Podle vyjádření Ferrari může za dvojitou zlomeninu nohy mechanika Ferrari vadný senzor.
Francesco Cigarini bojoval při druhé zastávce Kimiho Räikkönena s uvolněním jeho kola. Jeho levá noha stála bohůžel přímo před zadním kolem i v době, kdy se na semaforu rozsvítila zelená a Fin vyrazil na dráhu. Monopost mechanika odhodil, následně musela být dvojitá zlomenina operována.
Maurizio Arrivabene slíbil, že se s FIA podívají na to, proč na semaforu již svítila zelená, i když mechanici na autě stále pracovali. "Pro tým to bylo strašné, zranil se jeden z jeho členů. Proto pro nás bylo velmi důležité projít si celou proceduru.
Máme proceduru, která má zajistit, že zastávka proběhne hladce. V něm jsou tři faktory - lidský [mechanici], mechanický [pistole na odšroubování matky] a elektronický [senzor, který indikuje správně upevněné kolo]," vyjmenovává Ital. Elektronický senzor špatně zafungoval, když kolo ještě nebylo vyměněno, ale senzor již vyslal zprávu, že je vše v pořádku.
Podle informací 'Motorsport.com' senzor kontroluje, zda-li bylo kolo upevněno a jestli byla použita pistole. Zde nedošlo k odebrání ojeté pneumatiky kola, ale pistole byla již dvakrát použita - mechanik se opětovně pokusil povolit matici. Proto měl senzor za to, že výměna již proběhla a rozsvítilo se zelené světlo.
Arrivabene prohlásil, že Ferrari zajistí, aby se to již neopakovalo: "Je to naše čest, chránit spolupracovníky před zraněním". Jaká úprava přesně byla nasazena, se neví, ale systém by měl již být schopný rozpoznat, jestli kolo bylo opravdu sundáno nebo ne.
Dle šéfa týmu se jeho zaměstnanec, Cigarini, již nachází doma v Itálii, kde se zotavuje. Maurizio je s ním v pravidelném kontaktu. "Chtěl bych poděkovat naším doktorům, lékařům FIA a také Bahrajnu, který nám ihned poskytl ty nejlepší doktory, kteří provedli operaci. Asistovali nám doslova 24 hodin denně, takže moc děkuji."
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.