Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

Carlos Sainz s Renaultem RS18
Carlos Sainz s Renaultem RS18, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 18. května 2018 6:40
Sdílej:

Francouzský výrobce jezdí stále se starým motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) z roku 2016. Proč odkládá nasazení podstatně lehčí, nové verze, a jaké má cíle pro letošní ročník F1?

Problémem v případě Renaultu je spolehlivost. Na dynamometru se mu totiž ještě nepodařilo s novým MGU-K ujet požadovaných 8 000 - 10 000 km, aby jej mohl nasadit pro zbytek sezóny.

Váha šla dolů, ale spolehlivost stále pokulhává"Nemáme přesný cíl, kdy jej nasadit. Spíše bych řekl, že to uděláme, až bude připraven. Jde o spolehlivost, aby MGU-K zvládlo to, co potřebujeme," říká Rémi Taffin, jenž má jako technický ředitel ve Viry na starost továrnu na motory.

Loni v předsezónních testech novou verzi MGU-K vyzkoušeli, ale chyběl mu "ten poslední kousek prověření." A až do konce ročníku k nasazení nové specifikace přes několik odkladů nedošlo. MGU-K rekuperuje energii při brzdění a dodává na kola elektrickou energii z baterií. Jde tedy o základní výkonnostní součást ERS systému, která je během závodu hodně zatěžována.

Podle pravidel nesmí vážit méně než 7 kg, ovšem stará verze, kterou Renault stále používá, je o několik kilogramů těžší než ta nová, kterou mají ve vývoji. Větší vylepšení motoru chce nasadit v Kanadě, v sedmém z 21 závodů letošního kalendáře. Zatím to však vypadá, že nové MGU-K tam nedorazí.

"Spolehlivost má vliv na to, kdy jej nasadíme. Pokud k tomu dojde v sedmém závodě, pak 13 dalších nezvládne, takže bychom museli nasadit třetí kus a obdržet penalizaci," vysvětluje Taffin.

Cíle Renaultu - do konce roku se dotáhnout na Mercedes a FerrariŠéf týmu Cyril Abiteboul před nedávnem prohlásil, že to, co mají ve vývoji, převyšuje současnou ztrátu na špici. Letošní pohonnou jednotku stále neprovozují na maximu její výkonnosti a Taffin věří, že ještě letos díky motoru zrychlí "o půl sekundy."

"Je to vždy problém, když musíte odkládat nasazování výkonnosti na dráze, my si ale přejeme na ní mít spolehlivou výkonnost. Cílem je dostat se přinejmenším na úroveň nejlepších do té doby, než vstoupíme do příštího roku," odhaluje ambiciózní Taffin.

"Je to otázkou nasazování výkonnosti během roku a také toho, abychom ještě letos vyzkoušeli nějaké věci pro rok 2019, bude-li to možné," přál by si zkušený Francouz, jenž jako inženýr spolupracoval s Fernandem Alonsem v jeho dvou mistrovských sezónách.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.