Mezinárodní automobilová federace (FIA) chce prozkoumat chybu, které se Ferrari dopustilo v boxech během Velké ceny Bahrajnu. Ve spojení s incidenty Haasu v Austrálii jí to nepřipadá moc jako náhoda.
Scuderia měla potíže s připevňováním kol v Bahrajnu u Räikkönenova vozu hned dvakrát, přičemž ve druhém případě v průběhu samotné velké ceny došlo ke zranění mechanika, jenž utrpěl dvojitou zlomeninu nohy. Kimiho to stálo dobře rozjetý závod a stáj za to navíc dostala pokutu 50 tisíc Eur (více info a video zde).
Haas, jenž krom spousty dalších dílů využívá i kola navržené v Maranellu, měl ve Velké ceně Austrálie také dva problémy. Řediteli závodu FIA Charliemu Whitingovi to proto "připadá méně a méně jako náhoda."
"Ale dva případy v Melbourne byly celkem jasně chybou mechanika s pistolí. Zkřížili závit matic, mysleli si, že jsou upevněny, vyjeli, a pak si trochu se zpožděním uvědomili, že nejsou," popisuje Whiting problémy Haasu před 2 týdny.
Chyba v boxech Ferrari však vypadala odlišně. "Kluk ani kolo nesundal [než se auto rozjelo], což je poněkud nepochopitelné." A potvrzuje, že se FIA bude ještě touto zastávkou zabývat.
"Během testování přišel o kolo Alonso. Všechno jsme si to s McLarenem prošli. Poskytli nám zprávu, hovořili jsme o tom v rámci Technické pracovní skupiny, abychom to pochopili a zajistili, že se z toho všichni poučí," vysvětluje ředitel závodů FIA.
Haas za své problémy v boxech dostal pokutu 10 000 Euro, Ferrari kromě zmíněných 50 000 ještě 5 000 Euro za incident, který se u nich v Bahrajnu objevil během tréninku. Podle Whitinga je nemá cenu zvyšovat, protože týmy od riskování v boxech stejně neodradí: "Pravidla jsou naprosto jasná ohledně toho, co se stane v závodě. Jezdec, který zastaví na dráze, představuje principiálně ostatečně velký trest."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.