Sebastian Vettel věří, že s Ferrari můžou vyhrát víkendovou Velkou cenu Španělska. Popisuje také největší rozdíl mezi loňským a letošním vozem SF71H.
Vettel je sice v šampionátu druhý za Lewisem Hamiltonem, oba ale dělí jen 4 body. Ferrari je letos konkurenceschopné, proto německý pilot pomýšlí na svůj pátý titul. Před nadcházejícím víkendem ve Španělsku jej netrápí obavy, že by na Mercedes nemuseli mít.
"Nedělám si vůbec starosti. Nejdůležitější věcí je, že máme auto, se kterým se dá v kvalifikaci dobře pracovat. Pokud budeme vpředu, pak můžeme vyhrát, protože naše závodní rychlost je dobrá," uvádí Vettel.
Největším rozdílem mezi letošním a loňským vozem spočívá v lepší výkonnosti o sobotách: "Obzvlášť v kvalifikaci jsme v předchozích letech nebyli konkurenceschopní." Mercedesu podle Helmuta Marka nejvíce uškodilo zpřísnění pravidel týkajících se spalování oleje. Německý tým kvůli tomu musel udělat krok zpět a Ferrari se dostalo před něj.
Do Barcelony, která obsahuje různé typy zatáček a prověřuje všechny stránky vozu, tento víkend míří většina týmů s většími novinkami (McLaren například chystá unikátní nos). Podle Vettela poskytne jasnější obrázek o letošním pořadí týmů: "Barcelona je velmi dobrým ukazatelem toho, jak na tom každý opravdu je."
Pirelli veze super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou směs, které budou mít o 0,4 mm tenčí běhoun pneumatiky. To podle něj ale nebude mít žádný vliv na výkonnost, pouze to pomůže lépe kontrolovat jejich teplotu. Na novém, jemnějším asfaltu, na němž budou týmy muset znovu vyhodnocovat opotřebení a degradaci (v předsezónních testech bylo příliš chladno) by se měly tedy chovat konzistentněji a neměly by se přehřívat. Ve dvoudenním testu se bude italský výrobce navíc s McLarenem a Force Indií (oba týmy tedy nasadí dvě auta) věnovat vývoji pneumatik pro rok 2019
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.