Sebastian Vettel se po závodě zastal Ferrari, které jej možná zbytečně povolalo během virtuálního safety caru do boxů. Přitom jej předjel Max Verstappen a přišel tak o místo na stupních vítězů. Zbytečná zastávka? Podle Mercedesu si jejich soupeř nevšiml, že pneumatiky v závodě fungovaly lépe.
Pilot Ferrari se ve Velké ceně Španělska držel na třetí příčce za oběma Mercedesy, po výjezdu safety caru ale 25. kol před cílem překvapivě zamířil jako jediný ze špičky opět do boxů. Přitom se před něj dostal Verstappen, kterého už do konce nedokázal předjet - v cíli mu na něj scházelo pouhých 7 desetin sekundy.
Na své středně-tvrdé směsi měl ujeto 23 kol, Bottas s Mercedesem na ní zvládl 47 okruhů. Ferrari obvykle k pneumatikám bývá šetrnější, tentokrát však Vettel hájí rozhodnutí svých stratégů na boxové zídce s tím, že je opotřebovávali rychleji.
"Nedokázali jsme přimět pneumatiky k tomu, aby nám vydržely, proto bylo jasné, že tam [do boxů] zamíříme znovu. Myslím, že šlo o správnou věc," hodnotí Vettel po závodě, po němž ztrácí na vedoucího Lewise Hamiltona sedmnáct bodů.
"Samozřejmě, že když se na to podíváte zvenčí, tak je to jednoduché. Ale uvnitř vozu jsme opotřebovávali pneumatiky příliš rychle, a proto bychom nebyli schopni ujet dalších 23 kol. Ani na čerstvější sadě v závěru jsem nebyl schopen až do konce útočit," pokračuje zklamaný pilot Ferrari.
I sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff rozhodnutí svého konkurenta rozumí: "Je to vždy těžké, my jsme to zažili v minulosti, v Číně to bylo o pozici na dráze versus čerstvé pneumatiky. A dnes jsme o tom znovu hovořili. Na základě své zkušenosti, trápení s předjetím Verstappena, pro nás bylo jasné, že pozice na trati e důležitější. Ferrari se rozhodlo opačně. Viděli jste, že to u Ricciarda a Verstappena v Šanghaji fungovalo. To je myslím to, o čem přemýšleli."
"Nemysleli jsme si, že to bude možné odjet závod s jednou zastávkou. Ale podmínky se změnily a pneumatiky dnes fungovaly lépe, než jsme čekali, takže to potom bylo možné. Jsem spokojený s tím, že tým dokázal tak reagovat a povšimnou si toho. A že si to Ferrari nevšimlo," pokračuje Wolff.
Problém s pneumatikami byl podle Vettela nicméně jedním z důvodů, proč Ferrari nebylo ve Španělsku ta konkurenceschopné jako v předchozích závodech. Za zmínku stojí i fakt, že je Pirelli před závodem v Barceloně mírně upravilo - zmenšilo tloušťku běhounu (tj. množství gumy) u slicků o 0,4 mm, aby se chovaly konzistentněji a nepřehřívaly se.
"Zaprvé, nebyli jsme dost rychlí. Pokud bychom to nebyli schopni vidět, tak bychom byli více než slepí, protože v prvním stintu jsme neměli rychlost. Zadruhé, během víkendu jsme se trochu více trápili s pneumatikami. Změnily se, ale změnily se pro všechny. Naší ambicí tedy musí být to, abychom s nimi pracovali spíše lépe než hůře. To je druhá věc, na kterou se musíme zaměřit," upozorňuje Vettel.
"Třetím důvodem je bídný víkend v oblasti spolehlivosti. Kimi měl samozřejmě včera problém s motorem, museli mu ho vyměnit, a pak musel odstoupil ze závodu. Nevím, co se přihodilo. Myslím si, že celkově tam jsou tři věci, které musíme vidět," dodává čtyřnásobný mistr světa.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.