Mezinárodní automobilová federace (FIA) chce prozkoumat chybu, které se Ferrari dopustilo v boxech během Velké ceny Bahrajnu. Ve spojení s incidenty Haasu v Austrálii jí to nepřipadá moc jako náhoda.
Scuderia měla potíže s připevňováním kol v Bahrajnu u Räikkönenova vozu hned dvakrát, přičemž ve druhém případě v průběhu samotné velké ceny došlo ke zranění mechanika, jenž utrpěl dvojitou zlomeninu nohy. Kimiho to stálo dobře rozjetý závod a stáj za to navíc dostala pokutu 50 tisíc Eur (více info a video zde).
Haas, jenž krom spousty dalších dílů využívá i kola navržené v Maranellu, měl ve Velké ceně Austrálie také dva problémy. Řediteli závodu FIA Charliemu Whitingovi to proto "připadá méně a méně jako náhoda."
"Ale dva případy v Melbourne byly celkem jasně chybou mechanika s pistolí. Zkřížili závit matic, mysleli si, že jsou upevněny, vyjeli, a pak si trochu se zpožděním uvědomili, že nejsou," popisuje Whiting problémy Haasu před 2 týdny.
Chyba v boxech Ferrari však vypadala odlišně. "Kluk ani kolo nesundal [než se auto rozjelo], což je poněkud nepochopitelné." A potvrzuje, že se FIA bude ještě touto zastávkou zabývat.
"Během testování přišel o kolo Alonso. Všechno jsme si to s McLarenem prošli. Poskytli nám zprávu, hovořili jsme o tom v rámci Technické pracovní skupiny, abychom to pochopili a zajistili, že se z toho všichni poučí," vysvětluje ředitel závodů FIA.
Haas za své problémy v boxech dostal pokutu 10 000 Euro, Ferrari kromě zmíněných 50 000 ještě 5 000 Euro za incident, který se u nich v Bahrajnu objevil během tréninku. Podle Whitinga je nemá cenu zvyšovat, protože týmy od riskování v boxech stejně neodradí: "Pravidla jsou naprosto jasná ohledně toho, co se stane v závodě. Jezdec, který zastaví na dráze, představuje principiálně ostatečně velký trest."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.