ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton je v Číně hladový po vítězství a bude si chtít spravit chuť, což doložil nejrychlejším časem i v druhém pátečním tréninku. S Ferrari to ale nebude mít jednoduché, jak naznačil Kimi Räikkönen, který na něj ztratil pouhých 7 tisícin sekundy. Red Bull je zatím o něco pomalejší, ze zbytku pole je na tom nejlépe Renault.
Do odpoledního tréninku vyrazily za 17 °C teploty vzduchu (dráha 20 °C) Haasy - Grosjean na měkkých, Magnussen na středně-tvrdých pneumatikách - následované Gaslym s vozem Toro Rosso. Meteorologové hlásili 40% pravděpodobnost deště.
Grosjean po 4 min zajel první měřené kolo - 1:36,927 min, jeho týmový kolega následoval s odstupem 0,729 s, Gasly +1,303 s. Po deseti minutých se na čele objevily Renaulty - Hülkenberg (1:36,014) na měkkých a Sainz (1:36,517) na středně-tvrdých pneumatikách.
🚥 GREEN LIGHT 🚥@RGrosjean first out of the blocks in FP2#ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/3DBMxoh6jS
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018Na chvíli je tam vystřídal Pérez (1:35,696), Alonso okupoval druhou příčku (1:35,863) - oba na měkké směsi. Mercedesy se v tu chvíli chystaly ke svým prvním jízdám a brzy potvrdily svou převahu - Bottas (1:34,387) zajel na středně-tvrdé směsi kolo o 1,3 s rychleji než Mexičan s Force Indií, Hamilton (1:56,948) i Vettel silně probrzdili v nájezdu do vlásenky č. 4, poté se projeli vyasfaltovanou únikovou zónou v zatáčce č. 6.
V dalším pokusu to už ale Lewisovi na měkkých pneumatikách vyšlo - 1:34,179 min. Vettel kroužící na středně-tvrdých pneumatikách se protlačil na třetí pozici před oba Red Bully na měkkých - Verstappena (1:34,747) s Ricciardem (1:35,199), který nebyl "moc spokojený s mapováním pedálů."
Räikkönen zaznamenal drobný softwarový problém, který inženýři brzy vyřešili, a po 25 min překonal oba Mercedesy - 1:34,063 min na měkké směsi. Piloti tou dobou začali přecházet na ultra-měkké pneumatiky, což bylo příslibem dalšího rapidního zlepšení časů.
Alright everyone; we’re going PURPLE. #RSspirit #ChineseGP #FP2 pic.twitter.com/jsYSqZs4sd
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) April 13, 2018To hned potvrdil Hülkenberg (1:34,313), jenž se vyšvihl na třetí příčku - o více než půl sekundy před Ferrari. Mercedesy se pochopitelně nenechaly zahanbit a Hamilton šel na té nejměkčí dostupné směsi znovu do čela - 1:33,482 min, Bottasovi za ním ale zaostal jen o 33 tisícin!
Poslední byl Stroll (1:37,147) s trápícím se Williamsem. V zatáčce č. 8 mu ustřelila záď, ale štěrku se vyhnul. Jeho týmový kolega Sirotkin (1:35,340) se držel na 14. pozici, ale během jízdy přišel o pravé zpětné zrcátko (oba na ultra-měkkých pneumatikách). Oba se s vozem na trati viditelně prali.
Not much going @lance_stroll's way so far today 😖 P20 in FP1 and now a big spin at Turn 8 #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/s7EFEYb6pI
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018Alonso (1:34,632) se po přechodu z měkkých na ultra-měkké pneumatiky dostal zpět do první desítky před oba vozy Toro Rosso i Force Indie, zrychlil na nich o 9 desetin sekundy - na Hamiltona ale ztrácel pořád hodně - 1,15 s. Vandoorne ho ale na rovince schoval do aerodynamického stínu a trochu mu pomohl - hezká výpomoc, která by se mohla hodit v kvalifikaci a pomoci ve snaze postoupit do Q3 v těsném středu pole.
Räikkönen (1:33,489) dosáhl zlepšení o 0,6 s, překonal Bottase a dotáhl se na rozdíl 7 tisícin za Hamiltona! Pokud by nedostihl pomalého Ericssona, tak mohl být i první. Zdá se, že boj o vítězství bude v Číně velmi vyrovnaný. Verstappen (1:33,590) s Red Bullem ztrácel 0,341 s.
#Kimi7 laptime: 1:33.482 P2, 0.007 to HAM in P1 #ChineseGP pic.twitter.com/AGobkujjtP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 13, 2018Po kvalifikačních přípravách se v poslední půlhodině začali všichni věnovat delším jízdám s větším množstvím paliva, proto se časy již moc nelepšily. Red Bull během nich ale vypadal celkem konkurenceschopně, Max kroužil o desetinu rychleji než Hamilton.
Čtvrt hodiny před koncem, kdy začínalo pršet, zůstal na dráze stát Vandoorne s uvolněným kolem. Tohle budou komisaři ještě vyšetřovat a zřejmě to skončí pokutou pro McLaren. Počasí se zhoršovalo, Alonso dokonce 3 min před koncem vyjel na přechodných pneumatikách, zatímco všichni ostatní zmizeli v garážích.
📻@svandoorne "I need to stop the car. The tyre is not on" #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/fPkiKTOFXY
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018O první příčku si to ve zbytku víkendu zřejmě rozdají piloti Ferrari s Mercedesem, Red Bullu kousek schází. Ze zbytku pole na tom byl ve druhém tréninku Renault - Hülkenberg obsadil šestou příčku před Magnussenem s Haasem, za nimi následují McLaren, Force India a Toro Rosso, pole uzavírají Sauber s Williamsem.
#F1 #ChineseGP FP2 Best Sectors: #Raikkonen ahead of #Hamilton, #Ricciardo 2 places higher pic.twitter.com/BnPDCTBtut
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 13, 2018#F1 #ChineseGP FP2 Max. Speeds 📊:- #Vettel over 322kph, tops it everywhere- #Ricciardo powered by #Renault 1kph off, #Vandoorne 18kph off- #Gasly with #Honda engine 5kph off pic.twitter.com/FfqF1pUkjn
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 13, 2018
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.