Renault očekává, že jejich motor od nadcházející GP Španělska bude podávat lepší výkony, protože jejich dodavatel paliva, společnost BP přichází s novým palivem.
V Barceloně se k novému palivu dostane tovární tým Renaultu a McLaren. Další zákazník francouzského výrobce, stáj Red Bull, tuto výhodu mít nebude. Red Bull je totiž jediným týmem, který pohání agregáty Renaultu a který nepoužívá paliva a maziva BP/Castrol, nýbrž věří svému partnerovi, společnosti ExxonMobil. Ta předtím dlouhá léta spolupracovala s McLarenem. Výkonnost pohonných ústrojí Renaultu stále zaostává za těmi od Mercedesu a Ferrari a neočekává se žádné velké zlepšení minimálně do červnové GP Kanady, tam by měl přijít větší upgrade.
Menší zlepšení by ale mohlo přijít o příštím víkendu díky novému palivu BP. Toto nové palivo by mělo zlepšit jak výkon tak i efektivnost motoru. Renaultu se posledně v Ázerbájdžánu zadařilo, když Carlos Sainz dojel pátý, což je nejlepší výsledek od návratu továrního týmu v sezoně 2016. "Na startu evropské části sezony potřebujeme vidět konsolidaci této výkonnosti," říká Cyril Abiteboul, šéf motorsportu u Renaultu.
"Ve Španělsku nám o krok pomůže nové palivo a určité kosmetické aero úpravy, které budou reflektovat charakteristiku trati. Doufáme, že se tím posuneme dopředu, zároveň je nám ale jasné, že hodně ostatních týmů přijde také s vylepšenými balíčky a Barcelonu každý dobře zná," pokračuje Abiteboul. Jen dodejme, že Renault na posledním závodě v Baku představil nové přední a zadní křídlo a také nové postranní deflektory.
Z části se jednalo o úpravy specifické pro tento městský vysokorychlostní okruh, ale technický ředitel týmu, Bob Bell, řekl, že to znamená, že novinky Renaultu v Barceloně nebudou tak významné. "Tradičně byla Barcelona místem, kde všechny týmy přinášely upgrady, běžně se jednalo o velké aerodynamické novinky. Letos byl první velký aerodynamický balíček v Baku. V Barceloně budeme mít méně nových elementů. Pro nadcházející závody máme novinky pro každý z nich, někdy menší, někdy větší," řekl Bob Bell.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.