Sebastian Vettel věří, že s Ferrari můžou vyhrát víkendovou Velkou cenu Španělska. Popisuje také největší rozdíl mezi loňským a letošním vozem SF71H.
Vettel je sice v šampionátu druhý za Lewisem Hamiltonem, oba ale dělí jen 4 body. Ferrari je letos konkurenceschopné, proto německý pilot pomýšlí na svůj pátý titul. Před nadcházejícím víkendem ve Španělsku jej netrápí obavy, že by na Mercedes nemuseli mít.
"Nedělám si vůbec starosti. Nejdůležitější věcí je, že máme auto, se kterým se dá v kvalifikaci dobře pracovat. Pokud budeme vpředu, pak můžeme vyhrát, protože naše závodní rychlost je dobrá," uvádí Vettel.
Největším rozdílem mezi letošním a loňským vozem spočívá v lepší výkonnosti o sobotách: "Obzvlášť v kvalifikaci jsme v předchozích letech nebyli konkurenceschopní." Mercedesu podle Helmuta Marka nejvíce uškodilo zpřísnění pravidel týkajících se spalování oleje. Německý tým kvůli tomu musel udělat krok zpět a Ferrari se dostalo před něj.
Do Barcelony, která obsahuje různé typy zatáček a prověřuje všechny stránky vozu, tento víkend míří většina týmů s většími novinkami (McLaren například chystá unikátní nos). Podle Vettela poskytne jasnější obrázek o letošním pořadí týmů: "Barcelona je velmi dobrým ukazatelem toho, jak na tom každý opravdu je."
Pirelli veze super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou směs, které budou mít o 0,4 mm tenčí běhoun pneumatiky. To podle něj ale nebude mít žádný vliv na výkonnost, pouze to pomůže lépe kontrolovat jejich teplotu. Na novém, jemnějším asfaltu, na němž budou týmy muset znovu vyhodnocovat opotřebení a degradaci (v předsezónních testech bylo příliš chladno) by se měly tedy chovat konzistentněji a neměly by se přehřívat. Ve dvoudenním testu se bude italský výrobce navíc s McLarenem a Force Indií (oba týmy tedy nasadí dvě auta) věnovat vývoji pneumatik pro rok 2019
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.