Carlos Sainz očekává, že sobotní kvalifikace na Velkou cenu Monaka bude díky novým hyper-měkkým pneumatikám a jejich vyšší přilnavosti "absolutním šílenstvím."
"Musím přiznat, že ta pneumatika je celkem působivá. Snadno dává sekundu na kolo," uvedl po testech v Barceloně pilot Renaultu. "V Monaku by mohla být něčím speciálním. Pokud tomu tak bude, tak uvidíme velmi rychlé časy na kolo. Kvalifikace by mohla být absolutním šílenstvím. Bude hodně divoká."
"U minulý rok s novými auty to bylo něco neuvěřitelného. A letos, se směsí o dva stupně měkčí a tou nejlepší pneumatikou, kterou Pirelli podle mě za mnoho let udělalo, to bude šílené," těší se na sobotu Sainz, jenž svého týmového kolegu Nica Hülkenberga dokázal v kvalifikaci poprvé porazit až před 2 týdny v Barceloně, v pátém letošním podniku.
Piloti tedy s nadšením očekávají závodní debut hyper-měkké směsi - dva roky poté, co zde výrobce pneumatik poprvé představil ultra-měkkou. V Monte Carlu se ale i tento víkend očekávají jednozastávkové strategie, protože opotřebení i degradace jsou na tamějším městském okruhu nejnižší za celý rok. A protože se téměř nedá předjíždět, je kvalifikace obzvlášť důležitá.
"Zatímco měkká, super-měkká a ultra-měkká jsou si celkem blízko, hyper-měkká směs představuje krok. Monako je poměrně unikátním okruhem, proto si nejsem jistý, jestli tam uvidíme skutečný potenciál hyper-měkké - možná spíše až v Montrealu. V Monaku nebude jen kvalifikační, ale i závodní pneumatikou. Jsem si jistý tím, že na ní bude možné odjet slušný stint. V Monaku to je pořád stejné: všichni chtějí s tou nejměkčí volbou odjet co nejvíce," shrnuje šéf Pirelli Mario Isola.
#F1 #Pirelli tyre info for #MonacoGP:- min. starting pressure ✔️- blistering sensitivity ✔️- camber limit ✔️- heating strategy ✔️ pic.twitter.com/pttLynGXp5
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 24, 2018
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.