Halo koncept vyvolal už dost debat a rozporuplných názorů, nyní se k nim může přidat ještě další. Ferrari totiž tuto konstrukci využilo k usazení zpětných zrcátek - a podobně jako legendární "ventilátor" na Brabhamu BT45C bude mít toto provedení jepičí život.
FIA nyní vysvětluje, proč "liberální" provedení ze strany Ferrari využívající "chabé" předpisy F1 týkající se montáže zpětných zrcátek na ochranný rám Halo, bylo po jednom závodě zakázáno.
Italská stáj do Grand Prix Španělska jako první nasadila vozy se zpětnými zrcátky přichycenými na ochranný oblouk kolem kokpitu. Vyvolalo to reakci několika týmů a technický ředitel stáje Force India Andrew Green poukázal, že podobné řešení není povoleno, ale pro samotný španělský závod nakonec prošlo. Už pro následující závod v ulicích Monte Carla ale musí Ferrari přijít s jiným řešením, protože to z Barcelony bylo zakázáno.
"Jde o liberální výklad slova »montáž«, díky níž jde o jistou formu legality. Interpretace se týká výkladu, zda jde o trvalý proces či ne. A my si myslíme, že tomu tak není. Domníváme se, že toto řešení má spočívá v jisté výhodě. Pochybuji, že by na daném místě zrcátka byla, kdyby neměla nějakou výhodu v aerodynamice, ačkoliv nemusí být nijak zvlášť velká. Před několika týdny jsme jako odpověď na otázky od několika týmů odeslali směrnici, týkající se principu upevnění zrcátek na Halo koncept. Umožnili jsme toto řešení ovšem s několika podmínkami, mezi nimiž je jedna hovořící o nutnosti nástavbového řešení. Je to jen otázka výkladu, podobně zavádějící interpretace nás rozhodně neuspokojuje," vysvětlil závodní ředitel FIA Charlie Whiting důvody rozhodnutí organizace.
Ve Španělsku bylo Ferrari umístění zrcátek povoleno, protože FIA umožnila "přiměřený" precedens v případě, že kvůli rozdílům či nejasnostem v interpretaci nelze jasně pravidlo uplatnit. Pokud by se Italové pokusili v Monaku nastoupit se stejným provedením jako na Circuit de Catalunya, bude podle Whitinga nutné "informovat o tom příslušná místa".
Když dostal závodní ředitel FIA konkrétní otázku, zda bude řešení Ferrari zakázáno, ačkoliv přísně vzato neporušilo žádné konkrétní nařízení, Whiting odpověděl: "Ano, lze to tak říci." Tím rozhodně nijak nepřesvědčil Sebastiana Vettela, který stále nerozumí, proč je uchycení v podání Ferrari zakázáno.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.