"Zklamaný" Jos Verstappen se tentokrát svého syna po další kolizi na rozdíl od předchozího incidentu moc nezastává. Podle něj musí Max v zápalu boje zkrátka více přemýšlet.
Mladý Holanďan kolidoval již v Bahrajnu při předjíždění Lewise Hamiltona, k dalšímu kontaktu se špičkovým jezdce došlo hned o týden později ve Velké ceně Číny, v níž se při pokusu o předjetí srazil s lídrem šampionátu Sebastianem Vettelem, čímž zahodil možnost ji vyhrát. Z vítězství se tak díky chytrému tahu Red Bullu přezout oba vozy na čerstvou měkkou směs během výjezdu safety car radoval jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
"Předjetí Vettela fakt nebylo ono. Nebylo možné. Šlo o chybu úsudku. V některých ohledech musí Max zkrátka více přemýšlet. Nechci, aby měnil svůj jízdní styl. Předjel dva lidi hned na startu, to udělal perfektně. Tohle chceme všichni pozorovat," říká otec talentovaného Maxe.
"Ale nechceme vidět takový druh manévrů. Musí to mít pod kontrolou. Musí přemýšlet. Uvidím jej zítra. Poslední víkend byl velmi bolestivý, ale my si budeme muset promluvit a normálním způsobem zanalyzovat to, co se stalo. Nemůže k tomu docházet. On už to ví, nemusím k tomu moc říkat," pokračuje Jos Verstappen.
Po Bahrajnu, kdy svého syna po kontaktu s Hamiltonem hájil, je to docela změna. Tehdy se pustil i do médií kvůli tomu, že incident zveličují. "Nemyslím si, že by s tím bylo něco špatně, byl to dobrý manévr. Potom jste mohli říct, že Max měl Hamiltonovi nechat více místa, ale Hamilton mohl udělat totéž s Maxem. Proto šlo o závodní incident, za který nesou vinu oba. Vedl si opravdu dobře. Musí více riskovat, protože maximální rychlost Red Bullu je nižší než u Mercedesu."
"Max je pod drobnohledem kvůli svému věku. Když se podíváte na poslední závod v Číně, tak tam Alonso vytlačil Vettela - a to nejen kousek. Ale o tom se nemluví. Max to udělal v menší míře a všichni o tom hovoří. Alespoň nechal Hamiltona žít. Max je médii masakrován, a to podle mě není správné," dodává Verstappen starší.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.