Mezinárodní automobilová federace (FIA) chce prozkoumat chybu, které se Ferrari dopustilo v boxech během Velké ceny Bahrajnu. Ve spojení s incidenty Haasu v Austrálii jí to nepřipadá moc jako náhoda.
Scuderia měla potíže s připevňováním kol v Bahrajnu u Räikkönenova vozu hned dvakrát, přičemž ve druhém případě v průběhu samotné velké ceny došlo ke zranění mechanika, jenž utrpěl dvojitou zlomeninu nohy. Kimiho to stálo dobře rozjetý závod a stáj za to navíc dostala pokutu 50 tisíc Eur (více info a video zde).
Haas, jenž krom spousty dalších dílů využívá i kola navržené v Maranellu, měl ve Velké ceně Austrálie také dva problémy. Řediteli závodu FIA Charliemu Whitingovi to proto "připadá méně a méně jako náhoda."
"Ale dva případy v Melbourne byly celkem jasně chybou mechanika s pistolí. Zkřížili závit matic, mysleli si, že jsou upevněny, vyjeli, a pak si trochu se zpožděním uvědomili, že nejsou," popisuje Whiting problémy Haasu před 2 týdny.
Chyba v boxech Ferrari však vypadala odlišně. "Kluk ani kolo nesundal [než se auto rozjelo], což je poněkud nepochopitelné." A potvrzuje, že se FIA bude ještě touto zastávkou zabývat.
"Během testování přišel o kolo Alonso. Všechno jsme si to s McLarenem prošli. Poskytli nám zprávu, hovořili jsme o tom v rámci Technické pracovní skupiny, abychom to pochopili a zajistili, že se z toho všichni poučí," vysvětluje ředitel závodů FIA.
Haas za své problémy v boxech dostal pokutu 10 000 Euro, Ferrari kromě zmíněných 50 000 ještě 5 000 Euro za incident, který se u nich v Bahrajnu objevil během tréninku. Podle Whitinga je nemá cenu zvyšovat, protože týmy od riskování v boxech stejně neodradí: "Pravidla jsou naprosto jasná ohledně toho, co se stane v závodě. Jezdec, který zastaví na dráze, představuje principiálně ostatečně velký trest."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.