vyšší (0,629 s).
Red Bully jsou o desetinku pomalejší než Ferrari, před nedělí si ale na rudé vozy věří, protože v závodech jsou pravidelně konkurenceschopnější než v kvalifikacích, v nichž nemůžou těžit z tak výkonných módů motorů, jako jejich soupeři. Verstappen jezdil s nižším přítlakem a Ricciarda o 2 desetinky předčil.
"Myslím, že Mercedes při takovém tempu utečou. Pokud to zítra nepodělají, tak jsou v hodně dobré formě. My budeme závodit s Ferrari," předpokládá šéf týmu Christian Horner.
Hvězdou kvalifikace se mohl stát Grosjean, jenž měl potenciál na sedmou příčku, tedy stát se nejlepším pilotem ze "zbytku světa" za silnou trojkou. Jenže opět havaroval, proto bude startovat z 10. místa.
Parádním výkonem se blýskl Leclerc. Ten dnes získal skalp obou Haasů, Force Indií, McLarenů či Hülkenberga s Renaultem. Dokládá, že má velký talent a Ferrari by s ním pro příští sezónu v případě nahrazení Räikkönena zřejmě neudělalo chybu.
"Je to zkrátka neuvěřitelné. Jde zřejmě o nejlepší obrat mé kariéry z jednoho do druhého dne. Včera to byla katastrofa, auto nebylo dobré a já jsem taky moc dobře nejezdil. Dneska jsme ho kompletně předělali a nemám slov pro to, jak se teď cítím. Měli bychom být hrdi na to, co jsme dnes dosáhli," říká mladý pilot Sauberu.
Nejvyšší rychlost na rovince dosáhl Pérez s novým motorem Mercedes - 337,5 km/h. Räikkönen s Ferrari na něj ztratil jen 3,5 km/h. Nejlepším zástupcem Renaultu byl Sainz, jehož deficit dosáhl 8,2 km/h, Hartley s Hondou zaostával o 9,6 km/h.
Nejpomalejší na rovinkách byly McLareny, které stále řeší fundamentální problém s aerodynamickým balíkem svého vozu. Ten se žel neprojevuje v jejich aerodynamickém tunelu ve Wokingu ani v Kolíně u Toyoty, kde také testují - v tunelu se zkrátka vše nasimulovat nedá, proto se týmsnaží vše řešit během tréninku na závodních tratích.
Oba vozy vypadly naposledy v Q1 loni v Ázerbájdžánu, atmosféra v týmu houstne a tlak na současné vedení sílí. Až do Monaka se mu letos dařilo stahovat ztrátu na nejlepší, poté se ale začal propadat.
"To pro nás bylo zklamání. S naší výkonnosti to v sobotu bývá tak tak, naše průměrná kvalifikační pozice letos zatím odpovídá 13. místu. Přesto jsem dosáhl na body v každém závodě, který jsem dokončil. Snad tomu tak bude i zítra. S vyvážením vozu bylo vše v pořádku, naše časy ale zkrátka nebyly dostatečně rychlé na postup do Q2. Na schůzce před kvalifikací jsme předpokládali výsledek kolem 14. a 15. místa, je to tedy víceméně očekávané. Víme, jak na tom jsme, a žel se musíme dále zlepšovat," komentoval dnešní výsledek Fernando Alonso.
Stále smutný pohled je také na Williams, který je nejpomalejší ze všech. Sirotkin se Strollem vymetli poslední dvě příčky.
Pneumatiky a strategieRed Bully a Mercedesy svá nejrychlejší kola v Q2 dosáhly na super-měkké směsi, na níž tedy budou zítra startovat, což je výhodné. Zbytek vozů v první desítce včetně Ferrari bude mít ultra-měkkou směs, která vydrží přibližně pouze 20 kol, pak budou muset nasadit pomalou měkkou, aby s ní dojeli až do cíle.
Degradace pneumatik je ve Francii překvapivě dobrá, proto se zítra očekává jednozastávková strategie. To podpoří i dnešní snížení max. rychlosti v boxech na 60 km/h (prodlouží to čas potřebný pro zastávku).
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.