Fernando Alonso se konečně dočkal vítězství, když se svými dvěma spolujezdci v tovární Toyotě dokázal vyhrát slavný vytrvalostní závod Le Mans.
Španělský pilot se za volantem vozu TS050 s číslem osm střídal se Sébastienem Buemim a s Kazukim Nakajimou, před druhým vozem Toyoty obsazeným Mikem Conwayem, Kamujem Kobajašim a José Mariou Lopezem dojeli do cíle s náskokem dvou kol.
Toyota je jedinou automobilkou, která nasadila hybridní vozy do nejvyšší kategorie LMP1, proto bylo její vítězství očekáváno a s žádným ze svých monopostů nemusela jezdit na maximum. Její nejbližší soupeř - tým Rebellion se dvěma vozy R-13 dojel se ztrátou 12 kol.
Video: start závodu v Le Mans
Alonso se tak o víkendu konečně dočkal většího úspěchu v motorsportu po bídných sezónách ve Formuli 1 s McLarenem, který v minulých třech letech jezdil s motory Honda. Letos je po přechodu k Renaultu v šampionátu na pátém místě, španělský pilot v něm drží sedmou příčku - má však stejně bodů jako Nico Hülkenberg, jenž v Le Mans zakusil vítězství před třemi lety s Porsche.
Video: souboj továrních Toyot
Kompletní výsledky závodu najdete zde: odkaz.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.