Renault očekává, že jejich motor od nadcházející GP Španělska bude podávat lepší výkony, protože jejich dodavatel paliva, společnost BP přichází s novým palivem.
V Barceloně se k novému palivu dostane tovární tým Renaultu a McLaren. Další zákazník francouzského výrobce, stáj Red Bull, tuto výhodu mít nebude. Red Bull je totiž jediným týmem, který pohání agregáty Renaultu a který nepoužívá paliva a maziva BP/Castrol, nýbrž věří svému partnerovi, společnosti ExxonMobil. Ta předtím dlouhá léta spolupracovala s McLarenem. Výkonnost pohonných ústrojí Renaultu stále zaostává za těmi od Mercedesu a Ferrari a neočekává se žádné velké zlepšení minimálně do červnové GP Kanady, tam by měl přijít větší upgrade.
Menší zlepšení by ale mohlo přijít o příštím víkendu díky novému palivu BP. Toto nové palivo by mělo zlepšit jak výkon tak i efektivnost motoru. Renaultu se posledně v Ázerbájdžánu zadařilo, když Carlos Sainz dojel pátý, což je nejlepší výsledek od návratu továrního týmu v sezoně 2016. "Na startu evropské části sezony potřebujeme vidět konsolidaci této výkonnosti," říká Cyril Abiteboul, šéf motorsportu u Renaultu.
"Ve Španělsku nám o krok pomůže nové palivo a určité kosmetické aero úpravy, které budou reflektovat charakteristiku trati. Doufáme, že se tím posuneme dopředu, zároveň je nám ale jasné, že hodně ostatních týmů přijde také s vylepšenými balíčky a Barcelonu každý dobře zná," pokračuje Abiteboul. Jen dodejme, že Renault na posledním závodě v Baku představil nové přední a zadní křídlo a také nové postranní deflektory.
Z části se jednalo o úpravy specifické pro tento městský vysokorychlostní okruh, ale technický ředitel týmu, Bob Bell, řekl, že to znamená, že novinky Renaultu v Barceloně nebudou tak významné. "Tradičně byla Barcelona místem, kde všechny týmy přinášely upgrady, běžně se jednalo o velké aerodynamické novinky. Letos byl první velký aerodynamický balíček v Baku. V Barceloně budeme mít méně nových elementů. Pro nadcházející závody máme novinky pro každý z nich, někdy menší, někdy větší," řekl Bob Bell.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.