Mercedes druhé motory v Montrealu kvůli problému s kvalitou dílu nenasadí, ostatní výrobci postupují podle plánu. Renault pro Kanadu chystá významný nárůst výkonnosti, což by jej mělo v závodním režimu dostat těsně za německou stáj.
Stříbrné šípy měly přivést do Kanady novou specifikaci své pohonné jednotky nejen pro svůj tovární tým, ale také pro své zákazníky - Force Indii a Williams. To pro ně bylo vítanou zprávou, jelikož na dlouhých rovinkách okruhu Gillese Villeneuva je každý kůň navíc znát.
Jenže včera večer Mercedes oznámil kvůli obavám o potenciální potíže změnu plánu: "I když jsme doufali, že tento víkend nasadíme pohonnou jednotku č. 2, problém s kvalitou znamená, že tento krok nyní budeme muset o jeden závod odložit. Všechny vozy poháněné Mercedesem tedy budou tento víkend jezdit s PJ1, ty nové dostanou ve Francii."
Ferrari si svou novou specifikaci ověřilo již v Monaku, tento víkend ji tedy nasadí i u svého továrního týmu. Renault se svých původních plánů drží - pro svůj tým i pro McLaren a Red Bull má připravené nové pohonné jednotky.
Adrian Newey sice uvedl, že očekává zvýšení výkonu o 1 %, podle našich informací však půjde o 20 koní, což by francouzského výrobce posunulo v závodním režimu na úroveň Ferrari. V poslední části kvalifikace však bude kvůli absenci silnějších výkonnostních módů na Mercedes stále ztrácet kolem 20 koní. Přesto by šlo o znatelný posun, kterým by ztrátu Red Bullu s ambicemi na zapojení se do hry o titul snížil v sobotu na polovinu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.