Halo koncept vyvolal už dost debat a rozporuplných názorů, nyní se k nim může přidat ještě další. Ferrari totiž tuto konstrukci využilo k usazení zpětných zrcátek - a podobně jako legendární "ventilátor" na Brabhamu BT45C bude mít toto provedení jepičí život.
FIA nyní vysvětluje, proč "liberální" provedení ze strany Ferrari využívající "chabé" předpisy F1 týkající se montáže zpětných zrcátek na ochranný rám Halo, bylo po jednom závodě zakázáno.
Italská stáj do Grand Prix Španělska jako první nasadila vozy se zpětnými zrcátky přichycenými na ochranný oblouk kolem kokpitu. Vyvolalo to reakci několika týmů a technický ředitel stáje Force India Andrew Green poukázal, že podobné řešení není povoleno, ale pro samotný španělský závod nakonec prošlo. Už pro následující závod v ulicích Monte Carla ale musí Ferrari přijít s jiným řešením, protože to z Barcelony bylo zakázáno.
"Jde o liberální výklad slova »montáž«, díky níž jde o jistou formu legality. Interpretace se týká výkladu, zda jde o trvalý proces či ne. A my si myslíme, že tomu tak není. Domníváme se, že toto řešení má spočívá v jisté výhodě. Pochybuji, že by na daném místě zrcátka byla, kdyby neměla nějakou výhodu v aerodynamice, ačkoliv nemusí být nijak zvlášť velká. Před několika týdny jsme jako odpověď na otázky od několika týmů odeslali směrnici, týkající se principu upevnění zrcátek na Halo koncept. Umožnili jsme toto řešení ovšem s několika podmínkami, mezi nimiž je jedna hovořící o nutnosti nástavbového řešení. Je to jen otázka výkladu, podobně zavádějící interpretace nás rozhodně neuspokojuje," vysvětlil závodní ředitel FIA Charlie Whiting důvody rozhodnutí organizace.
Ve Španělsku bylo Ferrari umístění zrcátek povoleno, protože FIA umožnila "přiměřený" precedens v případě, že kvůli rozdílům či nejasnostem v interpretaci nelze jasně pravidlo uplatnit. Pokud by se Italové pokusili v Monaku nastoupit se stejným provedením jako na Circuit de Catalunya, bude podle Whitinga nutné "informovat o tom příslušná místa".
Když dostal závodní ředitel FIA konkrétní otázku, zda bude řešení Ferrari zakázáno, ačkoliv přísně vzato neporušilo žádné konkrétní nařízení, Whiting odpověděl: "Ano, lze to tak říci." Tím rozhodně nijak nepřesvědčil Sebastiana Vettela, který stále nerozumí, proč je uchycení v podání Ferrari zakázáno.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.