Sergej Sirotkin uznává, že se Williams musí nutně zlepšit, protože jejich výsledky rozhodně nevypadají dobře. Podle technického ředitele Paddyho Lowea stále plně nechápou, proč došlo k takovému zhoršení v jejich konkurenceschopnosti. Jako jediný se proti loňsku nezlepšil
Ruský pilot do závodu startoval z 18. místa, jeho zkušenější týmový kolega Lance Stroll z 20. místa. V cíli byli klasifikováni na 16. a 17. pozici, po penalizaci Sergia Péreze a Brendona Hartleyho (psali jsme zde) se nakonec posunuli o dvě příčky dopředu.
Williams byl navíc jediným týmem, který svůj čas v kvalifikaci proti loňsku nezlepšil, zatímco ostatní dosáhli průměrně pokroku o 1,2 sekundy. Podle technického ředitele Paddyho Lowea všechny příčiny svého propadu nechápou, proto se pustí do rozsáhlejší analýzy: "Nebyli jsme z několika důvodů dostatečně rychlí - některým rozumíme, jiným ne. Musíme odjet a odvést více práce."
"Je toho hodně, co musíme pochopit. Odjedeme a budeme na tom velmi tvrdě pracovat. Alespoň máme více dat. Něco se od Melbourne zhoršilo. Ani tam jsme nebyli ve skvělé formě, ale nic takového, jako tady. Uvidíme, co se z toho budeme moci naučit v příštích dnech, až dorazíme do Číny.
"Není tam nic zřejmého - všechny ty zřejmé věci jsme udělali. A kdybychom znali odpověď, tak bychom v této situací teď nebyli. Zkrátka nevypadáme rychle. Je čas na to, aby se tým semkl, zachoval klid, odjel, odvedl to správné množství práce v těch správných oblastech, a pak uvidíme, co budeme moci udělat pro Čínu," shrnuje Lowe.
"Po víkendu mám mizerné pocity. Vím, že jsme zvenčí vypadali jako idioti, to mi je celkem jasné. A zřejmě to, že jsem se snažil v tom nalézt nějaká pozitiva, bude znít trochu divně, ale určité dobré věci pozoruji," popisuje Sirotkin.
"Částečně kvůli mně, částečně kvůli práci, kterou jsem jako jezdec odvedl. Částečně kvůli tomu, co jsem se jako pilot naučil a co jsme se naučili jako tým. Vnímám pozitiva. Ano, rozhodně jsme ve výsledcích závodu vypadali špatně, možná ještě hůře než v kvalifikaci. Lepší je na to ani nemyslet," pokračuje ruský nováček.
"Dobré je ale to, že i kdyby to dopadlo ještě hůře, tak alespoň začínáme vidět více, začínáme věcem lépe rozumět. I kdyby se to zhoršilo, tak začínáme chápat, proč tomu tak je. Když se zkrátka podíváte na auto, tak všichni souhlasíme s tím, že vypadá detailně a dobře navržené. Samozřejmě uvnitř víme více, protože jsme ho postavili, takže to pro nás je velkým překvapením, proč nedosahujeme čísel, které chceme, proč nepřicházejí," kroutí hlavou Sirotkin.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.