ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton je v Číně hladový po vítězství a bude si chtít spravit chuť, což doložil nejrychlejším časem i v druhém pátečním tréninku. S Ferrari to ale nebude mít jednoduché, jak naznačil Kimi Räikkönen, který na něj ztratil pouhých 7 tisícin sekundy. Red Bull je zatím o něco pomalejší, ze zbytku pole je na tom nejlépe Renault.
Do odpoledního tréninku vyrazily za 17 °C teploty vzduchu (dráha 20 °C) Haasy - Grosjean na měkkých, Magnussen na středně-tvrdých pneumatikách - následované Gaslym s vozem Toro Rosso. Meteorologové hlásili 40% pravděpodobnost deště.
Grosjean po 4 min zajel první měřené kolo - 1:36,927 min, jeho týmový kolega následoval s odstupem 0,729 s, Gasly +1,303 s. Po deseti minutých se na čele objevily Renaulty - Hülkenberg (1:36,014) na měkkých a Sainz (1:36,517) na středně-tvrdých pneumatikách.
🚥 GREEN LIGHT 🚥@RGrosjean first out of the blocks in FP2#ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/3DBMxoh6jS
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018Na chvíli je tam vystřídal Pérez (1:35,696), Alonso okupoval druhou příčku (1:35,863) - oba na měkké směsi. Mercedesy se v tu chvíli chystaly ke svým prvním jízdám a brzy potvrdily svou převahu - Bottas (1:34,387) zajel na středně-tvrdé směsi kolo o 1,3 s rychleji než Mexičan s Force Indií, Hamilton (1:56,948) i Vettel silně probrzdili v nájezdu do vlásenky č. 4, poté se projeli vyasfaltovanou únikovou zónou v zatáčce č. 6.
V dalším pokusu to už ale Lewisovi na měkkých pneumatikách vyšlo - 1:34,179 min. Vettel kroužící na středně-tvrdých pneumatikách se protlačil na třetí pozici před oba Red Bully na měkkých - Verstappena (1:34,747) s Ricciardem (1:35,199), který nebyl "moc spokojený s mapováním pedálů."
Räikkönen zaznamenal drobný softwarový problém, který inženýři brzy vyřešili, a po 25 min překonal oba Mercedesy - 1:34,063 min na měkké směsi. Piloti tou dobou začali přecházet na ultra-měkké pneumatiky, což bylo příslibem dalšího rapidního zlepšení časů.
Alright everyone; we’re going PURPLE. #RSspirit #ChineseGP #FP2 pic.twitter.com/jsYSqZs4sd
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) April 13, 2018To hned potvrdil Hülkenberg (1:34,313), jenž se vyšvihl na třetí příčku - o více než půl sekundy před Ferrari. Mercedesy se pochopitelně nenechaly zahanbit a Hamilton šel na té nejměkčí dostupné směsi znovu do čela - 1:33,482 min, Bottasovi za ním ale zaostal jen o 33 tisícin!
Poslední byl Stroll (1:37,147) s trápícím se Williamsem. V zatáčce č. 8 mu ustřelila záď, ale štěrku se vyhnul. Jeho týmový kolega Sirotkin (1:35,340) se držel na 14. pozici, ale během jízdy přišel o pravé zpětné zrcátko (oba na ultra-měkkých pneumatikách). Oba se s vozem na trati viditelně prali.
Not much going @lance_stroll's way so far today 😖 P20 in FP1 and now a big spin at Turn 8 #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/s7EFEYb6pI
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018Alonso (1:34,632) se po přechodu z měkkých na ultra-měkké pneumatiky dostal zpět do první desítky před oba vozy Toro Rosso i Force Indie, zrychlil na nich o 9 desetin sekundy - na Hamiltona ale ztrácel pořád hodně - 1,15 s. Vandoorne ho ale na rovince schoval do aerodynamického stínu a trochu mu pomohl - hezká výpomoc, která by se mohla hodit v kvalifikaci a pomoci ve snaze postoupit do Q3 v těsném středu pole.
Räikkönen (1:33,489) dosáhl zlepšení o 0,6 s, překonal Bottase a dotáhl se na rozdíl 7 tisícin za Hamiltona! Pokud by nedostihl pomalého Ericssona, tak mohl být i první. Zdá se, že boj o vítězství bude v Číně velmi vyrovnaný. Verstappen (1:33,590) s Red Bullem ztrácel 0,341 s.
#Kimi7 laptime: 1:33.482 P2, 0.007 to HAM in P1 #ChineseGP pic.twitter.com/AGobkujjtP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 13, 2018Po kvalifikačních přípravách se v poslední půlhodině začali všichni věnovat delším jízdám s větším množstvím paliva, proto se časy již moc nelepšily. Red Bull během nich ale vypadal celkem konkurenceschopně, Max kroužil o desetinu rychleji než Hamilton.
Čtvrt hodiny před koncem, kdy začínalo pršet, zůstal na dráze stát Vandoorne s uvolněným kolem. Tohle budou komisaři ještě vyšetřovat a zřejmě to skončí pokutou pro McLaren. Počasí se zhoršovalo, Alonso dokonce 3 min před koncem vyjel na přechodných pneumatikách, zatímco všichni ostatní zmizeli v garážích.
📻@svandoorne "I need to stop the car. The tyre is not on" #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/fPkiKTOFXY
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018O první příčku si to ve zbytku víkendu zřejmě rozdají piloti Ferrari s Mercedesem, Red Bullu kousek schází. Ze zbytku pole na tom byl ve druhém tréninku Renault - Hülkenberg obsadil šestou příčku před Magnussenem s Haasem, za nimi následují McLaren, Force India a Toro Rosso, pole uzavírají Sauber s Williamsem.
#F1 #ChineseGP FP2 Best Sectors: #Raikkonen ahead of #Hamilton, #Ricciardo 2 places higher pic.twitter.com/BnPDCTBtut
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 13, 2018#F1 #ChineseGP FP2 Max. Speeds 📊:- #Vettel over 322kph, tops it everywhere- #Ricciardo powered by #Renault 1kph off, #Vandoorne 18kph off- #Gasly with #Honda engine 5kph off pic.twitter.com/FfqF1pUkjn
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 13, 2018Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.