Sebastian Vettel začal závodit za tým Ferrari v roce 2015, Kimi Raikkonen se do Maranella vrátil po své přestávce o rok dříve. Ale zatímco německý pilot získal 10 vítězství, Fin ani jedno.
"Myslím si, že jedna věc je, dívat se na výsledky a druhá, když se na věc podíváte trochu hlouběji," uvedl na dotaz Autosportu k výrazně lepším letošním výkonům Raikkonena Vettel. "Letos je to neuvěřitelně těsné. Abych pravdu řekl, většinu pátků byl lepší. Tu a tam jsem měl problémy s porozuměním chování auta, ale znáte ho, jeho silnou stránku, on je neskutečně talentovaný a schopný si s problémy poradit."
Podle Vettela je proto obraz Raikkonena jako pomalejšího a méně konkurenceschopného pilota, získaný v minulých letech, poněkud deformovaný. "Rozhodně to nebylo tak jednostranné, jak to podle výsledků může vypadat."
Autosport se zeptal také Raikkonena na letošní první závody, ve kterých měl dost smůly a zůstal výsledkově opět ve stínu týmového kolegy. "Počítají se výsledky, ostatní není důležité. Nezáleží na tom, jestli si lidé myslí, že jste pomalý. Vím, co děláme."
Finský pilot nespoléhá na štěstí, věří, že člověk dostane to, co si zaslouží. Pro něj je důležité to, že je rychlý a věří tomu, že když se věci dobře vyvinou, je schopný znovu vítězit.
"Jsme dobrá dvojice, vyrovnaná a není mezi námi žádný problém," dodal ještě Vettel.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.