Renault dnes oznámil příchod cenné posily z mistrovského Mercedesu: Matthewa Harmana.
"Renault ve snaze zlepšit svou výkonnost ve Formuli 1 s potěšením oznamuje posílení svého konstrukčního týmu," chlubí se francouzským tým, k němuž od 1. září nastoupí Matthew Harman. Ten bude pracovat na budoucích vozech jako zástupce hlavního konstruktéra, kterým je Martin Tolliday.
Harman má ze světa motorsportu bohaté zkušenosti, naposledy pracoval několik let u Mercedesu jako šéf integrace pohonného ústrojí a konstrukce převodovky. V této roli měl na starosti hladkou integraci pohonné jednotky, převodovky a šasi.
Jeho příchod komentuje šéf Renaultu Cyril Abiteboul slovy: "V posledních třech letech měl hlavní pověření k posílení technického týmu Bob Bell. Jsme potěšeni tím, že jsme přilákali někoho kalibru Matthewa, abychom týmu umožnili urychlit konstrukční cyklus budoucích vozů - klíčový benefit, něco, co nám v poslední době po akvizici týmu scházelo a co bude ještě důležitější vzhledem k nadcházejícím změnám plánovaným pro rok 2021."
Francouzskému týmu v šampionátu po sedmi závodech patří s 56 body čtvrtá příčka a je nejlepším týmem ze zbytku světa za silnou trojicí Mercedes - Ferrari - Red Bull. Oproti loňsku, kdy skončil šestý, se mu tedy vede mnohem lépe (po GP Kanady měl na svém kontě pouze 18 bodů).
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.