Fernando Alonso se konečně dočkal vítězství, když se svými dvěma spolujezdci v tovární Toyotě dokázal vyhrát slavný vytrvalostní závod Le Mans.
Španělský pilot se za volantem vozu TS050 s číslem osm střídal se Sébastienem Buemim a s Kazukim Nakajimou, před druhým vozem Toyoty obsazeným Mikem Conwayem, Kamujem Kobajašim a José Mariou Lopezem dojeli do cíle s náskokem dvou kol.
Toyota je jedinou automobilkou, která nasadila hybridní vozy do nejvyšší kategorie LMP1, proto bylo její vítězství očekáváno a s žádným ze svých monopostů nemusela jezdit na maximum. Její nejbližší soupeř - tým Rebellion se dvěma vozy R-13 dojel se ztrátou 12 kol.
Video: start závodu v Le Mans
Alonso se tak o víkendu konečně dočkal většího úspěchu v motorsportu po bídných sezónách ve Formuli 1 s McLarenem, který v minulých třech letech jezdil s motory Honda. Letos je po přechodu k Renaultu v šampionátu na pátém místě, španělský pilot v něm drží sedmou příčku - má však stejně bodů jako Nico Hülkenberg, jenž v Le Mans zakusil vítězství před třemi lety s Porsche.
Video: souboj továrních Toyot
Kompletní výsledky závodu najdete zde: odkaz.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.