ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton je v Číně hladový po vítězství a bude si chtít spravit chuť, což doložil nejrychlejším časem i v druhém pátečním tréninku. S Ferrari to ale nebude mít jednoduché, jak naznačil Kimi Räikkönen, který na něj ztratil pouhých 7 tisícin sekundy. Red Bull je zatím o něco pomalejší, ze zbytku pole je na tom nejlépe Renault.
Do odpoledního tréninku vyrazily za 17 °C teploty vzduchu (dráha 20 °C) Haasy - Grosjean na měkkých, Magnussen na středně-tvrdých pneumatikách - následované Gaslym s vozem Toro Rosso. Meteorologové hlásili 40% pravděpodobnost deště.
Grosjean po 4 min zajel první měřené kolo - 1:36,927 min, jeho týmový kolega následoval s odstupem 0,729 s, Gasly +1,303 s. Po deseti minutých se na čele objevily Renaulty - Hülkenberg (1:36,014) na měkkých a Sainz (1:36,517) na středně-tvrdých pneumatikách.
🚥 GREEN LIGHT 🚥@RGrosjean first out of the blocks in FP2#ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/3DBMxoh6jS
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018Na chvíli je tam vystřídal Pérez (1:35,696), Alonso okupoval druhou příčku (1:35,863) - oba na měkké směsi. Mercedesy se v tu chvíli chystaly ke svým prvním jízdám a brzy potvrdily svou převahu - Bottas (1:34,387) zajel na středně-tvrdé směsi kolo o 1,3 s rychleji než Mexičan s Force Indií, Hamilton (1:56,948) i Vettel silně probrzdili v nájezdu do vlásenky č. 4, poté se projeli vyasfaltovanou únikovou zónou v zatáčce č. 6.
V dalším pokusu to už ale Lewisovi na měkkých pneumatikách vyšlo - 1:34,179 min. Vettel kroužící na středně-tvrdých pneumatikách se protlačil na třetí pozici před oba Red Bully na měkkých - Verstappena (1:34,747) s Ricciardem (1:35,199), který nebyl "moc spokojený s mapováním pedálů."
Räikkönen zaznamenal drobný softwarový problém, který inženýři brzy vyřešili, a po 25 min překonal oba Mercedesy - 1:34,063 min na měkké směsi. Piloti tou dobou začali přecházet na ultra-měkké pneumatiky, což bylo příslibem dalšího rapidního zlepšení časů.
Alright everyone; we’re going PURPLE. #RSspirit #ChineseGP #FP2 pic.twitter.com/jsYSqZs4sd
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) April 13, 2018To hned potvrdil Hülkenberg (1:34,313), jenž se vyšvihl na třetí příčku - o více než půl sekundy před Ferrari. Mercedesy se pochopitelně nenechaly zahanbit a Hamilton šel na té nejměkčí dostupné směsi znovu do čela - 1:33,482 min, Bottasovi za ním ale zaostal jen o 33 tisícin!
Poslední byl Stroll (1:37,147) s trápícím se Williamsem. V zatáčce č. 8 mu ustřelila záď, ale štěrku se vyhnul. Jeho týmový kolega Sirotkin (1:35,340) se držel na 14. pozici, ale během jízdy přišel o pravé zpětné zrcátko (oba na ultra-měkkých pneumatikách). Oba se s vozem na trati viditelně prali.
Not much going @lance_stroll's way so far today 😖 P20 in FP1 and now a big spin at Turn 8 #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/s7EFEYb6pI
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018Alonso (1:34,632) se po přechodu z měkkých na ultra-měkké pneumatiky dostal zpět do první desítky před oba vozy Toro Rosso i Force Indie, zrychlil na nich o 9 desetin sekundy - na Hamiltona ale ztrácel pořád hodně - 1,15 s. Vandoorne ho ale na rovince schoval do aerodynamického stínu a trochu mu pomohl - hezká výpomoc, která by se mohla hodit v kvalifikaci a pomoci ve snaze postoupit do Q3 v těsném středu pole.
Räikkönen (1:33,489) dosáhl zlepšení o 0,6 s, překonal Bottase a dotáhl se na rozdíl 7 tisícin za Hamiltona! Pokud by nedostihl pomalého Ericssona, tak mohl být i první. Zdá se, že boj o vítězství bude v Číně velmi vyrovnaný. Verstappen (1:33,590) s Red Bullem ztrácel 0,341 s.
#Kimi7 laptime: 1:33.482 P2, 0.007 to HAM in P1 #ChineseGP pic.twitter.com/AGobkujjtP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 13, 2018Po kvalifikačních přípravách se v poslední půlhodině začali všichni věnovat delším jízdám s větším množstvím paliva, proto se časy již moc nelepšily. Red Bull během nich ale vypadal celkem konkurenceschopně, Max kroužil o desetinu rychleji než Hamilton.
Čtvrt hodiny před koncem, kdy začínalo pršet, zůstal na dráze stát Vandoorne s uvolněným kolem. Tohle budou komisaři ještě vyšetřovat a zřejmě to skončí pokutou pro McLaren. Počasí se zhoršovalo, Alonso dokonce 3 min před koncem vyjel na přechodných pneumatikách, zatímco všichni ostatní zmizeli v garážích.
📻@svandoorne "I need to stop the car. The tyre is not on" #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/fPkiKTOFXY
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018O první příčku si to ve zbytku víkendu zřejmě rozdají piloti Ferrari s Mercedesem, Red Bullu kousek schází. Ze zbytku pole na tom byl ve druhém tréninku Renault - Hülkenberg obsadil šestou příčku před Magnussenem s Haasem, za nimi následují McLaren, Force India a Toro Rosso, pole uzavírají Sauber s Williamsem.
#F1 #ChineseGP FP2 Best Sectors: #Raikkonen ahead of #Hamilton, #Ricciardo 2 places higher pic.twitter.com/BnPDCTBtut
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 13, 2018#F1 #ChineseGP FP2 Max. Speeds 📊:- #Vettel over 322kph, tops it everywhere- #Ricciardo powered by #Renault 1kph off, #Vandoorne 18kph off- #Gasly with #Honda engine 5kph off pic.twitter.com/FfqF1pUkjn
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 13, 2018Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.