Mercedes druhé motory v Montrealu kvůli problému s kvalitou dílu nenasadí, ostatní výrobci postupují podle plánu. Renault pro Kanadu chystá významný nárůst výkonnosti, což by jej mělo v závodním režimu dostat těsně za německou stáj.
Stříbrné šípy měly přivést do Kanady novou specifikaci své pohonné jednotky nejen pro svůj tovární tým, ale také pro své zákazníky - Force Indii a Williams. To pro ně bylo vítanou zprávou, jelikož na dlouhých rovinkách okruhu Gillese Villeneuva je každý kůň navíc znát.
Jenže včera večer Mercedes oznámil kvůli obavám o potenciální potíže změnu plánu: "I když jsme doufali, že tento víkend nasadíme pohonnou jednotku č. 2, problém s kvalitou znamená, že tento krok nyní budeme muset o jeden závod odložit. Všechny vozy poháněné Mercedesem tedy budou tento víkend jezdit s PJ1, ty nové dostanou ve Francii."
Ferrari si svou novou specifikaci ověřilo již v Monaku, tento víkend ji tedy nasadí i u svého továrního týmu. Renault se svých původních plánů drží - pro svůj tým i pro McLaren a Red Bull má připravené nové pohonné jednotky.
Adrian Newey sice uvedl, že očekává zvýšení výkonu o 1 %, podle našich informací však půjde o 20 koní, což by francouzského výrobce posunulo v závodním režimu na úroveň Ferrari. V poslední části kvalifikace však bude kvůli absenci silnějších výkonnostních módů na Mercedes stále ztrácet kolem 20 koní. Přesto by šlo o znatelný posun, kterým by ztrátu Red Bullu s ambicemi na zapojení se do hry o titul snížil v sobotu na polovinu.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.