"Zklamaný" Jos Verstappen se tentokrát svého syna po další kolizi na rozdíl od předchozího incidentu moc nezastává. Podle něj musí Max v zápalu boje zkrátka více přemýšlet.
Mladý Holanďan kolidoval již v Bahrajnu při předjíždění Lewise Hamiltona, k dalšímu kontaktu se špičkovým jezdce došlo hned o týden později ve Velké ceně Číny, v níž se při pokusu o předjetí srazil s lídrem šampionátu Sebastianem Vettelem, čímž zahodil možnost ji vyhrát. Z vítězství se tak díky chytrému tahu Red Bullu přezout oba vozy na čerstvou měkkou směs během výjezdu safety car radoval jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
"Předjetí Vettela fakt nebylo ono. Nebylo možné. Šlo o chybu úsudku. V některých ohledech musí Max zkrátka více přemýšlet. Nechci, aby měnil svůj jízdní styl. Předjel dva lidi hned na startu, to udělal perfektně. Tohle chceme všichni pozorovat," říká otec talentovaného Maxe.
"Ale nechceme vidět takový druh manévrů. Musí to mít pod kontrolou. Musí přemýšlet. Uvidím jej zítra. Poslední víkend byl velmi bolestivý, ale my si budeme muset promluvit a normálním způsobem zanalyzovat to, co se stalo. Nemůže k tomu docházet. On už to ví, nemusím k tomu moc říkat," pokračuje Jos Verstappen.
Po Bahrajnu, kdy svého syna po kontaktu s Hamiltonem hájil, je to docela změna. Tehdy se pustil i do médií kvůli tomu, že incident zveličují. "Nemyslím si, že by s tím bylo něco špatně, byl to dobrý manévr. Potom jste mohli říct, že Max měl Hamiltonovi nechat více místa, ale Hamilton mohl udělat totéž s Maxem. Proto šlo o závodní incident, za který nesou vinu oba. Vedl si opravdu dobře. Musí více riskovat, protože maximální rychlost Red Bullu je nižší než u Mercedesu."
"Max je pod drobnohledem kvůli svému věku. Když se podíváte na poslední závod v Číně, tak tam Alonso vytlačil Vettela - a to nejen kousek. Ale o tom se nemluví. Max to udělal v menší míře a všichni o tom hovoří. Alespoň nechal Hamiltona žít. Max je médii masakrován, a to podle mě není správné," dodává Verstappen starší.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.