Carlos Sainz očekává, že sobotní kvalifikace na Velkou cenu Monaka bude díky novým hyper-měkkým pneumatikám a jejich vyšší přilnavosti "absolutním šílenstvím."
"Musím přiznat, že ta pneumatika je celkem působivá. Snadno dává sekundu na kolo," uvedl po testech v Barceloně pilot Renaultu. "V Monaku by mohla být něčím speciálním. Pokud tomu tak bude, tak uvidíme velmi rychlé časy na kolo. Kvalifikace by mohla být absolutním šílenstvím. Bude hodně divoká."
"U minulý rok s novými auty to bylo něco neuvěřitelného. A letos, se směsí o dva stupně měkčí a tou nejlepší pneumatikou, kterou Pirelli podle mě za mnoho let udělalo, to bude šílené," těší se na sobotu Sainz, jenž svého týmového kolegu Nica Hülkenberga dokázal v kvalifikaci poprvé porazit až před 2 týdny v Barceloně, v pátém letošním podniku.
Piloti tedy s nadšením očekávají závodní debut hyper-měkké směsi - dva roky poté, co zde výrobce pneumatik poprvé představil ultra-měkkou. V Monte Carlu se ale i tento víkend očekávají jednozastávkové strategie, protože opotřebení i degradace jsou na tamějším městském okruhu nejnižší za celý rok. A protože se téměř nedá předjíždět, je kvalifikace obzvlášť důležitá.
"Zatímco měkká, super-měkká a ultra-měkká jsou si celkem blízko, hyper-měkká směs představuje krok. Monako je poměrně unikátním okruhem, proto si nejsem jistý, jestli tam uvidíme skutečný potenciál hyper-měkké - možná spíše až v Montrealu. V Monaku nebude jen kvalifikační, ale i závodní pneumatikou. Jsem si jistý tím, že na ní bude možné odjet slušný stint. V Monaku to je pořád stejné: všichni chtějí s tou nejměkčí volbou odjet co nejvíce," shrnuje šéf Pirelli Mario Isola.
#F1 #Pirelli tyre info for #MonacoGP:- min. starting pressure ✔️- blistering sensitivity ✔️- camber limit ✔️- heating strategy ✔️ pic.twitter.com/pttLynGXp5
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 24, 2018Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.