ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak si vedly týmy během Velké ceny Číny 2018 v boxech a kdo měl nejrychlejší zastávku? S jakými pneumatikovými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší výměnu pneumatik předvedli mechanici Mercedesu, když to u Bottase v 19. kole zvládli za 2,1 sekundy. Valtteri tak strávil v boxové uličce nejkratší čas ze všech pilotů, což mu pomohlo k tomu, aby se v první části závodu dostal na první místo před Vettela. Hamiltona o kolo dříve přezuli za 2,4 s.
Two carsEight tyresTen secondsIncredible stuff from the @redbullracing crew on race day#ChineseGP #F1 🇨🇳 pic.twitter.com/LVQEk5zg05
— Formula 1 (@F1) April 16, 2018Parádní výkon jsme viděli u Red Bullu, který si hned dvakrát troufl v závodě na dvojzastávku. Náročný úkon bravurně zvládl, všechny čtyři výměny kol se pohybovaly v rozmezí 2,5 - 2,9 s. Lidé jsou přitom pod tlakem, pokud dojde k zaváhání u prvního jezdce, doplácí na to i ten druhý čekající za ním.
Logicky využili výjezdu safety caru k nasazení čerstvých měkkých pneumatik, ke stejnému kroku mělo sáhnout Ferrari i Mercedes, kteří se hlídali a zůstali u jednozastávkové strategie. Takto ale Red Bullu darovali šanci na vítězství, kterou Ricciardo využil.
Většina pilotů startovala na pomalejších měkkých pneumatikách, pro začátek na ultra-měkkých se dobrovolně rozhodl jen Hartley - piloti Red Bullu, Renaultu, Pérez i Grosjean museli, protože na nich postoupili včera do poslední části kvalifikace.
Polovina pole stavěla pouze jednou, do dvou zastávek šli piloti Force Indie, Red Bullu, Renaultu, Toro Rosso a Grosjean se Sirotkinem. Teploty dráhy dnes byly o 20 °C vyšší, což nahrálo pestrým strategiím, ovlivněným dlouhou safety-car fází, která umožnila snížit opotřebení a degradaci u jezdců, kteří během ní nezamířili do boxů.
Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách zvládl Hamilton - 38 kol představovalo 66,7 % velké ceny. Na měkkých vydrželi Alonso s Ericssonem 29 kol, na ultra-měkkých Gasly s Oconem 25 kol.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.