Mercedes druhé motory v Montrealu kvůli problému s kvalitou dílu nenasadí, ostatní výrobci postupují podle plánu. Renault pro Kanadu chystá významný nárůst výkonnosti, což by jej mělo v závodním režimu dostat těsně za německou stáj.
Stříbrné šípy měly přivést do Kanady novou specifikaci své pohonné jednotky nejen pro svůj tovární tým, ale také pro své zákazníky - Force Indii a Williams. To pro ně bylo vítanou zprávou, jelikož na dlouhých rovinkách okruhu Gillese Villeneuva je každý kůň navíc znát.
Jenže včera večer Mercedes oznámil kvůli obavám o potenciální potíže změnu plánu: "I když jsme doufali, že tento víkend nasadíme pohonnou jednotku č. 2, problém s kvalitou znamená, že tento krok nyní budeme muset o jeden závod odložit. Všechny vozy poháněné Mercedesem tedy budou tento víkend jezdit s PJ1, ty nové dostanou ve Francii."
Ferrari si svou novou specifikaci ověřilo již v Monaku, tento víkend ji tedy nasadí i u svého továrního týmu. Renault se svých původních plánů drží - pro svůj tým i pro McLaren a Red Bull má připravené nové pohonné jednotky.
Adrian Newey sice uvedl, že očekává zvýšení výkonu o 1 %, podle našich informací však půjde o 20 koní, což by francouzského výrobce posunulo v závodním režimu na úroveň Ferrari. V poslední části kvalifikace však bude kvůli absenci silnějších výkonnostních módů na Mercedes stále ztrácet kolem 20 koní. Přesto by šlo o znatelný posun, kterým by ztrátu Red Bullu s ambicemi na zapojení se do hry o titul snížil v sobotu na polovinu.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.