MONAKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovali týmy v průběhu Velké ceny Monaka 2018 v boxech a s jakými strategiemi ji odjely?
Sauber na čele v měření rychlosti zastávek moc často nevídáváme, dnes se mu to podařilo. Monackého jezdce Leclerca přezul za 2,21 vteřiny, žel závod pro něj skončil po problémech s brzdami předčasně, navíc na to doplatil i Hartley, do něhož za tunelem zezadu narazil.
Druhou nejlepší zastávku jsme viděli u Mercedesu a Ferrari. Hamilton a Vettel se u mechaniků zdrželi jen 2,38 sekundy, Bottas o pouhou setinu déle (2,39 s), Räikkönen byl přezut za 2,65 s.
Rychleji než Fin byli odbaveni Verstappen (2,48 s) u Red Bullu ve 47. kole a Alonso u McLarenu (2,59 s) v 19. kole. Pro Španěla skončil závod kvůli problému s převodovkou taky předčasně. Do první desítky se vlezl ještě Magnussen (2,65 s) a s oběma zastávkami Toro Rosso: Gaslyho přezutí trvalo 2,7s, Hartley si počkal o 13 setin více (2,83 s).
Dvanáct pilotů se rozhodlo pro start na hyper-měkkých pneumatikách, osmička (Ericsson, Grosjean, Hülkenberg, Leclerc, Magnussen, Stroll, Vandoorne a Verstappen) pro trvanlivější ultra-měkké.
Všichni měli za cíl odjet velkou cenu s jedinou zastávkou, čtveřici Grosjean, Sirotkin, Stroll a Vandoorne ale tato strategie nevyšla. Závod byl kvůli tomu velmi pomalý, piloti na čele pečovali o hyper-měkkou směs a u Ricciarda se k tomu navíc přidal výpadek MGU-K. Verstappen na ní ale překonal závodní rekord Monaka (1:14,260 min).
Oproti minulosti jsme se ale dočkali pestřejších strategií. Z pilotů startujících na ultra-měkké směsi skončil nejvýše Hülkenberg, jenž dlouho vyčkával na safety car a po své zastávce až v 50. kole se dostal z 11. pozice na roštu na konečné 8. místo v cíli.
Nejdelší stint na hyper-měkkých pneumatikách předvedl Gasly (37 kol), na super-měkkých vydrželi Bottas, Ericsson a Magnussen 31 kol a na ultra-měkké toho nejvíce zvládl Hamilton - 66 kol představovalo 84,6 % z celkových 78 kol, na něž byla Velké cena Monaka vypsána. Na degradující gumy si po celý závod stěžoval, ale druhou zastávkou by si nikterak nepomohl, pouze by o pár pozic přišel. "Je šílené, jak málo jsme na to tlačili," dodal.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.