Red Bull má sice ambice bojovat o vítězství v závodech, podle Lewise Hamiltona však na jeho Mercedes či konkurenční Ferrari stále nemá. V předsezónních testech se zdálo, že na tom bude lépe. Poté hodnotí první dva závody letošního ročníku, ve kterých jim vždy něco scházelo.
Red Bull si po silném zakončení loňského ročníku s nejlepším šasi letos dělal velké naděje, v Bahrajnu však skončil s oběma vozy hned ve 2. kole, ačkoliv jeho šéf Christian Horner je názoru, že mohli bojovat o vítězství.
"Ten tým má potenciál vyhrávat závody. V testech se zdáli být mnohem rychlejší než v posledních dvou závodech. Ale zatím nefungují na stejné úrovni jako Ferrari či Mercedes. Ferrari je téměř bezchybné, a my na tom pracujeme," říká Hamilton.
V Číně tento víkend je podle něj favoritem Ferrari, zástupci z Maranella ukazují pro změnu na Mercedes. "Tento víkend budou těžko k poražení, je tady ta nejdelší rovinka, proto očekávám, že budou velmi, velmi rychlí. Pro nás by mělo jít o dobrou trať, ale bude to mnohem těsnější, než si myslíte," pokračuje úřadující šampion F1.
Poté se vrací k úvodnímu závodu, který ovlivnil virtuální safety car a chyba v jejich softwaru: "Nemyslím si, že by Ferrari odvedlo v Austrálii lepší práci, to by nebylo fér, protože jsme je po celý víkend překonávali. Šlo pouze o jednu drobnou věc, která to převážila na jejich stranu, někdy máte zkrátka štěstí."
"To byl pro ně hodně šťastný scénář, ale využili ho. Další závod odvedli svou práci, ale ne tu kompletní, protože před námi skončili jen s jedním autem. V Austrálii jsme rozehráli naši áčkovou hru, ale nedokončili jsme ji. Minulý víkend jsme podávali dobré výkony, ale kvůli penalizaci jsme se dostali do úzkých. Ferrari nás tam celý víkend předčilo.. je to jako se stolem, který má čtyři nohy - pokud mu dvě chybí, převrátí se," dodává Hamilton, jenž zajel v prvním tréninku nejrychlejší čas.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.