Charles Leclerc připouští, že jeho první dva závodní víkendy ve Formuli 1 mu svými výbornými výkony jeho zkušenější a často nedoceňovaný týmový kolega Marcus Ericsson hodně ztížil.
Nováček Sauberu je po své mistrovské sezóně v loňské Formuli 2 vysoce oceňován, a tak dostal letos díky novému sponzorovi (Alfa Romeo) a užším vazbám na Ferrari šanci závodit v F1. Jeho týmovým kolegou je Marcus Ericsson, jenž jede už svou pátou sezónu (čtvrtou za švýcarský tým). V Bahrajnu se postaral o jedno z překvapení, když projel cílem jako devátý a získal dva body.
"Upřímně si myslím, že je velmi dobrým jezdcem. Má špatnou pověst, ale vůbec si nemyslím, že si ji zaslouží. V Melbourne a v Bahrajnu byl velmi rychlý, a to je pro mě těžké. Můžu se ale od něj hodně učit. To je dobré a doufám, že to tak zůstane," uvádí 20letý Leclerc.
Švéd si získal horší reputaci i kvůli nekonkurenceschopným vozům, s nimiž nastupoval, byť v roce 2015 bodoval v pěti závodech 9 bodů, poté ale držel téměř 3 roky půst. Mezi jeho nevýhody patří tělesná stavba, jelikož patří k těm nejvyšším pilotům v poli a loni proti Pascalovi Wehrleinovi měl 10kg hendikep, což v F1 dělá kolem 0,35 sekundy.
Během zimy ale zhubnul 5kg, dietou prošel také monopost, takže u Sauberu poprvé nejsou o 5 - 8 kg nad minimálním limitem, jak tomu bylo v minulosti. "Byla to těžká zima, ale makal jsem naplno. Po celou svou kariéru jsem měl váhovou nevýhodu ve srovnání se svým týmovým kolegou. Je to těžké se s tím vyrovnat, snažíte se to lidem říkat, ale neberou to moc v potaz," připouští Ericsson.
"Charles je ten nejsilnější týmový kolega, jakého jsem kdy měl. Je velmi, velmi rychlý, já však cítím, že jsem také udělal velký pokrok. Vnímám to jako svou velkou příležitost ukázat, co dokážu a jak moc jsem se za ta léta jako jezdec vyvinul," pokračuje.
Po závodu v Bahrajnu si konečně oddechl: "Je to velká úleva, protože jsem prožil velmi náročné roky. Můžete cítit, jak ze mě spadla zátěž, protože i když víte, že auto na body nemá, tak kvůli nim jsme tady."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.