"Ericsson má špatnou pověst nezaslouženě, je velmi rychlý. Debut mi ztěžuje," říká Leclerc

Charles Leclerc v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu
Charles Leclerc v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, foto: Sauber Motorsport AG
Petr Hlawiczka 11. dubna 2018 6:50
Sdílej:

Charles Leclerc připouští, že jeho první dva závodní víkendy ve Formuli 1 mu svými výbornými výkony jeho zkušenější a často nedoceňovaný týmový kolega Marcus Ericsson hodně ztížil.

Nováček Sauberu je po své mistrovské sezóně v loňské Formuli 2 vysoce oceňován, a tak dostal letos díky novému sponzorovi (Alfa Romeo) a užším vazbám na Ferrari šanci závodit v F1. Jeho týmovým kolegou je Marcus Ericsson, jenž jede už svou pátou sezónu (čtvrtou za švýcarský tým). V Bahrajnu se postaral o jedno z překvapení, když projel cílem jako devátý a získal dva body.

"Upřímně si myslím, že je velmi dobrým jezdcem. Má špatnou pověst, ale vůbec si nemyslím, že si ji zaslouží. V Melbourne a v Bahrajnu byl velmi rychlý, a to je pro mě těžké. Můžu se ale od něj hodně učit. To je dobré a doufám, že to tak zůstane," uvádí 20letý Leclerc.

Švéd si získal horší reputaci i kvůli nekonkurenceschopným vozům, s nimiž nastupoval, byť v roce 2015 bodoval v pěti závodech 9 bodů, poté ale držel téměř 3 roky půst. Mezi jeho nevýhody patří tělesná stavba, jelikož patří k těm nejvyšším pilotům v poli a loni proti Pascalovi Wehrleinovi měl 10kg hendikep, což v F1 dělá kolem 0,35 sekundy.

Během zimy ale zhubnul 5kg, dietou prošel také monopost, takže u Sauberu poprvé nejsou o 5 - 8 kg nad minimálním limitem, jak tomu bylo v minulosti. "Byla to těžká zima, ale makal jsem naplno. Po celou svou kariéru jsem měl váhovou nevýhodu ve srovnání se svým týmovým kolegou. Je to těžké se s tím vyrovnat, snažíte se to lidem říkat, ale neberou to moc v potaz," připouští Ericsson.

"Charles je ten nejsilnější týmový kolega, jakého jsem kdy měl. Je velmi, velmi rychlý, já však cítím, že jsem také udělal velký pokrok. Vnímám to jako svou velkou příležitost ukázat, co dokážu a jak moc jsem se za ta léta jako jezdec vyvinul," pokračuje.

Po závodu v Bahrajnu si konečně oddechl: "Je to velká úleva, protože jsem prožil velmi náročné roky. Můžete cítit, jak ze mě spadla zátěž, protože i když víte, že auto na body nemá, tak kvůli nim jsme tady."

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.