Mercedes druhé motory v Montrealu kvůli problému s kvalitou dílu nenasadí, ostatní výrobci postupují podle plánu. Renault pro Kanadu chystá významný nárůst výkonnosti, což by jej mělo v závodním režimu dostat těsně za německou stáj.
Stříbrné šípy měly přivést do Kanady novou specifikaci své pohonné jednotky nejen pro svůj tovární tým, ale také pro své zákazníky - Force Indii a Williams. To pro ně bylo vítanou zprávou, jelikož na dlouhých rovinkách okruhu Gillese Villeneuva je každý kůň navíc znát.
Jenže včera večer Mercedes oznámil kvůli obavám o potenciální potíže změnu plánu: "I když jsme doufali, že tento víkend nasadíme pohonnou jednotku č. 2, problém s kvalitou znamená, že tento krok nyní budeme muset o jeden závod odložit. Všechny vozy poháněné Mercedesem tedy budou tento víkend jezdit s PJ1, ty nové dostanou ve Francii."
Ferrari si svou novou specifikaci ověřilo již v Monaku, tento víkend ji tedy nasadí i u svého továrního týmu. Renault se svých původních plánů drží - pro svůj tým i pro McLaren a Red Bull má připravené nové pohonné jednotky.
Adrian Newey sice uvedl, že očekává zvýšení výkonu o 1 %, podle našich informací však půjde o 20 koní, což by francouzského výrobce posunulo v závodním režimu na úroveň Ferrari. V poslední části kvalifikace však bude kvůli absenci silnějších výkonnostních módů na Mercedes stále ztrácet kolem 20 koní. Přesto by šlo o znatelný posun, kterým by ztrátu Red Bullu s ambicemi na zapojení se do hry o titul snížil v sobotu na polovinu.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.