Renault sice má připravená a vyzkoušená vylepšení své pohonné jednotky pro Velkou cenu Kanady, možná tam z něj ale nebudou těžit oba jeho zákazníci - McLaren a Red Bull. Zvláště v tom druhém případě šéf Cyril Abiteboul váhá, zda jde o ten nejlepší nápad.
Na dlouhých rovinkách v Montrealu se síla motoru projeví podstatně více, než tomu bylo minule v Monaku. Proto zde jejich plánují nasadit novinky. Honda již ohlásila "znatelné" vylepšení, Renault nezůstane pozadu.
"Máme novou specifikaci motoru. Musíme ještě potvrdit nasazení, protože ujetá vzdálenost u všech aut není stejná, takže uvidíme, kde a kdy přesně tuto novou specifikaci nasadíme. Myslím, že máme dostupných šest motorů, jež jsou v posledním stupni dodavatelského řetězce," uvádí pro Autosport Cyril Abiteboul, šéf Renaultu.
"Takový je plán, ale nejsem si jistý tím, zda to bude nejlepší je nasadit u všech šesti vozů, obzvlášť u Red Bullu. Musíme se na to podívat. Vždy s týmy pracujeme jako partneři ve snaze dosáhnout ten nejlepší výsledek v sezóně," poukazuje Abiteboul na svého zákazníka, který přemýšlí o přechodu k Hondě.
Red Bull by se tím přiblížil na hranici penalizace, protože letos je možné v průběhu sezóny nasadit beztrestně pouze 3 spalovací motory, turba a MGU-H. Totéž by se pak mohlo týkat i Renaultu či Alonsa u McLaren.
"Půjde o drobný nárůst výkon, i když víme, že nebudeme jediní. Jde zejména o ICE [spalovací motor], kde můžeme očekávat vyšší výkon. Na to se je třeba soustředit, a my se na to také celý rok a možná i ten příští budeme soustředit," pokračuje šéf Renaultu.
Jeho protějšek z Red Bullu Christian Horner vítá jakékoliv vylepšení pohonné jednotky: "Doufáme ve spolehlivé MGU-K. V Montrealu dojde k drobnému vylepšení. Momentálně potřebujeme každý kousek, pro nás jde tedy o ohromně důležitou věc."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.