Esteban Ocon je se 186 cm nejvyšším jezdcem současné Formule 1, což mu občas činí potíže. I když není tím nejtěžším, tak jej změna pravidel pro příští rok potěšila.
Od příštího roku bude v F1 stanovena minimální hmotnost pro jezdce ve výši 80 kg. Kdo bude lehčí, tomu bude přidáno závaží. Těžší piloti byli doposud v nevýhodě, každých 10 kg navíc totiž v F1 představuje kolem 0,35 s na kolo (v závislosti na okruhu). Esteban Ocon v rozhovoru vyjádřil spokojenost s úpravou pravidel a prozradil, jaké potíže má se svou výškou.
Zamlouvá se ti změna pravidel pro rok 2019 týkající se hmotnosti?Esteban Ocon: Je to dobré. Já jsem nejvyšší. Nejsem ale nejtěžší, tam mám stále odstup. Bude to fajn mít v této oblasti mnohem více prostoru.
Měl jsi s tím ve své kariéře problém?EO: S výškou? Ano. Nikdy jsem nebyl těžký, vždy jsem patřil mezi ty lehčí. Ale s výškou jsem měl problémy ve Formuli Renault, v GP2. Proto jsem taky šel do DTM, jelikož auto bylo docela malé a jsem se do něj moc nedokázal vlézt.
Je pravda, že jsi měl problém se vlézt do simulátoru Mercedesu?EO: Jo. Taky do auta Mercedesu, abych byl upřímný. Nebylo to moc pohodlné, ale nakonec jsme to vyřešili. V simulátoru jsme to vylepšili, ale v reálném voze to je s nalezením místa vždycky těžší. Je to spíše o nohách - mám dlouhé nohy, s tím je větší problém.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.