"Zklamaný" Jos Verstappen se tentokrát svého syna po další kolizi na rozdíl od předchozího incidentu moc nezastává. Podle něj musí Max v zápalu boje zkrátka více přemýšlet.
Mladý Holanďan kolidoval již v Bahrajnu při předjíždění Lewise Hamiltona, k dalšímu kontaktu se špičkovým jezdce došlo hned o týden později ve Velké ceně Číny, v níž se při pokusu o předjetí srazil s lídrem šampionátu Sebastianem Vettelem, čímž zahodil možnost ji vyhrát. Z vítězství se tak díky chytrému tahu Red Bullu přezout oba vozy na čerstvou měkkou směs během výjezdu safety car radoval jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
"Předjetí Vettela fakt nebylo ono. Nebylo možné. Šlo o chybu úsudku. V některých ohledech musí Max zkrátka více přemýšlet. Nechci, aby měnil svůj jízdní styl. Předjel dva lidi hned na startu, to udělal perfektně. Tohle chceme všichni pozorovat," říká otec talentovaného Maxe.
"Ale nechceme vidět takový druh manévrů. Musí to mít pod kontrolou. Musí přemýšlet. Uvidím jej zítra. Poslední víkend byl velmi bolestivý, ale my si budeme muset promluvit a normálním způsobem zanalyzovat to, co se stalo. Nemůže k tomu docházet. On už to ví, nemusím k tomu moc říkat," pokračuje Jos Verstappen.
Po Bahrajnu, kdy svého syna po kontaktu s Hamiltonem hájil, je to docela změna. Tehdy se pustil i do médií kvůli tomu, že incident zveličují. "Nemyslím si, že by s tím bylo něco špatně, byl to dobrý manévr. Potom jste mohli říct, že Max měl Hamiltonovi nechat více místa, ale Hamilton mohl udělat totéž s Maxem. Proto šlo o závodní incident, za který nesou vinu oba. Vedl si opravdu dobře. Musí více riskovat, protože maximální rychlost Red Bullu je nižší než u Mercedesu."
"Max je pod drobnohledem kvůli svému věku. Když se podíváte na poslední závod v Číně, tak tam Alonso vytlačil Vettela - a to nejen kousek. Ale o tom se nemluví. Max to udělal v menší míře a všichni o tom hovoří. Alespoň nechal Hamiltona žít. Max je médii masakrován, a to podle mě není správné," dodává Verstappen starší.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.