Sebastian Vettel věří, že s Ferrari můžou vyhrát víkendovou Velkou cenu Španělska. Popisuje také největší rozdíl mezi loňským a letošním vozem SF71H.
Vettel je sice v šampionátu druhý za Lewisem Hamiltonem, oba ale dělí jen 4 body. Ferrari je letos konkurenceschopné, proto německý pilot pomýšlí na svůj pátý titul. Před nadcházejícím víkendem ve Španělsku jej netrápí obavy, že by na Mercedes nemuseli mít.
"Nedělám si vůbec starosti. Nejdůležitější věcí je, že máme auto, se kterým se dá v kvalifikaci dobře pracovat. Pokud budeme vpředu, pak můžeme vyhrát, protože naše závodní rychlost je dobrá," uvádí Vettel.
Největším rozdílem mezi letošním a loňským vozem spočívá v lepší výkonnosti o sobotách: "Obzvlášť v kvalifikaci jsme v předchozích letech nebyli konkurenceschopní." Mercedesu podle Helmuta Marka nejvíce uškodilo zpřísnění pravidel týkajících se spalování oleje. Německý tým kvůli tomu musel udělat krok zpět a Ferrari se dostalo před něj.
Do Barcelony, která obsahuje různé typy zatáček a prověřuje všechny stránky vozu, tento víkend míří většina týmů s většími novinkami (McLaren například chystá unikátní nos). Podle Vettela poskytne jasnější obrázek o letošním pořadí týmů: "Barcelona je velmi dobrým ukazatelem toho, jak na tom každý opravdu je."
Pirelli veze super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou směs, které budou mít o 0,4 mm tenčí běhoun pneumatiky. To podle něj ale nebude mít žádný vliv na výkonnost, pouze to pomůže lépe kontrolovat jejich teplotu. Na novém, jemnějším asfaltu, na němž budou týmy muset znovu vyhodnocovat opotřebení a degradaci (v předsezónních testech bylo příliš chladno) by se měly tedy chovat konzistentněji a neměly by se přehřívat. Ve dvoudenním testu se bude italský výrobce navíc s McLarenem a Force Indií (oba týmy tedy nasadí dvě auta) věnovat vývoji pneumatik pro rok 2019
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.