Renault očekává, že jejich motor od nadcházející GP Španělska bude podávat lepší výkony, protože jejich dodavatel paliva, společnost BP přichází s novým palivem.
V Barceloně se k novému palivu dostane tovární tým Renaultu a McLaren. Další zákazník francouzského výrobce, stáj Red Bull, tuto výhodu mít nebude. Red Bull je totiž jediným týmem, který pohání agregáty Renaultu a který nepoužívá paliva a maziva BP/Castrol, nýbrž věří svému partnerovi, společnosti ExxonMobil. Ta předtím dlouhá léta spolupracovala s McLarenem. Výkonnost pohonných ústrojí Renaultu stále zaostává za těmi od Mercedesu a Ferrari a neočekává se žádné velké zlepšení minimálně do červnové GP Kanady, tam by měl přijít větší upgrade.
Menší zlepšení by ale mohlo přijít o příštím víkendu díky novému palivu BP. Toto nové palivo by mělo zlepšit jak výkon tak i efektivnost motoru. Renaultu se posledně v Ázerbájdžánu zadařilo, když Carlos Sainz dojel pátý, což je nejlepší výsledek od návratu továrního týmu v sezoně 2016. "Na startu evropské části sezony potřebujeme vidět konsolidaci této výkonnosti," říká Cyril Abiteboul, šéf motorsportu u Renaultu.
"Ve Španělsku nám o krok pomůže nové palivo a určité kosmetické aero úpravy, které budou reflektovat charakteristiku trati. Doufáme, že se tím posuneme dopředu, zároveň je nám ale jasné, že hodně ostatních týmů přijde také s vylepšenými balíčky a Barcelonu každý dobře zná," pokračuje Abiteboul. Jen dodejme, že Renault na posledním závodě v Baku představil nové přední a zadní křídlo a také nové postranní deflektory.
Z části se jednalo o úpravy specifické pro tento městský vysokorychlostní okruh, ale technický ředitel týmu, Bob Bell, řekl, že to znamená, že novinky Renaultu v Barceloně nebudou tak významné. "Tradičně byla Barcelona místem, kde všechny týmy přinášely upgrady, běžně se jednalo o velké aerodynamické novinky. Letos byl první velký aerodynamický balíček v Baku. V Barceloně budeme mít méně nových elementů. Pro nadcházející závody máme novinky pro každý z nich, někdy menší, někdy větší," řekl Bob Bell.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.