ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak si vedly týmy během Velké ceny Číny 2018 v boxech a kdo měl nejrychlejší zastávku? S jakými pneumatikovými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší výměnu pneumatik předvedli mechanici Mercedesu, když to u Bottase v 19. kole zvládli za 2,1 sekundy. Valtteri tak strávil v boxové uličce nejkratší čas ze všech pilotů, což mu pomohlo k tomu, aby se v první části závodu dostal na první místo před Vettela. Hamiltona o kolo dříve přezuli za 2,4 s.
Two carsEight tyresTen secondsIncredible stuff from the @redbullracing crew on race day#ChineseGP #F1 🇨🇳 pic.twitter.com/LVQEk5zg05
— Formula 1 (@F1) April 16, 2018Parádní výkon jsme viděli u Red Bullu, který si hned dvakrát troufl v závodě na dvojzastávku. Náročný úkon bravurně zvládl, všechny čtyři výměny kol se pohybovaly v rozmezí 2,5 - 2,9 s. Lidé jsou přitom pod tlakem, pokud dojde k zaváhání u prvního jezdce, doplácí na to i ten druhý čekající za ním.
Logicky využili výjezdu safety caru k nasazení čerstvých měkkých pneumatik, ke stejnému kroku mělo sáhnout Ferrari i Mercedes, kteří se hlídali a zůstali u jednozastávkové strategie. Takto ale Red Bullu darovali šanci na vítězství, kterou Ricciardo využil.
Většina pilotů startovala na pomalejších měkkých pneumatikách, pro začátek na ultra-měkkých se dobrovolně rozhodl jen Hartley - piloti Red Bullu, Renaultu, Pérez i Grosjean museli, protože na nich postoupili včera do poslední části kvalifikace.
Polovina pole stavěla pouze jednou, do dvou zastávek šli piloti Force Indie, Red Bullu, Renaultu, Toro Rosso a Grosjean se Sirotkinem. Teploty dráhy dnes byly o 20 °C vyšší, což nahrálo pestrým strategiím, ovlivněným dlouhou safety-car fází, která umožnila snížit opotřebení a degradaci u jezdců, kteří během ní nezamířili do boxů.
Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách zvládl Hamilton - 38 kol představovalo 66,7 % velké ceny. Na měkkých vydrželi Alonso s Ericssonem 29 kol, na ultra-měkkých Gasly s Oconem 25 kol.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.