Podle vyjádření Ferrari může za dvojitou zlomeninu nohy mechanika Ferrari vadný senzor.
Francesco Cigarini bojoval při druhé zastávce Kimiho Räikkönena s uvolněním jeho kola. Jeho levá noha stála bohůžel přímo před zadním kolem i v době, kdy se na semaforu rozsvítila zelená a Fin vyrazil na dráhu. Monopost mechanika odhodil, následně musela být dvojitá zlomenina operována.
Maurizio Arrivabene slíbil, že se s FIA podívají na to, proč na semaforu již svítila zelená, i když mechanici na autě stále pracovali. "Pro tým to bylo strašné, zranil se jeden z jeho členů. Proto pro nás bylo velmi důležité projít si celou proceduru.
Máme proceduru, která má zajistit, že zastávka proběhne hladce. V něm jsou tři faktory - lidský [mechanici], mechanický [pistole na odšroubování matky] a elektronický [senzor, který indikuje správně upevněné kolo]," vyjmenovává Ital. Elektronický senzor špatně zafungoval, když kolo ještě nebylo vyměněno, ale senzor již vyslal zprávu, že je vše v pořádku.
Podle informací 'Motorsport.com' senzor kontroluje, zda-li bylo kolo upevněno a jestli byla použita pistole. Zde nedošlo k odebrání ojeté pneumatiky kola, ale pistole byla již dvakrát použita - mechanik se opětovně pokusil povolit matici. Proto měl senzor za to, že výměna již proběhla a rozsvítilo se zelené světlo.
Arrivabene prohlásil, že Ferrari zajistí, aby se to již neopakovalo: "Je to naše čest, chránit spolupracovníky před zraněním". Jaká úprava přesně byla nasazena, se neví, ale systém by měl již být schopný rozpoznat, jestli kolo bylo opravdu sundáno nebo ne.
Dle šéfa týmu se jeho zaměstnanec, Cigarini, již nachází doma v Itálii, kde se zotavuje. Maurizio je s ním v pravidelném kontaktu. "Chtěl bych poděkovat naším doktorům, lékařům FIA a také Bahrajnu, který nám ihned poskytl ty nejlepší doktory, kteří provedli operaci. Asistovali nám doslova 24 hodin denně, takže moc děkuji."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.