Renault sice má připravená a vyzkoušená vylepšení své pohonné jednotky pro Velkou cenu Kanady, možná tam z něj ale nebudou těžit oba jeho zákazníci - McLaren a Red Bull. Zvláště v tom druhém případě šéf Cyril Abiteboul váhá, zda jde o ten nejlepší nápad.
Na dlouhých rovinkách v Montrealu se síla motoru projeví podstatně více, než tomu bylo minule v Monaku. Proto zde jejich plánují nasadit novinky. Honda již ohlásila "znatelné" vylepšení, Renault nezůstane pozadu.
"Máme novou specifikaci motoru. Musíme ještě potvrdit nasazení, protože ujetá vzdálenost u všech aut není stejná, takže uvidíme, kde a kdy přesně tuto novou specifikaci nasadíme. Myslím, že máme dostupných šest motorů, jež jsou v posledním stupni dodavatelského řetězce," uvádí pro Autosport Cyril Abiteboul, šéf Renaultu.
"Takový je plán, ale nejsem si jistý tím, zda to bude nejlepší je nasadit u všech šesti vozů, obzvlášť u Red Bullu. Musíme se na to podívat. Vždy s týmy pracujeme jako partneři ve snaze dosáhnout ten nejlepší výsledek v sezóně," poukazuje Abiteboul na svého zákazníka, který přemýšlí o přechodu k Hondě.
Red Bull by se tím přiblížil na hranici penalizace, protože letos je možné v průběhu sezóny nasadit beztrestně pouze 3 spalovací motory, turba a MGU-H. Totéž by se pak mohlo týkat i Renaultu či Alonsa u McLaren.
"Půjde o drobný nárůst výkon, i když víme, že nebudeme jediní. Jde zejména o ICE [spalovací motor], kde můžeme očekávat vyšší výkon. Na to se je třeba soustředit, a my se na to také celý rok a možná i ten příští budeme soustředit," pokračuje šéf Renaultu.
Jeho protějšek z Red Bullu Christian Horner vítá jakékoliv vylepšení pohonné jednotky: "Doufáme ve spolehlivé MGU-K. V Montrealu dojde k drobnému vylepšení. Momentálně potřebujeme každý kousek, pro nás jde tedy o ohromně důležitou věc."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.