MONAKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovali týmy v průběhu Velké ceny Monaka 2018 v boxech a s jakými strategiemi ji odjely?
Sauber na čele v měření rychlosti zastávek moc často nevídáváme, dnes se mu to podařilo. Monackého jezdce Leclerca přezul za 2,21 vteřiny, žel závod pro něj skončil po problémech s brzdami předčasně, navíc na to doplatil i Hartley, do něhož za tunelem zezadu narazil.
Druhou nejlepší zastávku jsme viděli u Mercedesu a Ferrari. Hamilton a Vettel se u mechaniků zdrželi jen 2,38 sekundy, Bottas o pouhou setinu déle (2,39 s), Räikkönen byl přezut za 2,65 s.
Rychleji než Fin byli odbaveni Verstappen (2,48 s) u Red Bullu ve 47. kole a Alonso u McLarenu (2,59 s) v 19. kole. Pro Španěla skončil závod kvůli problému s převodovkou taky předčasně. Do první desítky se vlezl ještě Magnussen (2,65 s) a s oběma zastávkami Toro Rosso: Gaslyho přezutí trvalo 2,7s, Hartley si počkal o 13 setin více (2,83 s).
Dvanáct pilotů se rozhodlo pro start na hyper-měkkých pneumatikách, osmička (Ericsson, Grosjean, Hülkenberg, Leclerc, Magnussen, Stroll, Vandoorne a Verstappen) pro trvanlivější ultra-měkké.
Všichni měli za cíl odjet velkou cenu s jedinou zastávkou, čtveřici Grosjean, Sirotkin, Stroll a Vandoorne ale tato strategie nevyšla. Závod byl kvůli tomu velmi pomalý, piloti na čele pečovali o hyper-měkkou směs a u Ricciarda se k tomu navíc přidal výpadek MGU-K. Verstappen na ní ale překonal závodní rekord Monaka (1:14,260 min).
Oproti minulosti jsme se ale dočkali pestřejších strategií. Z pilotů startujících na ultra-měkké směsi skončil nejvýše Hülkenberg, jenž dlouho vyčkával na safety car a po své zastávce až v 50. kole se dostal z 11. pozice na roštu na konečné 8. místo v cíli.
Nejdelší stint na hyper-měkkých pneumatikách předvedl Gasly (37 kol), na super-měkkých vydrželi Bottas, Ericsson a Magnussen 31 kol a na ultra-měkké toho nejvíce zvládl Hamilton - 66 kol představovalo 84,6 % z celkových 78 kol, na něž byla Velké cena Monaka vypsána. Na degradující gumy si po celý závod stěžoval, ale druhou zastávkou by si nikterak nepomohl, pouze by o pár pozic přišel. "Je šílené, jak málo jsme na to tlačili," dodal.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.