Renault dnes oznámil příchod cenné posily z mistrovského Mercedesu: Matthewa Harmana.
"Renault ve snaze zlepšit svou výkonnost ve Formuli 1 s potěšením oznamuje posílení svého konstrukčního týmu," chlubí se francouzským tým, k němuž od 1. září nastoupí Matthew Harman. Ten bude pracovat na budoucích vozech jako zástupce hlavního konstruktéra, kterým je Martin Tolliday.
Harman má ze světa motorsportu bohaté zkušenosti, naposledy pracoval několik let u Mercedesu jako šéf integrace pohonného ústrojí a konstrukce převodovky. V této roli měl na starosti hladkou integraci pohonné jednotky, převodovky a šasi.
Jeho příchod komentuje šéf Renaultu Cyril Abiteboul slovy: "V posledních třech letech měl hlavní pověření k posílení technického týmu Bob Bell. Jsme potěšeni tím, že jsme přilákali někoho kalibru Matthewa, abychom týmu umožnili urychlit konstrukční cyklus budoucích vozů - klíčový benefit, něco, co nám v poslední době po akvizici týmu scházelo a co bude ještě důležitější vzhledem k nadcházejícím změnám plánovaným pro rok 2021."
Francouzskému týmu v šampionátu po sedmi závodech patří s 56 body čtvrtá příčka a je nejlepším týmem ze zbytku světa za silnou trojicí Mercedes - Ferrari - Red Bull. Oproti loňsku, kdy skončil šestý, se mu tedy vede mnohem lépe (po GP Kanady měl na svém kontě pouze 18 bodů).
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.