Fernando Alonso se konečně dočkal vítězství, když se svými dvěma spolujezdci v tovární Toyotě dokázal vyhrát slavný vytrvalostní závod Le Mans.
Španělský pilot se za volantem vozu TS050 s číslem osm střídal se Sébastienem Buemim a s Kazukim Nakajimou, před druhým vozem Toyoty obsazeným Mikem Conwayem, Kamujem Kobajašim a José Mariou Lopezem dojeli do cíle s náskokem dvou kol.
Toyota je jedinou automobilkou, která nasadila hybridní vozy do nejvyšší kategorie LMP1, proto bylo její vítězství očekáváno a s žádným ze svých monopostů nemusela jezdit na maximum. Její nejbližší soupeř - tým Rebellion se dvěma vozy R-13 dojel se ztrátou 12 kol.
Video: start závodu v Le Mans
Alonso se tak o víkendu konečně dočkal většího úspěchu v motorsportu po bídných sezónách ve Formuli 1 s McLarenem, který v minulých třech letech jezdil s motory Honda. Letos je po přechodu k Renaultu v šampionátu na pátém místě, španělský pilot v něm drží sedmou příčku - má však stejně bodů jako Nico Hülkenberg, jenž v Le Mans zakusil vítězství před třemi lety s Porsche.
Video: souboj továrních Toyot
Kompletní výsledky závodu najdete zde: odkaz.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.