Red Bull má sice ambice bojovat o vítězství v závodech, podle Lewise Hamiltona však na jeho Mercedes či konkurenční Ferrari stále nemá. V předsezónních testech se zdálo, že na tom bude lépe. Poté hodnotí první dva závody letošního ročníku, ve kterých jim vždy něco scházelo.
Red Bull si po silném zakončení loňského ročníku s nejlepším šasi letos dělal velké naděje, v Bahrajnu však skončil s oběma vozy hned ve 2. kole, ačkoliv jeho šéf Christian Horner je názoru, že mohli bojovat o vítězství.
"Ten tým má potenciál vyhrávat závody. V testech se zdáli být mnohem rychlejší než v posledních dvou závodech. Ale zatím nefungují na stejné úrovni jako Ferrari či Mercedes. Ferrari je téměř bezchybné, a my na tom pracujeme," říká Hamilton.
V Číně tento víkend je podle něj favoritem Ferrari, zástupci z Maranella ukazují pro změnu na Mercedes. "Tento víkend budou těžko k poražení, je tady ta nejdelší rovinka, proto očekávám, že budou velmi, velmi rychlí. Pro nás by mělo jít o dobrou trať, ale bude to mnohem těsnější, než si myslíte," pokračuje úřadující šampion F1.
Poté se vrací k úvodnímu závodu, který ovlivnil virtuální safety car a chyba v jejich softwaru: "Nemyslím si, že by Ferrari odvedlo v Austrálii lepší práci, to by nebylo fér, protože jsme je po celý víkend překonávali. Šlo pouze o jednu drobnou věc, která to převážila na jejich stranu, někdy máte zkrátka štěstí."
"To byl pro ně hodně šťastný scénář, ale využili ho. Další závod odvedli svou práci, ale ne tu kompletní, protože před námi skončili jen s jedním autem. V Austrálii jsme rozehráli naši áčkovou hru, ale nedokončili jsme ji. Minulý víkend jsme podávali dobré výkony, ale kvůli penalizaci jsme se dostali do úzkých. Ferrari nás tam celý víkend předčilo.. je to jako se stolem, který má čtyři nohy - pokud mu dvě chybí, převrátí se," dodává Hamilton, jenž zajel v prvním tréninku nejrychlejší čas.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.