BARCELONA - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton v odpoledním tréninku na Velkou cenu Španělska přetlačil oba Red Bully, Sebastian Vettel s Ferrari skončil až čtvrtý před Valtterim Bottasem a Kimim Räikkönenem.
Úřadující šampion dosáhl nejlepšího času 1:18,289 poměrně brzy na měkkých pneumatikách Pirelli. V kvalifikační simulaci po přezutí na super-měkké se zdálo, že se ještě zlepší, v zatáčce č. 7 však byl na plynu příliš agresivní a vyjel mimo trať. K dalšímu vážnějšímu pokusu se pak už neodhodlal.
Ricciardo byl s Red Bullem jen o 0,133 sekundy pomalejší, své nejrychlejší kolo si připsal také ve svém prvním stintu v 10. kole na měkkých pneumatikách. Jeho týmový kolega Verstappen se při kvalifikačním pokusu dokázal zlepšit, ale ztratil kolem 0,14 s.
Vettel také předvedl zrychlení na super-měkké směsi, od Verstappena jej dělilo jen 5 setin vteřiny. Räikkönen byl nejpomalejším pilotem z top týmů. V zatáčce č. 4 vyjel do štěrku a 40 min před koncem zamířil kvůli problému s motorem do boxů. Ferrari mu přes noc bude měnit spalovací motor, turbo a MGU-H.
Jak Ferrari, tak i Red Bull jsou ale Mercedesu velmi blízko, Stříbrné šípy se trápí na super-měkkých pneumatikách, na nichž těžko dávali dohromady jedno ostré kolo. Podle Helmuta Marka je rakouský tým díky novému aerodynamickému balíku o půl sekundy rychlejší. Nikdo ale nepřekonal nejrychlejší čas z předsezónních testů (1:17,182 min) dosažený na hyper-měkké směsi, která tentokrát v Katalánsku není pilotům dostupná.
Ze zbytku světa byl nejrychlejší Grosjean, jenž na Hamiltona ztrácel 1,3 sekundy. Za Haasem skončil zásluhou devátého Vandoornea McLaren s vylepšeným vozem.
Britský tým je spokojený, upgrady fungují. "Zevnitř mohu prozradit, že vylepšení, která jsme sem přivezli, jsou krokem vpřed. Auto je výkonnější, chová se lépe a má více přilnavosti. Možná budeme mít šanci zítra postoupit do Q3, pokusíme se to využít naplno," komentoval dvanáctý Alonso.
Do první desítky se vešel ještě Pérez s Force Indií, i on ale zastavil předčasně poté, co se mu po zastávce v boxech uvolnilo levé přední kolo. Duo Sauberu skončilo na 15. a 16. místě, předčilo Sainze s Renaultem, Hartleyho s Toro Rosso či oba Williamsy.
Super-měkká směs byla o 0,4 s rychlejší než měkká, ta zase předčila středně-tvrdou směs o 0,7 s (mezi super-měkkými a středně tvrdými pneumatikami je tedy rozdíl 1,1 sekundy).
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.