Charles Leclerc připouští, že jeho první dva závodní víkendy ve Formuli 1 mu svými výbornými výkony jeho zkušenější a často nedoceňovaný týmový kolega Marcus Ericsson hodně ztížil.
Nováček Sauberu je po své mistrovské sezóně v loňské Formuli 2 vysoce oceňován, a tak dostal letos díky novému sponzorovi (Alfa Romeo) a užším vazbám na Ferrari šanci závodit v F1. Jeho týmovým kolegou je Marcus Ericsson, jenž jede už svou pátou sezónu (čtvrtou za švýcarský tým). V Bahrajnu se postaral o jedno z překvapení, když projel cílem jako devátý a získal dva body.
"Upřímně si myslím, že je velmi dobrým jezdcem. Má špatnou pověst, ale vůbec si nemyslím, že si ji zaslouží. V Melbourne a v Bahrajnu byl velmi rychlý, a to je pro mě těžké. Můžu se ale od něj hodně učit. To je dobré a doufám, že to tak zůstane," uvádí 20letý Leclerc.
Švéd si získal horší reputaci i kvůli nekonkurenceschopným vozům, s nimiž nastupoval, byť v roce 2015 bodoval v pěti závodech 9 bodů, poté ale držel téměř 3 roky půst. Mezi jeho nevýhody patří tělesná stavba, jelikož patří k těm nejvyšším pilotům v poli a loni proti Pascalovi Wehrleinovi měl 10kg hendikep, což v F1 dělá kolem 0,35 sekundy.
Během zimy ale zhubnul 5kg, dietou prošel také monopost, takže u Sauberu poprvé nejsou o 5 - 8 kg nad minimálním limitem, jak tomu bylo v minulosti. "Byla to těžká zima, ale makal jsem naplno. Po celou svou kariéru jsem měl váhovou nevýhodu ve srovnání se svým týmovým kolegou. Je to těžké se s tím vyrovnat, snažíte se to lidem říkat, ale neberou to moc v potaz," připouští Ericsson.
"Charles je ten nejsilnější týmový kolega, jakého jsem kdy měl. Je velmi, velmi rychlý, já však cítím, že jsem také udělal velký pokrok. Vnímám to jako svou velkou příležitost ukázat, co dokážu a jak moc jsem se za ta léta jako jezdec vyvinul," pokračuje.
Po závodu v Bahrajnu si konečně oddechl: "Je to velká úleva, protože jsem prožil velmi náročné roky. Můžete cítit, jak ze mě spadla zátěž, protože i když víte, že auto na body nemá, tak kvůli nim jsme tady."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.